کاهش ۳۰ درصدی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم کاشان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از کاهش ۳۰ درصدی رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم کاشان نسبت به دو ماه مهر و آبان خبر داد.

مهدی دلاوری در گفتگو با خبرآنلاین با اشاره به شیوع بیماری کووید ۱۹ و ایجاد وضعیت اضطراری و مخاطره آمیز برای سلامت عمومی اظهار داشت: بهترین راه برای ابتلا به این بیماری پیشگیری و فرهنگسازی آن است.

وی با بیان اینکه در اوج شیوع کرونا در مهرماه و آبانماه گذشته شاهد رعایت ۹۰ درصدی مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی بودیم، ابراز داشت: متاسفانه در حال حاضر و با بی تفاوتی بخش از مردم رعایت دستورالعمل های بهداشتی به حدود ۶۰ درصد رسیده است که این نشان می دهد در حال حاضر نسبت به مهر و آبانماه رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط مردم کاشان حدود ۳۰ دردصد کاهش داشته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه این واحد قصد دارد ارائه خدمات سلامت روان به بهبود یافتگان کووید ۱۹ را عملیاتی کند، تصریح کرد: این برنامه مطابق با برنامه کشوری ارائه خدمات سلامت روان ویژه بهبودیافتگان برای کاهش فشار روانی دوران بیماری و همچنین علائم روانی به جا مانده انجام می شود.

۲۳ هزار بازدید مشترک توسط کارشناسان بهداشت محیط

وی از انجام بیش از ۲۳ هزار مورد بازدید مشترک توسط کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کاشان خبر داد و خاطرنشان کرد: با تلاش های انجام شده خوشبختانه میزان بستری  بیماران کرونایی حدود ۷۰ و میزان فوتی بیماران مبتلا به ویروس کرونا نسبت به مهر و آبانماه حدود ۴۰ درصد در کاشان کاهش داشته است.

دلاوری با بیان اینکه شرایط کنونی کاشان بسیار خطرناک است، بیان داشت: این خطرناک بودن از این جهت است که در صورت بی تفاوت بودن نسبت به رعایت دستورالعملهای بهداشتی ممکن است شاهد وقایع ناگواری حتی بدتر از قبل باشیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون موردی از ابتلا به کرونای انگلیسی در کاشان گزارش نشده است، افزود: از شهروندان کاشانی می خواهیم در صورت بروز کوچکترین علائم بیماری حتی سرماخوردگی از هرگونه خوددرمانی به شدت بپرهیزند و به مراکز درمانی و بهداشتی سطح شهر مراجعه کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1475361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =