۸ مورد از بهترین پوشاکی که می توان برای سیسمونی نوزاد متولد زمستان تهیه کرد

زمانی که والدین به وقت تعیین شده تولد نوزاد نزدیک می‌شوند، در کنار هیجان و شادی تولد نوزادشان، نگرانی و اضطراب خاصی نیز تجربه خواهند کرد. نگرانی از بابت اینکه تمامی وسایل و لوازم مورد نیاز فرزند خصوصا در روزها و ماه‌های ابتدایی را تهیه کرده‌اند یا خیر!

تهیه سیسمونی که یک رسم دیرینه است و در ایران بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد و تهیه آن لذت وصف‌ناپذیری را برای مادران باردار به همراه دارد و عبارت است از تهیه رخت و لباس، لوازم خواب و کمد لباس، لوازم حمام نوزاد و مقداری اسباب بازی. اما امروزه با افزایش قیمت محصولات و پوشاک کودکان بهتر است با خرید موارد ضروری از ایجاد هزینه زیاد برای خانواده جلوگیری کنید.

ما در این مقاله سعی داریم چک لیست کوتاهی از پوشاک ضروری نوزادان متولد زمستان را برای شما بگوییم تا با تهیه  این چک لیست نگرانی از بابت خرید لباس گرم و مورد نیاز از تولد نوزاد خود بدون هیچ نگرانی لذت ببرید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

به چند لباس کودک نیاز دارید؟

مقاومت در برابر خرید لباس‌های رنگارنگ و زیبای کودکان بسیار سخت است. اما حقیقت این است که نوزادان به سرعت رشد می‌کنند و کودک شما برای مدت طولانی در سن خاصی قرار نمی‌گیرد. اما با این حال مهم است که برای هر سن نوزادبرای تعویض لباس، انواع متفاوتی خریداری کنید. باید به راحتی، کارایی، پوشیدن آسان و قابلیت شست‌وشوی راحت آن و جنس مرغوب آن توجه کنید.

همچنین نکته‌ی بسیار مهمی که در خرید لباس نوزادان باید به آن توجه کنید این است که بهتر است قبل از خرید برای خود مشخص کنید که آیا تمایل دارید که هر روز لباس‌های نوزاد خود را بشوییدیا هفته‌ای یک بار ماشین لباسشویی را روشن خواهید کرد. چون در این صورت در تعداد لباس‌هایی که نیاز است بخرید تفاوت وجود خواهد داشت.

برای خرید لباس سیسمونی فقط به اندازه‌های نوزادی توجهنکنید تا در سنین متفاوت اولیه کودک خود بتوانید از آنها استفاده کنید.

  1. لباس رامپر نوزاد

رامپرهای نوزادی در طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوعی در بازار پوشاک نوزادان موجودند. برخی دارای زیپ، برخی با دکمه‌های فشاری و برخی با دکمه ساده هستند. رامپرها در دو مدل پادار و بدون پا دوخته می‌شوند.

رامپرها چون ممکن است در تماس مستقیم با پوست نوزاد باشند باید حتما از جنس کاملا نخی، راحت، در سایز مناسب، ترجیحا آستین‌دار (مناسب فصل زمستان) باشند. برای اطمینان از کیفیت رامپرها بهتر است آنها را از برندهای شناخته شده تهیه کنید.

رامپرها باید سبک باشند و دوخت ناحیه گردن و آستین‌های مناسب و با کیفیت داشته باشد. درصورتی که رامپر را برای فضای بیرون می‌خواهید استفاده کنید باید گردن نوزاد را از سرما محافظت کند.

  1. سه تا پنج عدد شلوار

شاید با وجود رامپرهای پادار، نوزادان نیازی به پوشیدن شلوار نداشته باشند اما داشتن چند شلوار مناسب و راحت در کمد نوزادان برای گرم نگه داشتن پای نوزادان در هوای سرد بسیار مهم است.

حتما به دنبال شلوارهای با کمر کشی باشید و از خرید شلوارهای کمر دکمه‌دار برای سنین نوزادی خودداری کنید.

  1. ژاکت و پلیور بافتنی نوزادی

برای خرید ژاکت و پلیور نوزادی به این نکته مهم توجه داشته باشید که قرار است نوزاد شما این لباس را روی لباس دیگری بپوشد. پس حتما یکسایز بزرگ‌تر خریداری کنید.

چون نیاز است نوزاد این لباس را برای هوای سرد و یا فضای بیرون از خانه استفاده کند بهتر است از خرید انواع پلیور نوزادی کلاه‌دار یا دکمه‌دار شیک غافل نشوید و از مدل‌های گرم و متنوع دخترانه و پسرانه موجود در پوشاک کودکان انتخاب کنید.

  1. تهیه حداقل دو کلاه

کلاه‌هایسبک Beanie نوزادان در هفته و ماه‌های اول برای گرم نگه داشتن نوزاد بسیار مهم است. بهتر است از این کلاه دو عدد در کمد لباس کودک خود داشته باشید تا در صورت شست‌وشو بتوانید به راحتی از دیگری استفاده کنید.

البته لازم به ذکر است که نیاز است برای استفاده خارج از منزل و در آب‌وهوای سرد از کلاه‌های ضخیم‌تر و پشم گوسفند برای گرم نگه داشتن کودک خود استفاده کنید. برای مشاهده مدل‌های مختلف کلاه برای نوزاد از این لینک کمک بگیرید.

  1. چند جفت جوراب

جوراب یکی از مهم‌ترین اجزاءلباس کودکان است که به حفظ تعادل دمای بدن آنها کمک می‌کند. پس اطمینان حاصل کنید که جوراب مناسبی برای او انتخاب می‌کنید.

ضخامت جوراب‌ها گزینه مهمی است که باید در آب‌وهوای سرد بتوانند فرزند دلبند شما را گرم و ایمن نگه دارند. می‌توانید برای فضای خارج از خانه از جوراب‌های بلند استفاده کنید که اگر شلوار کودک بالا رفت از نفوذ سرما به بدن او جلوگیری شود.

 جوراب‌ها علاوه بر حفظ دمای بدن کودک از آسیب به پای آنها جلوگیری می‌کنند. فرقی نمی‌کند کودک شما چه سنی دارد، پاهای او می‌توانند در فضای خارجی و با تماس با سطوح و اشیاء خطرناک آسیب ببیند.

  1. دستکش و پاپوش

دستکش و پاپوش نوزادی جزء پوشاک ضروری برای گرم نگه داشتن دست و پای کودک از سرما و محافظت در برابر حشرات و دیگر خطرات محیطی است.

شما باید در کمد سیسمونی نوزاد خود دو مدل دستکش برای استفاده ماه‌های اولیه نوزاد و یکی برای استفاده در فضای بیرونی داشته باشید. علاوه بر موارد گفته شده استفاده از دستکش باعث می‌شود که نوزاد با ناخن‌هایش به صورت و چشم خود آسیب نزد.

  1. پیش‌بند نوزادی و کودکی

پیش‌بند یکی از الزامات زمان غذا خوردن نوزاد است. یهتر است چند پیش بند برای استفاده در خانه و ساک‌دستی نوزاد خریداری کنید.

اگرچه استفاده از پیش‌بند برای کودک شما تاثیر آنچنانی در تمیز نگه داشتن محیط اطراف کودک ندارد ولی استفاده از آن می‌تواند شما را از تعویض و شست‌وشوی پی در پی لباس‌های کودک نجات دهد.

پیش‌بند نوزاد و کودک در انواع و سایزها و طرح‌های متنوعی موجودند که در هنگام خرید باید به دوخت آن بسیار توجه کنید تا از هر گونه آسیب احتمالی به گردن فرزندتان جلوگیری کنید.

  1. خرید سوئیشرت، هودی و کاپشن تک یا سرهمی

فرزند شما چه در سنین نوزادی و یا چه در سنین کودکی نیاز به حداقل یک لباس گرم بیرونی دارد. در مناطق دارای آب‌وهوای گرم‌تر، یک کت زمستانی با شلوار گرم کافی است اما برای مناطق سردتر لباس بیرونی کودک باید به گونه‌ای باشد که تمام بدن اورا در برابر هوای سرد ایمن نگه دارد و کاپشن‌های سرهمی کودکان گزینه‌ای عالی برای انتخاب است.

با توجه به تنوع طرح‌ها و رنگ‌ها و مدل‌های دخترانه و پسرانه که قطعا خرید را برای مادران سخت و طاقت‌فرسا می‌کند، خرید اینترنتی سویشرت های پسرانه جلوباز و زیپ دار اسپرت می‌تواند فضایی بهتر برای انتخاب دقیق و بررسی همه موارد ذکر شده را برای مادران ایجاد کند.

نکات مهم در خرید و نگهداری پوشاک کودکان

· به برچسب موجود در لباس‌ها توجه کنید و از نحوه صحیح شست‌وشوی آنها مطلع شوید.

· حتما لباس‌ها را قبل از استفاده با مواد شست‌وشوی مناسب لباس کودکان بشویید.

· نخ‌های اضافی دوخت لباس کودک را با حوصله جدا کنید.

· از خریدلباس سایز کوچک خودداری کنید. توجه داشته باشید که کودک و نوزاد شما زمان زیادی را در خواب به سر می‌برد پس نیاز است که لباس راحت و با کیفیتی به تن داشته باشد.

· سعی کنید حتی‌الامکان لباس ساده و بدون تزئینات و تور خریداری کنید.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1475644