خودروهای هیبرید و برقی به کمک آلودگی هوای اصفهان بیاید!

معاون اقتصادی استانداری اصفهان گفت: خودروهای هیبرید و برقی و موتورسیکلت های برقی در کنار محدودیت توسعه صنایع در شعاع ۵۰ کیلومتری اصفهان می تواند نفسی تازه به ریه‌های بی جان اصفهان دهد و در عوض شدن هوای اصفهان تاثیرگذار باشد.

سید حسن قاضی عسگر در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان اصفهان در تولید فیلترهای الکترواستاتیک پیشتاز هستند، اظهار داشت: فیلتر الکترواستاتیک دستگاه فیلتراسیونی است که ذرات ریز، مانند گردوغبار و دود را خارج می کند و صنایع موظف هستند از این غبارگیر الکترواستاتیک استفاده کنند.

وی افزود: شرکتهای دانش بنیان در دانشگاه صنعتی و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان قابلیت تولید فیلترهای الکترواستاتیکی را دارند و نیازی به واردات این محصول از خارج نیست.

معاون اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه ساخت فیلترهای الکترواستاتیکی نیاز به تکنولوژی خاصی ندارد، تصریح کرد: شرکت های دانش بنیان در اصفهان نسبت به بومی سازی فیلترهای الکترواستاتیک اقدام کرده‌اند و لازم است این شرکت ها در تولید فیلتر دود هم اقدام کنند تا بر روی ناوگان فرسوده حمل و نقل و کامیونها نصب شود.

وی اضافه کرد: مراکز معاینه فنی معیار سنجش کیفیت خودروهای اصفهان است؛ لازم است نسبت به تردد خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی با جدیت برخورد شود.

معاون اقتصادی استانداری اصفهان تاکید کرد: خودروهای هیبرید و برقی و موتورسیکلت های برقی در کنار محدودیت توسعه صنایع در شعاع ۵۰ کیلومتری اصفهان می تواند نفسی تازه به ریه‌های بی جان اصفهان دهد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1472018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =