ترامپ: انتخابات را برده‌ایم، فردا هم می‌بریم!

رئیس جمهوری آمریکا با حضور در جمع هواداران خود در ایالت جورجیا خود را برنده انتخابات دانست و اظهار داشت و گفت که لیبرال دموکرات‌ها»، کاخ سفید را تصاحب نخواهند کرد.

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از روزنامه گاردین، دونالد ترامپ از رای دهندگان در جورجیا خواسته است تا در دور دوم سنا از جمهوری خواهان حمایت کنند.

ترامپ همچنین قول انتقام از مقامات ایالتی جمهوری خواه را داد.

رئیس جمهوری آمریکا گفت:من بازنده جورجیا نیستم. آنها تقلب کردند.من امیدوارم که مایک پنس جانب ما را بگیرد، امیدوارم که معاون بزرگ رئیس جمهوری جانب ما را بگیرد، او شخص خوبی است. البته اگر جانب ما را نگیرد، او را به این اندازه دوست نخواهم داشت.

ترامپ با هلی کوپتر Marine One  به محل تجمع رفت و مورد تشویق هواداران خود قرار گرفت. آخرین گردهمایی که ترامپ به عنوان رئیس جمهور در آن حضور داشت.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: رای گیری فردا تصمیم می گیرد که کدام حزب کنترل سنا را برعهده بگیرد. اگر لیبرال دموکرات‌ها کاخ سفید و سنا را در کنترل بگیرند، دیگر کاخ سفید نخواهد بود بلکه چیزی شبیه یک جهنم خواهد شد.

چادرها، پرچم ها و پیراهن هایی با شعار "دزدی را متوقف کنید" بیرون از این گردهمایی به فروش می رسید. در فرودگاه کوچک منطقه ای، دو پرچم غول پیکر ایالات متحده از جرثقیل ها آویزان شده بودند ، و پرچم های متعدد دیگری در اطراف قرار گرفته بودند. همچنین دو صفحه نمایش بزرگ ویدیویی این پیام را نمایش می داد: "نجات سنا و نجات آمریکا".

پسر ارشد رئیس جمهور ، دونالد جونیور ، نیز در این گردهمایی گفت: "اجازه ندهید جورجیا نقطه آغاز چپ رادیکال در سنای ایالات متحده باشد. چیزی به نام دموکرات میانه رو وجود ندارد. آن حزب مدتهاست که از بین رفته است. اکنون یک حزب سوسیالیست مارکسیست ، یک حزب کمونیست است. "

جمعیت نیز یکصدا فریاد می زد: "مبارزه مبارزه"

به گزارش سی ان ان، ترامپ همچنین برای مدت کوتاهی مارجوری تیلور گرین نماینده مجلس جمهوری خواه، و مروج تئوری جنجال برانگیز "کیو انان" را به صحنه آورد. مایک لی سناتور جمهوری خواه نیز در این گردهمایی حضور داشت کسی که انتظار می رود با انتشار بیانیه ای به نتایج کنگره اعتراض کند. ترامپ با اشاره به وی گفت: مایک لی امروز اینجاست اما من امروز از او عصبانی هستم.

اعضای مجمع گزینندگان چند هفته پیش با شرکت در جلسه‌ای در ایالت‌های مختلف، بر اساس نتیجه انتخاباتی که سوم نوامبر برگزار شد رأی خودشان به هر یک از دو نامزد انتخاباتی به صندوق انداختند. در پایان این رأی‌گیری جو بایدن همان‌طور که برآورد شده بود با ۳۰۶ رأی الکترال به عنوان رئیس‌جمهور منتخب آمریکا انتخاب شد. 

آرای الکترال قرار است روز ۶ ژانویه ۲۰۲۱ طی جلسه‌ای در کنگره با حضور اعضای مجلس سنا و مجلس نمایندگان شمارش شوند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1473084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    0 0
    اللهم صلّ علی محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم و العن اعدائهم. یا الله به حق محمّد و آل محمّد التماس می‌کنم التماس می‌کنم التماس می‌کنم السّاعه السّاعه السّاعه به مقامات صادق و شریف ایالت جورجیا رحم کن و از اونها محافظت کن. بایدن رو موفق کن. اللهم صلّ علی محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم و العن اعدائهم.
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    0 0
    الان مثلا درست کردین اون ماجرای چادر رو؟ در گزارش گاردین نوشته چادرهای بیرون از محل مراسم پرچم و تیشرت می فروشن. بعد شما چادر رو هم به اقلام فروشی اضافه کردین؟ احتمالا طرف به یکی از این چادرا مراجعه کرده و ه جای تیشرت و پرچم خود چادر محل فروش رو پسند کرده واسه خرید
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    0 0
    خنده داره تو یه مراسم سیاسی به جز پرچم و تیشرت، چادر و مانتو هم بفروشن. بابا خبر رو بخونین نوشته تو چادرها پرچم و تیشرت می فروشن. آخه کدوم احمقی در میتینگ سیاسی چادر می فروشه