با اکوپست از پروازت پول بساز

شاید برای شما هم اتفاق افتاده که نیاز داشتید تا خیلی سریع بسته‌ای را از یک شهر به شهر دیگر ارسال کنید.

تا پیش از این برای این‌کار چاره‌ای به جز استفاده از پست یا مجموعه‌های مشابه‌ نداشتید و احتمالا برای رسیدن بسته‌تان باید زمانی بیشتر از آن‌چه مد نظرتان بود، صبر می‌کردید یا برای سرعت در ارسال بسته، باید دست به دامن روش‌های دیگری می‌شدید که نیازمند هزینه بیشتری بودند.

پیشرفت تکنولوژی و رشد استارتاپ‌ها در این مورد هم به یاری شما آمده اند تا با کمترین هزینه و بالاترین سرعت، مرسولات خود را منتقل کنید؛ اکوپست نام مجموعه جدیدی تحت حمایت شرکت تعاونی پست پیشگامان (پارسی پست) است که در این زمینه فعالیت می‌کند و فعالیت خود را از مهرماه سال ۱۳۹۸ آغاز کرده است.

https://shanbemag.com/wp-content/uploads/2021/01/Untitled-289.jpg

این مجموعه با کمک مسافران هوایی که مایل به جابه‌جایی مرسولات هستند و با استفاده از ظرفیت اضافه بار آنها نه تنها با هزینه‌ای کم مرسولات متقاضیان خود را منتقل می‌کند که برای مسافران هوایی هم درآمدی ایجاد کرده است.

محمد هادی اسلامی، مدیر عامل پارسی پست می‌گوید: این مجموعه با هدف ایجاد یک زنجیره لجستیک امن در بستر IT و در قالب شرکت تعاونی با مشارکت ۱۷۰۰۰ سهامدار، به عنوان اولین وتنها اپراتور تعاونی سهامی عام تاسیس شد و در بازه زمانی کمتر از ۲ سال، شعب پارسی پست در کلیه استان‌های کشور جهت ارائه ی خدمات گوناگون پستی فعالیت خود را آغاز کرده است.

اسلامی مهمترین مسئله در میان صاحبان کالا، صنایع و فعالان زنجیره تامین در حوزه لجستیک را کاهش هزینه‌های ناشی از ارسال مرسوله می‌داند و امیدوار است که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته و پیش بینی‌های انجام شده، خدمات امن و مقرون به صرفه ای در حوزه های خدمات زنجیره تامین، خدمات گمرکی، حمل و نقل و انبار داری توسط این اپراتور در کشور شگل گیرد.

مدیر عامل اولین اپراتور تعاونی پستی ایران با اشاره به بدنه ی جوان این مجموعه، استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های فعال در این حوزه را، یک ضرورت می داند و می‌گوید: یکی از استارتاپ های این حوزه، استارتاپی تحت عنوان اکوپست فعال شد که این پلتفرم تحسین مقامات بلند پایه کشوری از جمله معاونت رییس جمهور و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را در پی داشته است.

https://shanbemag.com/wp-content/uploads/2021/01/Untitled21-2.jpg

اسلامی ابراز امیدواری کرد که با توجه به راه اندازی شعب اکوپست در فرودگاه های بزرگ کشور و آغاز عملیات اجرایی موفق این استارتاپ در ۶ ماه گذشته با حمایت مسئولین و دست اندرکاران در حوزه های مختلف ،خدمات این پلتفرم در سراسر ایران فراگیر شود.

آخوندپور،مدیر اجرایی اکوپست نیز در گفت‌وگو با شنبه هدف تاسیس مجموعه را کم کردن هزینه‎های ارسال، افزایش سرعت و درآمدزایی برای مسافران هوایی دانسته و اضافه می‌کند: روال کار ما به این صورت است که از ظرفیت خالی بار مسافران هوایی استفاده می‌کنیم.

این کار هم برای کسی که مرسوله ارسال می‌کند مزیت دارد و هم برای کسی که این مرسوله را منتقل می‌کند. با این شیوه مرسولات از زمان اولین پرواز که حدودا ازسه ساعت تا ۱۲ ساعت به مشتری تحویل داده می‌شود و مسافری که انتقال چمدان های مخصوص اکوپست حاوی مرسولات را برعهده می‌گیرد، به ازای هر چمدان، ۱۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند.

او تاکید می‌کند: ما در ابتدای کار در فرودگاه‌های شهرهای تهران، یزد، اصفهان تبریز مشهد و شیراز و بندرعباس، کانتر (باجه دریافت بار ) و ارسال مرسولات داریم اما به طور قطع در برنامه توسعه ای خود، این فعالیت گسترش یافته و در سراسر شهرها و حتی خارج از کشور هم ارسال داشته باشیم.

آخوندپور ادامه می‌دهد: همکاران ما در این شهرها آماده خدمت رسانی در زمینه ارسال مرسولات به مشتریان بوده و در حال معرفی شدن به مردم هستیم. رفته رفته از آغاز فعالیت‌مان مردم بیشتر با ما آشنا شدند و در حال حاضر درخواست‌های زیادی از سوی مسافران برای سفیر شدن داریم.

ما از این مسافران، اطلاعاتی مانند بلیط، کارت پرواز، ساعت پرواز و… را دریافت کرده و مرسولاتی که توسظ همکاران ما در چمدان‌ها با آرم و لوگوی اکوپست طراحی شده اند، قرارداده شده و پس از پلمپ شدن چمدان ها، در فرودگاه‌ مبدا به آنها تحویل می‌دهیم و در فرودگاه مقصد تحویل می گیریم.

او در ادامه با تاکید بر اینکه این مرسولات باید کمتر از ۲۰ کیلوگرم وزن داشته باشند، می‌گوید: البته هرمرسوله ای را به صورت هوایی نمی‌توان فرستاد و ما کالاهایی را که جز ممنوعیت هوایی کشور نیستند، می‌توانیم ارسال کنیم.

آخوندپور در پاسخ به این سوال که چه زمانی طول می‌کشد تا به درخواست ثبت شده در سیستم پاسخ داده شود، می‌گوید: ما دو نوع سرویس داریم. یکی درب به درب است و دیگری مرکز به مرکز. در سرویس درب به درب از در خانه فرستنده بسته را دریافت کرده و در مقصد هم درب منزل تحویل داده می‌شود.

اما در حالت دیگر ممکن است فرد خودش بسته را در فرودگاه مبدا تحویل بدهد و در فرودگاه مقضد تحویل بگیرد. زمانی که فرد سرویس درب به درب را انخاب می‌کند ما ۴ بازه زمانی در روز به او می‌دهیم تا انتخاب کند در چه زمانی خانه است که پیک ما برای گرفتن بسته مراجعه کند. در مقصد هم همین اتفاق می‌افتد و فرد می‌تواند انتخاب کند که بسته او چه زمانی توسط پیک به درب منزلش برسد.

به گفته آخوندپور، این مجموعه برای انتقال مرسولات اگر به صورت درب به درب دریافت و تحویل شود، ۱۶۹۰۰ تومان برای بسته‌های زیر یک کیلوگرم دریافت می‌کند و چنانچه وزن بسته بیش از یک کیلو باشد، ۱۶۰۰ تومان به ازای هرکیلوگرم به هزینه اضافه خواهد شد.

او با تاکید بر اینکه فرستنده بسته به هیچ عنوان در انتظار پیدا شدن مسافری که بسته را منتقل کند، نخواهد ماند، ادامه می‌دهد: تعدد کاربران ما زیاد است و ممکن است اگر به طور مثال امروز بسته‌ای به مقصد تبریز داشته باشیم، ببینیم ۵ مسافر پروازشان را در این مسیر ثبت کرده اند. اکثرا در مسیرهای پروازی مختلف، پروازهای ثبت شده داریم.

آخوندپور در ادامه با بیان اینکه پاندمی کرونا سبب شد که سه ماه تمام کانترهای فرودگاه ها بسته شوند، اضافه می‌کند: به همین دلیل در ماه‌ها اول فعالیت ما تعداد بسته‌ها زیاد نشد و در ماه‌ها اول کار خود حدودا به طور ماهیانه ۵۰۰ بسته جا به جا می‌کردیم که این تعداد در ماه‌های اخیر که محدودیت‌ها کمتر از قبل شده است، به حدود ۳۰۰۰ بسته در ماه رسیده است.

همچنین تلفن پشتیبانی ۰۲۱۲۴۱۸ و اپ اکوپست در دو نسخه اندروید و IOS پاسخگوی نیاز مشتریان خواهد بود.

او در پایان با اشاره به اینکه با توجه به قانون سازمان تنظیم مقررات رادیویی، کلیه مرسولاتی که می‌خواهند در کشور جا به جا شوند، باید زیر نظر اپراتورهای پستی باشند، می‌گوید: ما با حمایت شرکت پست پیشگامان بادپا که با برند تجاری پارسی پست فعالیت می‌کنند، کار می‌کنیم و حمایت‌های خیلی خوبی چه در زمینه مادی و چه در زمینه معنوی از ما شده است.

که این حمایت از سمت شرکت پارسی پست، اطمینان خاطری به مشتریان جهت ارسال مرسولات و همچنین مسافرانی که سفیر اکوپست هستند، را ایجاد کرده است. اما انشاالله شرایط طوری فراهم شود که از استارتاپ‌ها حمایت خوبی شود و مسیر طوری برایشان فراهم شود که بتوانند کار کنند و به آنها سختگیری‌های عجیب نشود، چرا که استارتاپ‌ها معمولا از نظر بحث مالی قوی نیستند و لازم است حمایت‌هایی در این زمینه از این مجموعه ها شود.

۲۱۲۱

کد خبر 1474771