مراکز نگهداری ماده ۱۶ در شهرهای ساوه و زرندیه باید فعال شود

استاندار مرکزی با اشاره به فعال بودن مراکز نگهداری ماده ۱۶ در اراک گفت: لازم است این مراکز در شهرستان های ساوه و زرندیه نیز فعال شود.

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی،سید علی آقازاده در شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، بیان نمود: استان مرکزی در سال جاری به لحاظ کشف و دستگیری موفقیت‌های چشمگیری نسبت به سال گذشته کسب کرده که این دستاوردها بیانگر اقدامات برنامه‌محور و کاربردی است و نشان می‌دهد استان در راستای مبارزه با مواد مخدر در مسیر بهبودی قرار گرفته است.

استاندار با اشاره به برخورد جدی و قانونی با توزیع کنندگان مواد مخدر اظهار کرد: باید به مهمترین اصل در مبارزه با اعتیاد که همان پیشگیری است با اجرای برنامه‌های فرهنگی توجه بیشتری شود.

وی در رابطه با مراکز نگهداری ماده ۱۶ متذکر شد: این مرکز در اراک فعال شده و نیاز است در شهرستان های ساوه و زرندیه نیز فعال شود، البته تامین مکان برای راه اندازی این مرکز باید از سوی فرمانداری صورت گیرد. همچنین نیاز است دو دستگاه خودرو مناسب در اختیار ناجا در این شهرستان در راستای مبارزه با مواد مخدر قرار گیرد.

آقازاده بیان کرد: نحوه توزیع اعتبارات دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر استان نیازمند بازنگری است تا این اعتبارات به صورت کارشناسی و با محوریت فرمانداران در استان انجام شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی نیز در این نشست گفت: کشفیات انواع مواد مخدر  امسال ۶ هزار و ۱۲۴کیلوگرم بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد رشد داشته است.

احمد ملک حسینی تصریح کرد: همچنین ۹ ماهه امسال برخورد با عوامل اصلی حوزه مواد مخدر ۱۵ درصد و اجرای طرح های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نیز ۱۱ درصد افزایش داشته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اظهار کرد: زنجیره مواد مخدر باید در استان از سوی دبیرخانه باهمکاری همه دستگاههای مسئول عضو شورا شناسایی و برای مقابله با آن برنامه‌ریزی شود.

بهروز اکرمی تاکید کرد: دبیرخانه شورای مبارزه با موا مخدر وظیفه دارد ماهانه یک تصویر روشن از مسائل مرتبط با مواد مخدر استان مرکزی به شورا ارایه کند تا بر اساس اطلاعات آماری برای حل مسائل تصمیم‌گیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری مرکزی گفت: برای جلوگیری از تجارت مواد مخدر در استان باید اموال قاچاقچیان مشخص و در هنگام مناسب به آنان ضربه اقتصادی وارد کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1473518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =