مهر نوشت:

مرجع تقلید شیعیان از ترویج ادعاهای دروغین در جامعه هشدار داد و برخورد با این انحرافات را وظیفه طلاب و مبلغین عنوان کرد.

آیت الله  لطف الله صافی گلپایگانی در دیدار جمعی از مبلغین اعزامی به مناطق محروم و طلاب، اظهار داشت: متاسفانه امروزه برخی ادعاهای دروغین در جامعه رواج یافته و عده‌ای می‌خواهند مردم را با عرفان‌های دروغین از راه اصلی خود که همان معرفت به خداوند است، دور کنند، بنابراین مبلغان وظیفه دارند مردم را هدایت و از این گمراهی نجات دهند.

وی با بیان اینکه مکتب تشیع از سرمایه‌های علمی و معرفتی غنی است تأکید کرد: ادعیه، سرمایه مهمی برای ما مسلمانان است و بهترین منابع را در این خصوص داریم که نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه بهترین عرفان است و راه درست را به ما نشان می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه تبلیغ در نشر و گسترش معارف دین افزود: تبلیغ از جایگاه خاصی در نظام اسلامی برخوردار است؛ زیرا تبلیغ به معنای بلاغ مبین و رساندن احکام و معارف دین به توده‌ی بشریت است که شامل دورترین نقاط جهان نیز می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان، تبلیغ در مناطق محروم و دورافتاده را کاری سخت ولی مأجور خواند و تصریح کرد: هجرت به مناطق آسیب‌پذیر و تبلیغ در چنین مناطقی از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است؛ زیرا یکی از مسائل مهمی است که در اسلام به آن پرداخته شده است و از جمله حسناتی است که در دفتر اعمال انسان نوشته می‌شود و اجر و ثواب بسیار دارد و اسباب تقرب انسان به خدا و سبب خوشنودی قلب مقدس حضرت مهدی(عج) می‌شود.

وی در ادامه افزود: براساس آیات قرآن کریم و روایات شریف ائمه معصومین(ع) هدایت مردم از جایگاه والایی در نزد خداوند برخوردار است، بنابراین مبلغان وظیفه دارند به تبلیغ معارف دینی بپردازند و با بدعت‌ها مبارزه و سنت‌ها را زنده کنند.

آیت‌الله صافی گلپایگانی با تأکید بر ضرورت تقویت علمی و معنوی مبلغین اظهار داشت: مبلغان باید همیشه آماده تبلیغ باشند؛ تبلیغ منحصر به زمان و مکان خاصی نیست و آمادگی همیشگی می‌طلبد و باید همیشه به تبلیغ دین و معارف اسلامی پرداخت و مردم را از گمراهی نجات داد. وی افزود: امروز طلاب و مبلغان باید برای کسب علم، معرفت و اخلاق تلاش فراوانی انجام دهند و آن را در سطح جامعه اجرا کنند تا جامعه‌ای سالم داشته باشیم.

/29

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 147586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =