کشف اعجاب‌آور داروی ارزان‌قیمت کرونا

ایرنا به نقل از دیلی میل نوشت: نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که یک داروی ارزان قیمت که برای درمان شپش سر استفاده می‌شود، خطر مرگ و میر بیماران کرونایی را تا ۸۰ درصد کاهش می‌دهد.

«ایورمکتین»، دارویی که فقط با نسخه تجویز می شود و هزینه یک دوره درمان آن حدود ۲ پوند است، همچنین می تواند مدت زمان بستری شدن بیماران را در بیمارستان به طور بالقوه به نصف کاهش دهد.

دکتر اندرو هیل ویروس شناس از دانشگاه «لیورپول» که این تجزیه و تحلیل را انجام داده است، ادعا کرد که این دارو می تواند در نبرد علیه ویروس کرونا «تحول آفرین» باشد.  نتایج حاصل از ۱۱ مطالعه نشان می دهد که داروی  «ایورمکتین» ( ivermectin )که برای درمان شپش سر استفاده می شود، می تواند به محافظت از بیماران کرونایی کمک کند.

محققان نتایج ۱۱ تحقیق را در مورد استفاده از این دارو بر روی بیش از هزار و ۴۰۰ بیمار کرونایی، بررسی کردند.  اطلاعات ناشی از این بررسی که قبل از انتشار این مطالعه در ماه بعد، منتشر شده است، نشان می دهد که تنها هشت بیمار مبتلا به کووید-۱۹ که داروی ایورمکتین را مصرف کرده بودند، جان خود را از دست دادند که این تعداد با ۴۴ بیمار کرونایی فوت شده از ۵۱۰ بیمار کرونایی که دارونما دریافت کرده بودند، قابل مقایسه است. این نتایج همچنین نشان داد که مدت زمان لازم برای دفع ویروس کرونا از بدن نیز با مصرف داروی ایورمکتین سریع تر بود.

اما با این حال برخی از محققان نسبت به این یافته تردید نشان داده و ابراز داشتند که قبل از استفاده از این دارو به عنوان یک درمان بالقوه، به داده های بیشتری نیاز است. آنها اشاره کردند که داروهای دیگری مانند «هیدروکسی کلروکوین» و «توسیلیزوماب» نیز تنها در آزمایشات اولیه  امید زیادی ایجاد کردند اما محققان در آزمایشات بعدی متوجه شدند که در واقع استفاده از آنها هیچ فایده ای ندارد.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1473798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =