۰ نفر
۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
نگاهی نزدیک‌تر به تاچ ال سی دی...

حتما بسیاری از افرادی که گوشی سامسونگ دارند، درگیر خرید، تعویض و یا تعمیر تاچ ال سی دی سامسونگ شده‌اند.

ال سی دی موبایل به دلایل مختلفی ممکن است آسیب ببیند. از دستتان بیفتد، ناخواسته رویش بنشینید، مایعی داخلش بریزد یا تحت تأثیر حرارت زیاد قرار بگیرد. قیمت تاچ ال سی دی هم که روز به روز افزایش پیدا می‌کند، پس چه کاری از دستمان برمی‌آید؟ تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا هم قطعات موبایل خود خصوصا تاچ ال سی دی سامسونگ را بهتر بشناسید، هم در صورت نیاز به تعمیرات، با حداقل هزینه به نتیجه برسید.

تاچ ال سی دی از چه قطعاتی ساخته شده است؟

تاچ ال سی دی سامسونگ مثل دیگر گوشی‌ها از چند لایه تشکیل شده است:

گلس: لایه اول گلس ال سی دی است که توسط شرکت سامسونگ روی لایه دوم یعنی تاچ چسبانده یا پرس شده است. طبیعتا منظور گلسی نیست که شما خود روی ال سی دی نصب می‌کنید و هدف این است که روی گلس اصلی خش نیفتد. در برخی موارد شکستن ال سی دی و مشاهده شیشه‌ی خرد شده، نشان از شکستن گلس دارد. تعویض این قطعه در مقایسه با قیمت تاچ ال سی دی اورجینال بسیار پایین است.

تاچ: لایه دوم تاچ نام دارد و سنسوری است که حرکات انگشت شما را دریافت می‌کند. زمانی که با لمس کردن گوشی اتفاق خاصی نمی‌افتد ولی گوشی روشن است، احتمالا تاچ آسیب دیده است. تاچ ال سی دی سامسونگ از موارد رایج در خرابی قطعات موبایل است.  

ال سی دی: لایه سوم ال سی دی یعنی نمایشگر اصلی موبایل است. هر چیزی که درون گوشی می‌بینید در این لایه به نمایش درمی‌آید. زمانی که گوشی خاموش به نظر می‌رسد و صفحه سیاه است، به احتمال زیاد ال سی دی آسیب دیده یا سوخته است.

نکته: دو قطعه بالایی یعنی تاچ و ال سی دی تنها قطعات موبایل هستند که با یک کابل به پردازنده اصلی متصل می‌شوند. در برخی موارد ممکن است کابل عامل روشن نشدن ال سی دی یا کار نکردن تاچ موبایل باشد.

نور: لایه چهارم یا نورِ پس زمینه لایه‌ای است که نور نمایشگر را تأمین می‌کند. در برخی موارد لایه نور و ال سی دی را یک قطعه در نظر می‌گیرند. اما همانطور که در تصویر فوق مشخص است، لایه نور قطعه‌ایست که از ال سی دی جدا می‌شود. گاه خراب شدن تاچ ال سی دی سامسونگ نشان از آسیب دیدن این لایه دارد اما باز هم ماجرا به قیمت تاچ ال سی دی و تعویض آن تمام می‌شود.  

فریم: قطعه‌ای که چهار لایه‌ی فوق را در یک مجموعه کنار هم جای داده، لایه پنجم یعنی فریم ال سی دی است. شکستگی یا از شکل افتادن فریم می‌تواند در بلندمدت به قطعات اصلی ال سی دی آسیب وارد کند.

وقتی گوشی خراب شد...

هنگامی که تاچ ال سی دی شما آسیب می‌بیند، اول باید ببینید مشکل کجاست. در چنین شرایطی افراد سودجو ممکن است مشکل کوچکی که مثلا برای تاچ ال سی دی سامسونگ پیش آمده را خیلی بزرگ جلوه دهند و هزینه زیادی از شما طلب کنند. نکاتی که در بخش قبلی مورد بحث قرار گرفت، به شما کمک می‌کند به طور کلی حدس بزنید کدام قطعات موبایل مشکل دارند. شما همچنین می‌توانید با دیدن فیلم‌های آموزشی سایت موبایل کمک از تعمیرات ساده تا پیچیده را یاد گرفته و از مراجعه به مراکز تعمیر موبایل خودداری کنید. مثلا ممکن است بتوانید تعویض تاچ ال سی دی سامسونگ را فرا بگیرید و قیمت تاچ ال سی دی را نپردازید. اما هر کسی نمی‌تواند به یک تعمیرکار حرفه‌ای موبایل تبدیل شود. در چنین مواردی باید به یک مرکز قابل اعتماد مراجعه کنید. از آنها بخواهید ابتدا مشکل گوشی شما را تشخیص دهند و سپس هزینه و مدت زمان تعمیر را به شما اعلام کنند. با چنین اطلاعاتی شما می‌توانید بهترین تصمیم را بگیرید.

نکته: توجه داشته باشید که تعویض تاچ و ال سی دی به طور مستقل امکان‌پذیر نیست. در مدل‌های قدیمی گوشی این دو قطعه قابل جدا شدن بودند. اما در مدل‌های جدید، مجموعه گلس، تاچ و ال سی دی روی هم پرس شده و به شکل یک پکیج درون فریم قرار می‌گیرند. به همین خاطر است که وقتی گلس گوشی شما آسیب می‌بیند، تعمیرکار برای پرس گلس جدید از شما اجازه می‌گیرد. زیرا ممکن است طی فرآیند پرس، به تاچ و ال سی دی آسیب جدی وارد شود.

اهمیت قطعات موبایل اورجینال

ممکن است به تعویض قطعه نیاز پیدا کنید. حالا قیمت تاچ ال سی دی انواع گوشی‌ها از جمله تاچ ال سی دی سامسونگ در سایت‌های مختلف یافت می‌شود. شما می‌توانید این قیمت‌ها را با هم مقایسه کنید و انتخاب کنید. اما دقت کنید که قطعه اورجینال باشد. به قیمت‌های پایین شک کنید. قطعه تقبلی خیلی زود هزینه‌های بزرگ‌تری روی دستتان می‌گذارد. از سایت‌ها و فروشگاه‌های معتبر خرید کنید. قطعات موبایل اورجینال هم انواعی دارند. قطعات غیر اورجینال نیز خود به چند دسته های کپی، کپی و فیک تقسیم می‌شوند. برای پیدا کردن اورجینالِ تاچ ال سی دی سامسونگ و به طور کلی محصولات شرکت سامسونگ شانس بیشتری دارید. قیمت تاچ ال سی دی سامسونگ در گوشی‌های مدل بالا، دست کمی از قیمت یک گوشی ساده‌تر ندارد. به عنوان مثال هم اکنون قیمت تاچ ال سی دی Samsung Galaxy S۱۰ Plus مدل G۹۷۵ نه میلیون تومان است.

یک تعمیرکار خوب...

زمانی که موبایل شما دچار مشکل می‌شود، نمی‌دانید به تعمیر نیاز دارید یا تعویض! یک مرکز تعمیرات موبایل قابل اعتماد نباید شما را گیج‌تر کند. آنها باید به سرعت مشکل گوشی شما را تشخیص دهند. هزینه تعمیر را با شرح جزئیات به اطلاع شما برسانند. به عنوان مثال اگر مشکل تاچ ال سی دی سامسونگ است و نیاز به تعویض دارد، قیمت تاچ ال سی دی و دست مزد تعویض را به طور جداگانه مشخص کنند. در این شرایط شما ممکن است تصمیم بگیرید قطعه را خریداری کرده و تعویض آن را خود به عهده بگیرید و یا به نزدیکانتان بسپارید. پس چه بهتر که مرکز تعمیرات موبایل، فروشگاه قطعات موبایل نیز داشته باشد.

موبایل کمک همه این ویژگی‌ها را دارد. مرکز مورد اعتماد تعمیرات موبایل علاوه بر خدمات تعمیر موبایل در منزل، فروشگاه بزرگی از قطعات موبایل نیز فراهم کرده است. سایت موبایل کمک با یک طراحی کاربرپسند و دسته‌بندی دقیق، کار شما را برای خرید قطعات راحت می‌کند. فیلم‌های آموزشی متعدد تعمیر موبایل از دیگر محتویات باارزش سایت موبایل کمک است.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1474396