بهره‌مندی بیش از ۷۵ درصد بشاگرد از اینترنت تا پایان امسال

فارس نوشت: نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس با بیان اینکه با ایجاد راه‌های دسترسی از چهار سو، بشاگرد از بن‌بست خارج می‌شود، گفت: در بودجه سال ۱۴۰۰، هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های توسعه سواحل مکران دیده شده است.

حسین رئیسی اظهار کرد: مجموعأ بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در جهت طرح توسعه سواحل مکران در نظر گرفته شده است که خواهد توانست چهره منطقه را تغییر دهد و می‌توان ظرفیت عظیمی را در این بخش برای جوانان منطقه به‌وجود آورد.
وی با بیان اینکه در بودجه سال ۱۴۰۰، هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های توسعه سواحل مکران دیده شده است که تمام تلاشمان را برای تحقق ۱۰۰درصدی آن بکار خواهیم بست، افزود: در بخش‌های صنعت، نفت، پتروشیمی و صنایع پایین‌دستی، جوانان عزیز منطقه این فرصت را خواهند داشت که مشغول به‌کار شوند.
نماینده مردم میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: بزرگترین بندرگاه کشور، پایانه نفتی و یک پالایشگاه با ظرفیت بالا و یک شهرک صنعتی در غرب شهرستان جاسک و در منطقه کوه‌مبارک احداث خواهد شد که همه این‌ها می‌تواند هم در شهرستان جاسک و هم پسکرانه آن در شهرستان‌هایی که در نوار ساحلی دریای عمان و خلیج فارس قرار دارند همانند سیریک و میناب، ظرفیت‌ها و موقعیت‌های خوبی را ایجاد نماید.
رئیسی تصریح کرد: در شهرستان بشاگرد در سال جاری بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های راهسازی از همین محل اعتبارات توسعه سواحل مکران اختصاص یافته است و هم‌اکنون کار عظیمی در حال انجام است و بیش از ۴۲۰ کیلومتر راه ان‌شاءالله در شهرستان بشاگرد احداث خواهد شد که بشاگرد را از بن‌بست خارج و بر سر یک چهارراه قرار می‌دهد و می‌توان منشاء یک تحول چشم‌گیر در منطقه شود.
وی افزود: در شهرستان بشاگرد با توجه به اینکه ضعف زیرساخت‌های ارتباطی بسیار شدید بود تلاش شد و هم‌اکنون ۲۷۰ کیلومتر فیبر نوری در این شهرستان در حال استقرار و سایت‌های متعدد ارتباطی در حال نصب است و طبق هدف‌گذاری انجام شده تا پایان سال بیش از ۷۵ درصد شهرستان بشاگرد علاوه بر بهره‌مندی از ارتباط تلفنی و موبایل، جوانان منطقه و دانش‌آموزان می‌توانند از ظرفیت اینترنت باکیفیت نیز بهره‌مند شوند.
نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس خاطرنشان ساخت: در شهرستان میناب که در توسعه سواحل مکران به‌عنوان یک شهرستان آموزشی دیده شده است علاوه بر پیگیری جهت اتمام و راه‌اندازی بیمارستان دوم، پیگیر آن هستیم مرکز آموزش عالی این شهرستان به دانشگاه مکران به‌عنوان یک دانشگاه مادر در استان ارتقا یابد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1475573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =