«جهان پارس» آمد؛تولد یک هفته نامه در فصل سرد مطبوعات ایران

خبرنیوز نوشت:نخستین شماره هفته‌نامه «جهان ‌پارس» با گرایش اجتماعی سیاسی و با شعار رسانه‌ مردم و نخبگان روز چهارشنبه هفدهم دی‌ماه منتشر شد.

این نشریه به صاحب‌امتیازی و مدیرمسئولی سید احمد نجفی در هشت صفحه قطع روزنامه‌ای در دکه‌های مطبوعاتی در دسترس مخاطبان قرار گرفت.
گستره انتشار این هفته‌نامه منطقه‌ای به بنا بر مجوز صادره از هیات نظارت بر مطبوعات شامل استان‌های فارس، تهران،‌ بوشهر، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد است.
در سرمقاله شماره نخست این هفته‌نامه با عنوان « این فصل سرد را با من بخوان»، آمده است: «جهان پارس» در فصلی سرد از تاریخ مطبوعات ایران متولد شد، با امید به جوانه زدن اعتماد مخاطبان به رسانه ایرانی.
مدیرمسئول این هفته‌نامه افزوده است:‌ «جهان پارس» آمده است تا شکوه « پارس» دیروز را یاد کند و بلندی و آوازه نام «پارس» امروز را مطالبه و فریاد؛‌ «جهان پارس» متولد شد تا در اندیشه تحکیم پیوندهای « پارس» و «جهان» باشد و در مسیر آنچه شایسته ایران و ایرانی است، گام نهد.
«هیوا کیان» سردبیر این هفته‌نامه نیز در یادداشت شماره نخست نوشته است:‌ کتاب‌ها و نشریات آدمی را عمق می‌بخشند. این خاصیت خواندن مکتوب است. خواندن «نه» به صرف سرگرم شدن که برای زندگی کردن؛‌ «جهان پارس» از همین وادی است. برای اینکه تصویر کند و تفسیر و کمی عمق ببخشد.
«ایران ۱۴۰۰ نیازمند سه تحول» و «این روزهای دولت و رئیس‌جمهور؛ بازگشت اعتماد به نفس» از عناوین برجسته در صفحه نخست شماره یک هفته‌نامه جهان پارس است.
این هفته نامه در گزارش‌هایی با محوریت دنیای ۲۰۲۱، به بررسی دیدگاه‌های کارشناسان و تحلیلگران درباره سال جدید میلادی و تحولات پیش‌رو پرداخته است.
«شهر هوشمند، رویایی که محقق شد» و «ستاره‌ای که روشن نشد» از دیگر عناوین مطالب اختصاصی این هفته‌نامه است.
این هفته‌نامه همچنین گزارشی از روند پیشرفت طناز طباطبایی بازیگر سینما منتشر کرده و گفت‌وگوی اختصاصی با احسان عبدی پور داستان‌نویس و فیلمساز در ستایش معمولی بودن داشته است.
این هفته‌نامه به مرکزیت شهر شیراز هم‌اینک در دکه‌های مطبوعاتی عرضه می‌شود و همچنین از پایگاه اینترنتی به نشانی www.jahanepars.ir و شبکه‌های اجتماعی تلگرام، اینستاگرام و توییتر به نشانی @jahanepars در دسترس است.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1473770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =