مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان: بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات امروز در فضای مجازی ریشه دارد

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان گفت: امروز آنچه ضروری است پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی و مراقبت از سلامت روحی و روانی نسل جوان است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان ؛ حسین عسگری، مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان، در کارگروه پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی، گفت: امروزه با پیشرفت‌های علمی و تکنولوژی‌های جدید، استفاده از شبکه‌های اجتماعی افزایش محسوسی را به خود گرفته است و همین امر منجر به ظهور و بروز جرائم و آسیب‌های اجتماعی مرتبط با فضای مجازی شده است. 

وی با اعلام اینکه بخش غالبی از جرائم و انحرافات فضای مجازی را فقدان دانش استفاده‌کنندگان از شبکه‌های اجتماعی تشکیل می دهد، خاطرنشان کرد: تاثیر فضای مجازی بر ارتکاب بزه به عنوان یک تهدید جدی، سلامت روحی و روانی افراد جامعه را با خطر مواجه می‌سازد.

 عسگری اضافه کرد: آسیب‌هایی همانند طلاق، اعتیاد، انزوای اجتماعی و افسردگی، ناهنجاری‌های رفتاری و جرائمی همچون ایراد جرح با سلاح، خشونت، تهدید، توهین، افتراء، هتک حرمت و حیثیت اشخاص و... متاثر از ناهنجاری‌های فضای مجازی است. 

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان، با اشاره به اینکه فضای مجازی به شدت فرهنگ جامعه را تحت تاثیر خود قرار داده و در محیط، فضای معرفتی و فرهنگی رخنه نمود است، افزود: اگر در یک جامعه ابتکار عمل در دست مدیران فرهنگی قرار گیرد آثار سوء محتویات و تولیدات فضای مجازی کمرنگ‌تر می شود، لیکن غفلت از آثار سوء و تبعات ناشی از ابزارهای ضد فرهنگی در این فضا موجب غلبه بر ارزش‌های فرهنگی خواهد شد. 

عسگری یادآور شد: امروزه آنچه ضروری است پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی و مراقبت از سلامت روحی و روانی نسل جوان است زیرا بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات امروز در فضای مجازی ریشه داشته و در صورت عدم مدیریت این فضا با آثار زیان‌باری نیز مواجه خواهیم شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1473062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =