۱ نفر
۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
پیام انصارالله به ترامپ

ایسنا نوشت:عضو شورای عالی سیاسی یمن امروز (پنجشنبه) در واکنش به تجمع اعتراضی حامیان دونالد ترامپ در مقابل ساختمان کنگره پیامی را به رئیس جمهور آمریکا ارسال کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: ما از دونالد ترامپ می‌خواهیم نتیجه انتخابات را به رسمیت بشناسد و با احترام به قانون اساسی و نیز تمایل ملت آمریکا به آزادی و انتخاب حکمران خود، به صورت مسالمت‌آمیز، کناره‌گیری کند.

وی در ادامه افزود، نتیجه تحمیل از سوی متجاوزان آمریکایی ،انگلیسی، سعودی، اماراتی و همپیمانان آنها، همچون عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور دولت مستعفی یمن و مزدورانش که مردم مخالف آنها هستند، چیزی جز ویرانی، کشتار و قحطی نبوده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری مغلوب آمریکا در انتخابات سوم نوامبر که با فراخوانش برای تظاهرات و اعتراض به نتیجه انتخابات، عامل اصلی درگیری‌ها بوده است، در توییتی از معترضان خواسته آرام باشند و با پلیس کنگره همکاری کنند. وی هم چنین در پیامی ویدئویی به هوادارانش گفت:" انتخابات را دزدیده‌اند اما به خانه خود برگردید! همه می‌دانند که انتخابات از ما دزدیده شده است. با این وجود ما حزب قانون و نظم هستیم. باید به خانه‌های خود برگردید، ما نمی‌خواهیم کسی آسیبی ببیند.خواهید دید که بعداً چه اتفاقی خواهد افتاد."

در  همین حال برخی از نمایندگان کنگره حتی از حزب جمهوری خواه این اقدام ترامپ را کودتا و تلاش برای آن دانسته‌اند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1473864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =