باید حرف حق را گفت، حتی به قیمت فحش خوردن و آنفالو شدن

پیشکسوت پرسپولیسی‌ها حرف‌های جالبی درباره اظهارات مدافع اسبق آبی‌ها به زبان می‌آورد.

علیرضا جوادی: فضای فوتبال ایران شده کل و کل و دعوا. بنابراین وقتی یک نفر حرف خوب هم بزند، مورد هجمه واقع می‌شود. از نظر پیشکسوتان فوتبال حرف هایی که سعید لطفی چهارشنبه گذشته در برنامه سلام صبح بخیر شبکه سه به زبان آورد، خوب بود ولی او مورد انتقاد بعضی از هواداران استقلال قرار گرفت. این بهانه‌ای بود برای گفت و گو با رضا جباری هافبک تکنیکی دهه 80 پرسپولیس. او حرف های مهمی در این باره به زبان آورد.

ابتدا از تساوی های پرسپولیس شروع کنیم. به نظر می‌رسد یک مقدار روی این تیم فشار است. قبول دارید؟

من فکر نمی‌کنم شرایط پرسپولیس حاد و بد باشد. این نتایج در فوتبال طبیعی است. اتفاق های این شکلی برای تیم های بزرگ هم می افتد. فکر نمی‌کنم مشکل خاصی باشد. تیم بعد از فینال آسیا نباخته. ما دو تساوی کردیم و باختی نیاوردیم.

به نظر شما تیم تمرکز ندارد؟

من اسمش را عدم تمرکز نمی‌گذارم. به هر حال یکسری مشکلات هست. بازیکنان خوبی از تیم رفتند. قبل از فینال هم یکسری از بچه‌ها غایب بودند. جایگزین‌ها انتخاب شدند و الان آن بازیکنان دوباره به تیم برگشته‌اند. فکر می‌کنم چند بازی بگذرد پرسپولیس بهتر می‌شود. من معتقدم تیم بد بازی نمی‌کند. شک نکنید شرایط تیم خوب خواهد شد. یک مقدار فشار روی تیم زیاد است. ولی همانطور که گفتم طبیعی است. هواداران واقعی پرسپولیس در این مدت خودشان را نشان دادند و از تیم حمایت کردند. یک عده این وسط می‌خواهند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند. می‌خواهند بعد از دو تساوی بگویند شرایط تیم حاد است. وقتی شما شخصیت بزرگی داشته باشی، بعضی‌ها دنبال این هستند که ضربه بزنند. چیز عجیبی هم نیست. به نظر من پرسپولیس خوب بازی می‌کند. البته فقط نیمه دوم بازی با ذوب‌آهن را خوب نبود. تیم دارد کارش را می کند. یکسری مسایل هست. تیم رفته رفته بهتر خواهد شد.

دربی در پیش است و فکر می‌کنید نتیجه بازی با توجه به وضعیت دو تیم چه شود؟

ابتدا درباره خود بازی حرف بزنم. اینکه می گویند دربی حساس نیست و سه امتیاز دارد... بلکه درست است ولی من همیشه گفته‌ام دربی حساسیت خاص خودش را دارد. برای هوادار مهم است. مهم این است که در این فشار روانی و حساسیتی که هست، بتوانی درست تصمیم بگیری نه اینکه صورت مسئله را پاک کنی. من باید بگویم اتفاقا بازی دربی حساس است. یک جنگ است. برای هواداران دو تیم حکم مرگ و زندگی دارد. روی تصمیمات مدیریتی و فنی این دو باشگاه اثر می گذارد. قطعا اگر بهترین عملکرد را داشته باشی، اوضاع بسیار خوب می شود و عملکردت بد باشد، همه چیز بهم می ریزد. بازی دربی واقعا سخت است. هر دو تیم استقلل و پرسپولیس در شرایط فعلی نیاز دارند برنده باشند. استقلال شرایطش در شروع فصل خوب نبود ولی الان بهتر شده. تیم ما هم از آسیا آمده و خیلی در این مدت تحت فشار گذاشته شد.

با توجه به سبک بازی دو تیم، پیش بینی‌ات از اتفاقات داخل زمین چیست؟

من فکر می‌کنم بازی درگیرانه باشد. هر دو تیم می‌خواهند نبازند و پیروز میدان باشند. این کار را سخت می‌کند. نتیجه واقعا قابل پیش بینی نیست ولی آرزوی قلبی من این است پرسپولیس برنده باشد. با توجه به شناختم از تیم و همینطور کادر فنی من فکر می‌کنم پرسپولیس برنده بازی باشد.

بین طرفداران و بعضی از پیشکسوتان دو باشگاه اختلاف نظر زیاد شده. البته اخیرا سعید لطفی حرف‌هایی زد که جالب بود و حتی گفت بهتر است هر تیم خودش را تقویت کند و این موضوع وزیر پرسپولیسی و استقلالی، بحثی بیهوده است. او حتی از نظر فنی از پرسپولیس تعریف کرد.

من صحبت های او را شنیدم. عالی و درست بود. من خودم از سعید حمایت کردم. بعد از این متوجه شدم هم سعید و هم پیروز قربانی تحت فشار قرار گرفتند. گفتند چرا شما که پیشکسوت استقلال هستید از این حرف ها زدید. من امیدوارم این فرهنگی که سعید و پیروز شروع کردند در فوتبال ما جا بیفتد و روی هواداران هم اثر بگذارد. همیشه اعتقاد دارم باید حرف حق را گفت. به قیمت اینکه آنفالوو شوی یا حتی بعضی ها توهین کنند چون شما دارید به فوتبال کمک می کنید. ما متاسفانه در ورزشمان فرهنگ سازی نکرده ایم. الان زمان آن است که یکسری پیشکسوت حمایت کنند. همین صحبت ها را تکرار کند. وقتی حرف درست است چرا نباید حمایت کرد؟ مهم نیست چه کسی این حرف را زده؟ مهم نیست چقدر بزرگ است یا کوچک؟ معمولی است یا خاص؟ مهم این است که حرف درست باید مورد حمایت باشد. سعید لطفی به نظر من حرف منطقی و درست زده. حرفی زده که به درد جامعه فوتبال میخورد.

یعنی فکر می کنید باید مورد حمایت پرسپولیسی ها هم قرار بگیرد.

بله. او باید از هر دو طرف حمایت شود. سعید و پیروز نگران توهین نباشند. حرف درست را بزنند. خود من هم هر قطعا همه تلاشم این است حرف درست را بزنم. مهم نیست ما فالوور از دست دهیم. اشکالی ندارد. باید یکسری چیزها را به جان بخریم ولی کمک کنیم فرهنگ سازی شود. مشکلی نیست. کری هم می خواهیم ولی بی احترامی نمی کنیم. سعید لطفی در کمال ادب و حقانیت حرفی را زد. خواهشم این است پرسپولیسی ها هم از او حمایت کنند.

همیشه می گویند استقلال و پرسپولیس قوی باشند فوتبال ما قوی است. شما این را قبول دارید؟

علی پروین همیشه حرف خوبی می زد که یادم نمی رود. می گفت اگر استقلال و پرسپولیس قوی باشند، فوتبال ایران شاداب می شود. تیم ملی ما قوی و استوار ی شود. این حرف او اعتقاد قلبی من هم هست. همیشه برای استقلالی ها احترام قایلم. برای هوادارانش احترام قایلم. این را نشان داده ام. به این نوع رفتار اعتقاد دارم. باید کری خوانی هم در کمال ادب و احترام باشد. آرزوی قلبی من موفقیت استقلال و پرسپولیس است. آنها تیم های بزرگی هستند. باعث می شوند جامعه شاداب باشند چون انبوهی از هواداران را دارند. هیچوقت آرزو نمی کنم استقلال ضعیف باشد. دوست دارم شرایط خوبی داشته باشند. رقابت سالم هم بین دو باشگاه باشد نه اینکه تلاش کنیم با حرف هایمان و توهین هایمان رقیب را تضعیف کنیم. هرکس درباره باشگاه خودش حرف بزند. درباره حریف کمتر چیزی بگویم. پیشرفت بقیه را خوب و ببینیم و ناراحت نشویم. باید رویکرد در دو باشگاه این باشد.

خبرهای پربیننده ورزشی را اینجا بخوانید: 

یورش استقلالی ها به مورچه اتمی/عکس

دست خالی ایران برای میزبانی جام ملت‌های آسیا

252 252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1471927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =