اروند میزبان اختتامیه جشنواره بین المللی فیلم رسام/  ارسال ۳۲۰۴ اثر خارجی و داخلی به دبیرخانه

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان از برگزاری آئین اختتامیه جشنواره بین المللی فیلم رسام با محوریت شهر مقاوم آبادان در ۱۷ دی ماه جاری در منطقه آزاد اروند خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از آبادان، سرتیپ دوم پاسدار عباس یوسفی شیخ‌رباط پیش از ظهر امروز در جلسه ی هماهنگی برگزاری آئین اختتامیه جشنواره بین المللی فیلم رسام که در محل سرسرای اجتماعات فرمانداری ویژه آبادان برگزار شد، اظهار کرد: آبادان شهر مقاومت، شهر معنویت، شهر مردمان خوب، نیک، مهمان پذیر، پر تلاش و رزمنده در دوران دفاع مقدس است که مملکت و نظام به وجود مردم این شهر می بالد.

وی گفت: پیشتر به مردم آبادان قولی را در رابطه با افتتاح باغ موزه داده بودیم که این اتفاق با تلاش تمام کسانی که در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان فعالیت دارند به طور حتم اخبار خوشی را که مربوط به هنر مردم و حضورشان در دفاع مقدس بود را در قالب برنامه های مختلف در آینده ای نه چندان دور خواهیم داشت که یکی از این برنامه ها برگزاری آئین اختتامیه جشنواره رسام است.

وی افزود: اعتقاد تمام مسئولان، فرماندهان و کسانی که در جنگ بوده یا اثرگذار بودند آنست که آبادان یک پایگاه قوی و مرکز ثقل قوی در مقاومت مردم در دفاع مقدس بوده است، آبادان پیام امام را درک کرد و در مسیر منویات امام گام برداشت.

وی تصریح کرد: مردم آبادان با مقاومت جانانه ی خود مانع از سقوط شهر شدند و در حالی که حزب بعث در تلاش بود که با ورود از منطقه ذوالفقاری به آبادان و تصرف شهر و الحاق آن به شهر خرمشهر به کشور ضربه بزند مردم این شهر مشغول زندگی و رسیدگی به امور روزمره خود بودند و این یعنی حقیر شمردن دشمن.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان  یادآور شد: آبادان یک پایگاه، نقطه، پایلوت و جایگاهی ارزشمند است که استحقاق گرفتن امتیازات زیادی را دارد ضمن اینکه از لحاظ جغرافیایی نیز سهل الوصول ترین به کشور های همسایه است.

سرتیپ دوم پاسدار یوسفی گفت: بهترین راهی که بتوان موضوعاتی همچون شهادت طلبی، مقاومت و ایثار  مردم آبادان را به منصه ظهور برسانیم و آنها را به مردم تمام دنیا عرضه کنیم کارکرد در چارچوب برنامه های فرهنگی است که در قالب رخدادهای مختلف از جمله برگزاری همایش ها و جشنواره های مختلف، نقاشی، کتابهای مجلد و غیره عرضه می شود.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۷ برای نخستین بار جشنواره ی بین المللی فیلم رسام را با موضوع مقاومت و به شکل دو سالانه برگزار کرد که در آن ۱۳۵ کشور از ۵ قاره ی جهان شرکت کردند که اختتامیه آن با تولیت آبادان مقاوم به انجام رسید و در آن مسئولان تراز اول کشور و استان و شهرستان حضور یافتند که افتخاری برای استان خوزستان و منطقه بود.

وی اظهار کرد: در جشنواره ی امسال نیز۱۰۸ کشور همچون آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیهو ایتالیا و غیره از ۵ قاره جهان شرکت کردند که پس از انتشار فراخوان دومین جشنواره بین المللی فیلم رسام، ۲۷۰۶ اثر از این ۱۰۸ کشور به دبیرخانه جشنواره در تهران ارسال شد که ۲۲۰۸ اثر برگزیده و مورد داوری قرار گرفت. ضمن اینکه ۴۹۸ اثر داخلی از ۱۸ استان به دبیرخانه ارسال شد که به مرحله ی پایانی و افتتاحیه راه یافتند.

وی با بیان اینکه استرالیا، هند و ایتالیا جزو برندگان بین المللی این جشنواره هستند، تصریح کرد: آثار ارسالی به دومین جشنواره ی بین المللی فیلم رسام با موضوع «دفاع مقدس و مقاومت» نسبت به دوره نخست آن ۲۳ درصد رشد را نشان می دهد که این اتفاق بزرگی است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان یادآور شد: در آبادان ناگفته های ناشناخته ی بسیاری هست که بایستی احصاء شود و از این رو در مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس از انجام هیچ کاری برای رسیدن  آبادان به جایگاهش دریغ نمی کنیم تا این جایگاه به نسل فعلی و آینده به درستی شناسانده شود ضمن اینکه در معرفی آن در سطح بین المللی و جهانی نیز می کوشیم.

سرتیپ دوم پاسدار یوسفی گفت: آئین اختتامیه دومین جشنواره بین المللی فیلم رسام ۱۷ دی ماه جاری (چهارشنبه هفته جاری) با حضور مسئولان کشوری، خانواده های شهدا و ایثارگران و میزبانی سازمان منطقه آزاد اروند برگزار می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1472539

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =