رئیس هیئت مدیره خانه سینما معتقد است برخورد چکشی با قراردادهای بازیگران منجر به پنهانی شدن آن‌ها خواهد شد.

فرهاد توحیدی در گفت‌و‌گو با خبرآنلاین درباره لغو قرارداد میلیاردی یک بازیگر مشهور از سوی مدیرکل اداره نظارت و ارزشیابی اظهار داشت: «در سال 1388 کمیته مشترکی از سوی خانه سینما با صداوسیما شکل گرفت که به دلیل حاضر نشدن نماینده صداوسیما در جلسات عملاً آن کمیته بی‌‌اثر ماند. تلاش بر این بود که در آن کمیته مسائل اینچنینی مورد بررسی قرار بگیرد و برای مشکلات موجود راه حلی یافته شود.»

به گفته توحیدی در این کمیته علاوه بر نماینده صداوسیما نمایندگانی از صنف بازیگران و تهیه‌کنندگان نیز حضور داشتند.

او با اشاره به مسئله‌ای که اخیرا در مورد قرارداد یک بازیگر مشهور به وجود آمده، گفت:‌«به هر حال بازیگران در این زمینه استدلال‌هایی دارند که باید در فضایی به دور از تشنج و تنش با حضور طرفین ذی‌نفع و برگزاری جلساتی مورد بررسی قرار بگیرد.»

توحیدی ادامه داد: «به تصور ما این قضیه تبدیل به پدیده‌ای مشکل‌زا شده که باید راه‌حلی برای آن اندیشیده شود. در این میان برخورد چکشی و از بالا با این موضوع نمی‌تواند مشکل اصلی را برطرف کند. اگر چاره‌ای برای این مسئله اندیشیده نشود و قرار باشد همه چیز با بخش‌نامه حل شود آنگاه شاهد قراردادهای پنهان خواهیم بود.»

رئیس هیئت مدیره خانه سینما گفت: «بخشی از این مشکل به سیاست‌های نادرست و ممنوعیت عقد قرارداد ستارگان سینما و وزشکاران مشهور با شرکت‌های تبلیغاتی، صنعتی و خدماتی برمی‌گردد. مشابه این قراردادها در تمام دنیا وجود دارد که بسیاری از سازمان‌ها با بهره‌گیری از ستارگان اهداف تبلیغاتی خود را پیش می‌برند.»

او ادامه داد: «این موضوع در ایران به شکل دستوری منع شد. زمانی که امر و نهی در آن زمینه وجود دارد مشکلات به این حوزه‌ای که شاهد هستیم منتقل می‌شود. به هر حال حل این مشکل چندان پیچیده نیست و می‌توان با نگاهی از زوایای مختلف آن را برطرف کرد.»

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 146980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =