۰ نفر
۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
یک استعفای دیگر در دولت ترامپ

ایسنا نوشت:چاد وولف، سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا درست ۹ روز پیش ازآنکه ترامپ از کاخ سفید برود، از سمتش کناره گیری کرد.

به گزارش پایگاه خبری هیل، چاد وولف جدیدترین فرد کابینه ترامپ است که در پی شورش‌های مرگبار در کنگره آمریکا از سمتش کناره گیری می‌کند. الین چائو، وزیر حمل و نقل آمریکا و بتسی دو ووس، وزیر آموزش نیز قصد دارند تا از سمت‌هایشان کناره گیری کنند.

خروج وولف از کابینه ترامپ در بحبوحه افزایش نگرانی‌ها درباره تهدیدهای بالقوه امنیتی در مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا صورت می‌گیرد.

یکی از مقام‌های ارشد وزارت امنیت داخلی آمریکا تایید کرد، استعفای وولف اواخر روز دوشنبه اجرایی شد.

در همین حال، پیت گاینور، مدیر آژانس مدیریت امور اضطراری فدرال آمریکا نیز جای وولف را تا پایان ریاست جمهوری ترامپ می‌گیرد.

وولف برای بیش از یک سال مسئول این سمت بود. ترامپ اوت ۲۰۲۰ وولف را رسما برای این سمت کاندید کرد اما وی هرگز از سوی سنا مورد تایید قرار نگرفت.

سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا در بیانیه‌ای در پی شورش‌های اخیر در کنگره متعهد شده بود تا پایان ریاست جمهوری ترامپ در سمتش می‌ماند تا از عملکرد وزارتخانه در مواجهه با تهدیدهای جدی علیه کشور و انتقال منظم قدرت به تیم ترامپ اطمینان حاصل کند.

قضات فدرال در مریلند و نیویورک در ماه‌های پیش حکم کرده بودند که تصدی سمت سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا از سوی وولف اقدامی غیرقانونی است.

وولف شورش‌ها در کنگره را غیر اخلاقی توصیف کرده و از ترامپ خواسته بود تا این خشونت‌ها را محکوم کند.

23311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1475487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =