تهیه‌کننده فیلم سینمایی «میکس» معتقد است دستمزدهای بالای بازیگران منجر به افزایش هزینه ساخت فیلم و در نتیجه کاهش تعداد تولیدات سالانه می‌شود.

سیروس تسلیمی در گفت‌و‌گو با خبرآنلاین، درباره لغو قرارداد میلیاردی یک بازیگر اظهار داشت: «البته در مورد این قرارداد باید این نکته را در نظر داشته باشیم که وابسته به یک اسپانسر بوده و اگر اسپانسری در پس آن وجود نداشت، مشکلات بیشتر بود.»

او با اشاره به وضعیت تولیدات سینمای ایران گفت: «تعداد سالن‌‌های سینما در کشور ما کم است و فروش فیلم‌‌ها بسیار نازل است. این را به شکلی کاملاً کارشناسانه می‌گویند که 90 درصد تولیدات سینمای ایران با توجه به وضعیت فروشی که دارند هزینه خود را هم در نمی‌آورند.»

این تهیه‌کننده گفت: «ارتقای دستمزد بازیگران تاثیر مستقیم روی دستمزد سایر عوامل دارد. این جریان نه فقط در میان بازیگران ادامه پیدا می‌کند بلکه به سایر عوامل هم منتقل می‌شود و در نتیجه به دلیل وجود نداشتن درآمد کافی میزان تولیدات کمتر می‌شود.»

او ادامه داد: «در تاریخ سینمای ایران مشابه این وضعیت را داشتیم که تولید فیلم در سالی به شش تا هفت فیلم رسیده بود. در آن شرایط دستمزد ستاره‌هایی که در فیلم‌ها بازی می‌کردند، 60 درصد هزینه کل فیلم بود و بالاخره وضعیت به گونه‌ای شد که دیگر تهیه‌کنندگان از تولید فیلم ایرانی خودداری کردند.»

تسلیمی با اشاره به اقدام مدیرکل اداره نظارت و ارزشیابی یادآور شد: «البته اقدام آقای سجادپور وابسته به یک بند قانونی نیست. صنف تهیه‌کنندگان باید دور هم بنشینند و در این زمینه و سقف دستمزدها تصمیم‌گیری کنند. اکنون به این دلیل بخش دولتی وارد کار شده که صنف فراگیر تهیه‌کنندگی وجود ندارد.»

او همچنین یکی دیگر از تبعات افزایش دستمزدهای بازیگران را چنین بیان کرد: «وقتی سایر بازیگران چنین دستمزدهایی دریافت نکنند، احتمالاً دچار احساس حقارتی می‌شوند که تصور می‌کنند ستاره نیستند و در نتیجه اثر روانی خوبی روی آنان ندارد. علاوه بر این‌‌ در شرایطی که 90 درصد عواملی که در سایر حرفه‌های سینما کار می‌کنند اغلب بیکار و یا کم‌کار هستند پرداخت چنین دستمزدهایی با عرف سینمای ایران همخوانی ندارد.»

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 147397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =