پایانه مرزی تمرچین، ظرفیت بزرگ ترانزیتی غرب کشور

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی، پایانه مرزی تمرچین را به عنوان یکی از ظرفیت‌های بزرگ ترانزیتی غرب کشور برشمرد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، جلسه ساماندهی سایت‌های تخلیه و بارگیری واقع در پایانه مرزی تمرچین برگزار شد.

بابک طالبی مدیرکل دفتر فنی و امور پیمان‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این جلسه گفت: پایانه مرزی تمرچین به لحاظ جغرافیایی و قرارگیری در کریدور شرق به غرب مسیر مناسبی برای ورود به کشور سوریه، دسترسی به دریای مدیترانه و قاره آفریقا از اهمیت بسزایی برخوردار است و طرح پیشنهادی بهسازی مسیر ورودی پایانه مرزی تمرچین در جهت ساماندهی ورودی این مرز، می توان گام موثری در جهت رفع عمده مشکلات موجود در جهت فعالیت های اقتصادی آن باشد.

هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ادامه جلسه گفت: با توجه به شرایط کنونی حاکم بر کشور تحریم‌ها و شیوع بیماری کرونا در ۹ ماهه سال جاری بیش از ۲۳ هزار تردد ناوگان با تناژ بیش از ۵۶۰ هزار تن کالای صادراتی و بیش از ۶۶۲ هزار تن کالای وارداتی از این مرز انجام یافته است.

صادقی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌غربی هم در این جلسه اظهار داشت: ساخت پایانه مرزی تمرچین در ۱۳ سال پیش به لحاظ موقعیت آن زمان انجام و بصورت ابتدایی جانمایی شده است که با توجه به شرایط کنونی دارای نواقص زیرساختی است و می بایست برای رفع آن ها تدابیر لازم اندیشیده شود.

ارسلان شکری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی نیز با اشاره به اهمیت پایانه مرزی تمرچین گفت: سهم ناوگان ورودی پایانه مرزی تمرچین بیش از ۳۴ هزار و خروجی بیش از ۳۳ هزار است که از نظر تعداد ناوگان ورودی با اختصاص ۵/۵ درصد کل ناوگان ورودی به کشور در رتبه ۹  و از نظر تعداد ناوگان خروجی با اختصاص ۵ درصد در رتبه ۱۰ کشوری قرار دارد.
شکری تصریح کرد: ترافیک و توقف وسائط نقلیه در جاده منتهی به محدوده پایانه مرزی و عدم استفاده بهینه از ظرفیت های موجود در مسیر محور پیرانشهر به مرز تمرچین برای ساماندهی ترافیک از عمده مشکلات این پایانه مرزی به شمار می رود.
وی پایانه مرزی تمرچین را به عنوان یکی از ظرفیت های بزرگ ترانزیتی غرب کشور عنوان کرد و گفت: واردات و صادرات از منطقه تمرچین مورد تأیید است و ما نیز از موضوع رونق اقتصادی مردم مرزنشین استقبال می‌کنیم و حل مشکلات موجود رویکرد اصلی سازمان و به تبع آن اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1473741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =