حراست از محیط زیست با توسعه  شبکه های گازرسانی در اردبیل

مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل از توسعه شبکه های گازرسانی در سطح استان علی الخصوص در روستاهای دورافتاده و محروم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل،  سردار اسماعیلی در بازدید از پروژه های گازرسانی در جنوب استان با اشاره به اینکه توسعه پایدار مرهون بهره‌برداری مناسب از امکانات، منابع طبیعی، ظرفیت‌های موجود نیروی انسانی و به عبارتی حفاظت از محیط زیست است؛ گفت:  طرحهای توسعه ای صنعت گاز در استان با رویکرد حفاظت از محیط زیست منطقه و در راستای صیانت از منابع طبیعی استان برنامه ریزی ، طراحی و اجرایی می شود.
وی می افزاید: در تمامی مراحل طراحی تا انتخاب پیمانکار و اجرای پروژه، کلیه الزامات در حوزه محیط زیست رعایت می شود تا زمینه رسیدن به توسعه پایدار فراهم گردد.
اسماعیلی در ادامه اقدامات شرکت گاز استان در حوزه محیط زیست را بسیار موثر برشمرد و اظهار داشت: از جمله اقدام‌های خوبی که در سطح شرکت گاز استان اردبیل برای حفاظت محیط زیست انجام شده است می‌توان به در اولویت قرار دادن اصل پیشگیری به جای اصلاح در همه فعالیت‌ها و تصمیم‌گیری‌ها، تهیه و تدوین و ابلاغ راهنماها و دستورالعمل‌های کاری در بخش محیط زیست در سطح شرکت با هدف پیاده‌سازی و رعایت الزام‌های زیست محیطی حین مراحل حفاری و شبکه گذاری و تزریق گاز اشاره کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود حوزه فعالیت پروژه های گازرسانی را از شمال تا جنوب استان توصیف نمود و گفت: وجود اقلیم های مختلف در استان و شرایط زیست محیطی حاکم بر منطقه موجب شده است تا الزامات زیست محیطی در پروژه های متنوع گازرسانی متمایز بوده و این مهم نیازمند نظارت دقیق کارشناسان حوزه HSE ، امور مهندسی و ناظرین طرحها می باشد که بحمدالله تا بدین لحظه تمامی الزامات زیست محیطی در پروژه ها با جدیت مورد بررسی قرار گرفته و در صورت عدم رعایت هر یک از الزامات، اقدامات لازم صورت گرفته است.
وی در پایان گفت: رسیدن به سطح مطلوب محیط زیست و توسعه پایدار نیازمند عزم ملی در این حوزه است و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم لذا تلاش میکنیم با ارتقای سطح دانش و فرهنگ محیط زیستی در سطوح مختلف سازمانی، اجرا و انجام همه فعالیت‌ها به شیوه‌ای که کمترین آلودگی محیط زیستی را داشته باشد، انجام پذیرد.
گفتنی است در حال حاضر پروژه های گازرسانی به ۱۳۳ روستای استان اردبیل در دست اجراء بوده و در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1475251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =