تغییر کاربری اراضی کاشان/وقتی زمینهای کشاورزی زیردست دلالان می‌رود!

رئیس اداره جهاد کشاورزی کاشان گفت: تغییر کاربری زمینهای کشاورزی کاشان توسط عده‌ای از سودجویان و دلالان یکی از بزرگترین معضلات موجود در این شهرستان است.

رضا مظلومی در گفتگو با خبرآنلاین با اشاره به تولید روزانه ۸۰ تن تخم مرغ در واحدهای تولیدی و مرغداری کاشان اظهار داشت: ۴۷ واحد پرورش مرغ تخمگذار در کاشان وجود دارد که از کل تخم مرغ تولیدی طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار سهم منطقه کاشان از این حجم فقط پنج تن است.

وی با بیان اینکه دیگر تولیدات این بخش به بازارهای داخلی و خارجی برای فروش ارسال می شود، ابراز داشت: با وجود کمبود شدید نهاده های دامی برای واحدهای مرغداری سراسر کشوربا اقدامات انجام شده خوشبختانه در کاشان  شاهد این موضوع نبودیم و کمتر تولیدکننده ای بود که نتواند نهاده های دامی خود را تامین کند.

رفع تصرف ۵۰۰ هکتار از اراضی کاشان
رئیس اداره جهاد کشاورزی کاشان در بخش دیگری از سخنان خود یکی از بزرگترین معضلات موجود را تغییر کاربری زمین های کشاورزی به منظور سوداندوزی توسط عده ای از سودجویان و دلالان دانست و تصریح کرد: خوشبختانه با همکاری دستگاه ها و نهادهای مربوطه اقدامات خوبی برای مقابله با این فعالیتها شده است که صدور حکم دادستان کاشان برای رفع تصرف ۵۰۰ هکتار از این اراضی از جمله این اقدامات است.

وی با اشاره به اینکه این تغییر کاربری به آفتی برای تولیدات کشاورزی تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه این موضوع در طول چند سال پیش با افزایش قیمت املاک و زمین شدت گرفته است که باید با آن مقابله کرد.

ورود هرگونه خودروهای حمل و نقل مصالح طبق حکم دادستان کاشان ممنوع است
مظلومی با بیان اینکه کشاورزان هم با این وضعیت تولید را مقرون به صرفه ندانسته و سعی در خرید و فروش اراضی خود دارند، بیان داشت: حمایت از کشاورزان به عنوان بازوان اصلی رونق تولید در بخش کشاورزی ضروری است و این باعث می شود که کشاورزان با دلگرمی بیشتری در این بخش تولید محصول داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ورود هرگونه خودروهای حمل و نقل مصالح طبق حکم دادستان کاشان ممنوع شده است، تاکید کرد: تغییر کاربری و احداث ساختمان در زمین های خارج از محدوده شهری ممنوع است و با آن برخورد می شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1473824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =