اف‌بی‌آی هشدار داد: آشوبگران مسلح در آماده باش روز تحلیف هستند

ایرنا نوشت: پلیس فدرال آمریکا اعلام کرد که آشوبگران مسلح هوادار دونالد ترامپ در ۵۰ ایالت از آمریکا خود را برای روز تحلیف جو بایدن آماده می کنند.

شبکه خبری سی ان ان با انتشار این خبر نوشت: پلیس فدرال آمریکا اعلام کرد پس از حمله هواداران افراطی دونالد ترامپ به ساختمان کنگره در روز چهارشنبه گذشته، اکنون اطلاعاتی بدست آمده که معترضان و آشوبگران معترض (هوادار دونالدترامپ ) در مراکز ۵۰ ایالت از آمریکا خود را برای روز مراسم تحلیف جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا آماده می کنند.

 

سی ان ان درادامه افزود:  بنابر اسناد اف.بی.آی که به رویت این شبکه رسید، آشوبگران مسلح (هوادار ترامپ)  قصد دارند تا در مراکز ۵۰ ایالت از آمریکا از ۱۶ تا ۲۰ ژانویه (۲۷ دی ماه تا اول بهمن ماه ۱۳۹۹)   آشوب و بی نظمی ایجاد کنند و آنهایی که در واشنگتن دی.سی و کپتال هیل هستند از ۱۷ تا ۲۰ ژانویه (۲۸ دی ماه تا اول بهمن ماه)  برای ایجاد بی نظمی در مراسم تحلیف بایدن آماده می شوند.

سی ان ان گزارش داد: این اسناد همچنین به این موضوع اشاره دارد که آشوبگران تهدید کرده اند در صورت برکناری دونالد ترامپ بنا بر متمم ۲۵ قانون اساسی تا پیش از مراسم تحلیف، در آمریکا  دست به «قیام» خواهندزد.

۱۷دی ماه همزمان با شمارش نهایی آرای مجمع گزینشگران در نشست مشترک مجلس نمایندگان و مجلس سنا، جمعی از هواداران ترامپ بنابر فراخوانی که وی در هفته های قبل برای حضور در واشنگتن دی.سی داده بود، با تحریک وی به ساختمان کنگره یورش بردند. برخی از خبرنگاران رسانه های غربی از قصد ترور و گروگانگیری مقامات ارشد آمریکایی در این هجوم خبر دادند. حمله هواداران ترامپ به کنگره آمریکا ۵ کشته به همراه داشت که یک تن از آنان افسر پلیس است. به گفته رسانه های آمریکایی برخی از اعضای گروه کیو انان درمیان این جمع شورشی حضور داشتند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1475533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =