محدودیت‌های تردد همچنان ادامه دارد

معاون سیاسی استاندار قزوین گفت: رفت‌وآمد افراد و خودروها در شهرستان‌های استان قزوین کماکان از ساعت ۹شب تا ۴صبح ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ منوچهر حبیبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین در جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان تاکستان که در سالن جلسات فرمانداری تاکستان برگزار شد، اظهار کرد: رنگ زرد ۵شهرستان قزوین، آبیک، آوج، البرز و بویین‌زهرا یک تله کرونایی است و اگر دوباره ساده‌انگارانه با کرونا برخورد کنیم، گرفتار این ویروس می‌شویم.

او بیان کرد: اگر فکر کنیم که با زرد شدن رنگ‌بندی کرونایی شهرهای استان همه چیز به عالت عادی برگشته، دوباره شاهد یک پیک کرونایی جدید خواهیم بود که با توجه به سرد بودن هوا امکان مدیریت آن بسیار سخت است.

حبیبی با اشاره به کنترل و مدیریت نسبی بحران پاندمی کرونا در سطح استان ادامه داد: باید از این شرایط آرام برای اجرای دقیق و هدفمند برنامه‌های پیشگیری از شیوع و انتقال کرونا بهترین استفاده را کنیم؛ به همین دلیل طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های و ممنوعیت‌های کرونایی را حداقل تا روز ۱۹ دی‌ماه با جدیت اجرا می کنیم.

او با تاکید بر اهمیت مدیریت بحران کرونا در روزهای دی‌ماه یادآور شد: روزهای ماه جاری نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای در مدیریت کرونا در استان و کشور دارد؛ چرا که غفلت کرونایی در این ماه؛ بهمن‌ماه خطرناکی را در پی خود می‌آورد و بنابراین مهمترین ممنوعیت ما در دی‌ماه ممنوعیت عادی‌انگاری و ساده‌انگاری در مبارزه با ویروس کرونا است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونای استان قزوین در ادامه با اشاره به قرار داشتن تاکستان در شرایط نارنجی گفت: با توجه به این شرایط نارنجی‌رنگ ورود خودروهای با پلاک غیربومی به شهرستان تاکستان و همچنین خروج خودروهای با پلاک بومی از این شهرستان ممنوع است و با خاطیان مطابق قانون برخورد می‌کنیم.

حبیبی با تاکید بر لزوم کنترل جدی ورودی‌ها و خروجی‌های شهر تاکستان برای اجرای ممنوعیت‌های تردد کرونایی افزود:‌ همچنین رفت‌وآمد افراد و خودروها در تاکستان کماکان از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح ممنوع است که البته این محدودیت همچنان در شهرستان‌های دیگر استان قزوین که رنگ‌بندی کرونایی زرد دارند هم اعمال می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین دلیل اصلی میزان بالای ابتلا به کرونا در تاکستان را دست نکشیدن مردم این شهرستان از تشکیل دورهمی‌های خانوادگی دانست و ادامه داد:‌ همچنین باید روزبازارها و فعالیت دست‌فروشان تاکستانی باید کنترل شود و بر اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی در بانک‌ها و سایر ادارات به صورت دقیق نظارت شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1472811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =