۴۰مجوز مشاغل خانگی در حوزه صنایع دستی صادر شد

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی قزوین از صدور ۴۰مجوز مشاغل خانگی برای متقاضیان فعالیت در حوزه صنایع‌دستی این استان از ابتدای سال۹۹ تا پایان آذرماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ سیدمیثم حصاری، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان قزوین با اعلام این خبر گفت: در راستای حمایت از تولید محصولات ایرانی در سال جهش تولید، ایجاد اشتغال و مشارکت موثر و فعال متقاضیان در برنامه‌های مختلف این حوزه، طی نه ماه گذشته تعداد ۴۰مجوز مشاغل خانگی شامل ۲۹طرح مستقل و ۱۱طرح پشتیبان در حوزه صنایع‌دستی استان صادر شده است.

حصاری اظهار کرد: همچنین طی این مدت ۳۳طرح به بانک عامل معرفی شده که ۳۲طرح به مبلغ هفت میلیارد و سیصد و پنجاه میلیون ریال از محل اعتبار توسعه مشاغل خانگی توسط بانک‌های عامل (بانک توسعه) با تایید کارگروه اشتغال استان موفق به دریافت تسهیلات مشاغل خانگی شده است.

او افزود: مجوز مشاغل کسب و کار خانگی با هدف شناسایی ظرفیت‌های کسب و کار خانگی برای توسعه فرصت‌های شغلی، ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی و اشتغال اعضا خانوار، کاهش هزینه‌های تولید و خدمات برای حضور فعال و مستمر در بازار رقابت، افزایش بهره‌وری سرمایه و صرفه‌جویی در هزینه‌های جانبی اشتغال و افزایش درآمد خانواده و ارتقاء مدیریت کسب و کار خانگی از طریق پیوند با بنگاه‌های بالادستی و تشکل‌های خوشه‌ای پس از تایید دستگاه اجرایی ذیربط، توسط وزارت کار و امور اجتماعی یا واحدهای تابعه صادر می‌شود.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی استان با اشاره به شرایط صدور مجوز کسب و کار خانگی تصریح کرد: انجام فعالیت توسط عضو یا اعضاء خانواده در واحد مسکونی، تناسب حجم تولید با شرایط و فضای محیط کار، عدم ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی، صوتی و بصری و رعایت کامل حقوق همسایگان، عرضه و فروش محصول کالا و خدمات در خارج از واحد مسکونی، عدم تردد غیرمتناسب با فضای محل سکونت به ویژه در مجتمع‌های مسکونی و تناسب شغل با محیط مسکونی از جمله شرایط صدور مجوز مشاغل خانگی به شمار می‌روند.

حصاری گفت: تمام متقاضیان مشاغل خانگی باید از طریق سامانه مشاغل خانگی نسبت به تکمیل فرم پرسش‌نامه متناسب با شرایط خود اقدام کنند که با توجه به انتخاب رشته فعالیت و تکمیل فرآیند ثبت‌نام (الکترونیکی) برای متقاضیان کد رهگیری صادر می‌شود و اطلاعات متقاضیان در کارتابل دستگاه‌های ذیربط با توجه به نوع فعالیت قابل مشاهده است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی قزوین یادآور شد: لیست رشته‌های مصوب مشاغل خانگی و صنایع‌دستی در قالب فایل پی دی اف در سایت مشاغل خانگی و پورتال اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قابل دریافت است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1473491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =