کریمی: راه جلوگیری از قاچاق محصولات پتروشیمی،‌ کاهش اختلاف نرخ ارز نیمایی و بازار آزاد و مدیریت تقاضا است

مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند با تشریح آخرین اقدامات این شرکت برای عرضه سهم پتروشیمی اروند در بازار سرمایه گفت: زیرساخت های لازم انجام شده است و آماده عرضه در بازار فرابورس هستیم.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی پتروشیمی اروند، کریمی در حاشیه بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در گفتگوی با رسانه ها با اعلام خبر خوش ثبات در تولید پایدار مجتمع گفت: «پتروشیمی اروند با رفع تنگناهای تولید به ثبات خوبی در تولید پایدار رسیده و این نوید را می دهد که خوراک شرکتهای وابسته به محصولات شرکت پتروشیمی اروند از جمله پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی خوزستان، پتروشیمی کارون، پتروشیمی غدیر، پتروشیمی آبادان و پتروشیمی هگمتانه با پایداری بیشتری تامین خواهد شد و نگرانی بابت خوراک نخواهند داشت.»

وی افزایش تولید در کنار تولید پایدار را دیگر دستاورد شرکت پتروشیمی اروند قلمداد کرد و تصریح کرد: «بسیار خرسند هستیم که افزایش تولید را در شرکت های پایین دست خود می بینیم. افزایش تولید شرکت‌های وابسته به محصولات پتروشیمی اروند زمانی اتفاق می افتد که پایداری در دریافت خوراک داشته باشند که این امر محقق شده و نفع آن را در صنایع میان‌دستی و پایین دستی کشور شاهد هستیم.»

مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند در ادامه گفتگوی خود با رسانه های جمعی در پاسخ به سوالی در خصوص طرح توسعه شرکت اظهار داشت: «قرارداد پروژه PVC2 اواخر اسفند ماه منعقد شد و تمام تلاش خود را می‌کنیم که پروژه را طی ۳ سال به بهره برداری برسانیم و ظرفیت pvc کشور را افزایش دهیم. سهم ما در تولید محصولات pvc در دنیا باید افزایش یابد و پاسخگوی نیاز رو به افزایش داخل کشور باشیم.»

ایشان همچنین در پاسخ به سوال دیگری در خصوص عرضه سهم بزرگترین تولید کننده زنجیره کلر و پی‌وی‌سی کشور در بازار سرمایه پرداخت و تشریح روند عرضه سهم شرکت پتروشیمی اروند در بازار فرابورس افزود: «برای ورود به بازار سرمایه یک سری زیرساخت‌ها و پیش‌نیازها لازم است. خوشبختانه ما زیرساخت‌ها و پیش نیازها را آماده کردیم. سهامدار عمده هر زمان صلاح دید ما آماده ورود به بازار سرمایه هستیم و خوشبختانه سیستم های مالی، سیستم هایی که نیاز بورس و شفاف سازی در بورس است به صورت کامل آماده و در سرویس هستند و هر زمانی که سهامدار صلاح بداند ما اماده ورود به بورس هستیم.»

دکتر کریمی در بخش دیگر گفتگوی خود خواستار مبارزه با قاچاق محصولات پتروشیمی شد و تاکید کرد: «هر زمان نرخ ارز آزاد با ارز نیمایی به هم نزدیک شد، ما می توانیم محصول خود را صادر کنیم. ولی تا زمانی که این تفاوت است محصول ما به وفور در بازار آزاد یافت می‌شود. ما روی این موضوع بسیار گلایه‌مند هستیم.

متاسفانه مدیریت تقاضا انجام نمی‌گیرد و محصولات پتروشیمی به وفور در بازار آزاد است و اگر این نباشد، ما می توانیم صادر کنیم. می توانیم بازار منطقه را بگیریم و وضعیت ما بهتر شود. در حال حاضر پروژه فاز دو به ارز نیاز دارد و و باید بتوانیم ارز را خودمان تامین کنیم وگرنه ماهم مثل بقیه پروژه ها مجبور می شویم به دنبال صندوق توسعه و فاینانس برویم . وقتی خودمان تولید داریم و صادر می کنیم چرا باید این کار را کنیم. این هم گلایه ای است که ما داریم و امیدوار هستیم مدیریت تقاضا را انجام دهند.»

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1905717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =