۴ نفر
۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
این زن به فرمان ترامپ اعدام شد/عکس

ایرنا نوشت: «لیزا مونتگومری» اولین زن آمریکایی به دلیل قتل یک مادر، پس از ۷۰ سال به موجب فرمان اجرایی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اعدام شد.

به گزارش یواس‌ای‌تودی، این زن ۵۲ ساله  به دلیل قتل زن باردار گناهکار شناخته شد و پس از تزریق کشنده به وی در زندان فدرالی در ایندیانا، جان باخت. 

 

وی یازدهمین زندانی‌ای بود که از ماه ژوئیه (تیر) زمانی که ترامپ فرمان ازسرگیری اعدام های فدرال را پس از ۱۷ سال وقفه صادر کرد، در معرض تزریق مرگبار قرار گرفت.
مونتگومری اولین نفر از سه زندانی فدرالی بود که اجرای احکامشان تا قبل از مراسم تحلیف جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا برنامه ریزی شده است. انتظار می رود که بایدن اجرای اعدام های فدرال را متوقف کند. 

«کلی هنری» وکیل مدافع عمومی فدرال مونتگومری ضمن ابراز تاسف از اعدام وی گفت که دولت فدرال قانون اساسی، قانون فدرال و مقررات خودش برای اعدام موکل وی را نقض کرده است.
وی تاکید کرد که هر کس در اعدام لیزا مونتگومری مشارکت داشته باشد، باید احساس شرم کند.  

وکلای مدافع فرد اعدام شده گفتند که وی از ابتدای کودکی اش متحمل سواستفاده های فیزیکی و جنسی شدیدی شده بود و از بیماری وخیم روانی رنج می برد. 

براساس اعلام وکلای مدافع مونتگومری، شامگاه دوشنبه «پاتریک هانلون» قاضی دادگاه منطقه ای ایالات متحده با صدور حکمی خواستار توقف اجرای حکم اعدام برای بررسی صلاحیت روانی متهم شد. 

سه قاضی در دادگاه فرجام عالی تر حکم قاضی هانلون را لغو کردند و گفتند که وکلای مونتگومری مدت زیادی منتظر ماندند تا درخواست شان برای جلوگیری از اعدام در دادگاه فدرال مطرح شود.  
چندی پیش، وکلای مونتگومری از ترامپ خواستند حکم اعدام وی را به حبس ابد و بدون عفو مشروط تخفیف دهد. 
همچنین وکلای مونتگومری دادخواستی به دیوان عالی آمریکا ارائه دادند و از این دادگاه خواستند عدالت مانع از اجرای حکم وی شود.

مونتگومری که قادر به بچه دار شدن نبود، قربانی اش را که زنی ۲۳ ساله بود، به دقت زیر نظر داشت. 
وی پس از ورود به منزل مقتول، وی را خفه کرد و جنین را از بدنش بیرون آورد و سپس جسد مقتول را همان جا رها کرد.
وی در سال ۲۰۰۷، به اتهام آدم ربایی منجر به مرگ محکوم و حکم اعدام برای او صادر شد.
به رغم کاهش مجازات اعدام در آمریکا و سراسر جهان، دولت ترامپ در ماه ژوئیه ۲۰۲۰ (تیر) پس از ۱۷ سال وقفه، اعدام های فدرال را از سرگرفت و از آن زمان به بعد، این احکام را با سرعتی بی سابقه به اجرا گذاشت.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1475886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    16 3
    نگان کن ترامپ حکم اعدام یک مریض روانی را امضا کرد
    • CA ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
      0 0
      خیلی ها امریکا رو مثل یه کشور واحد می دونن در حالی که امریکا متشکل از ایالت هاست و ایالت ها قوانین خودشون رو دارند و دقیقا به جز چند مورد خاص اختیارات کامل قانونی مثل یک کشور رو دارند حتی در مورد اعدام. در حال حاظر ۲۸ ایالت از ۵۰ ایالت امریکا اعدام وجود داره و قانونی هست که از این ۲۸ تا تنها ۱۳ ۱۴ ایالتش داره انجام میشه و مابقی ایالت ها یا در شرایط بسیار خاص یا اینکه مثلا ۱۰ ها ساله که کسی رو اعدام نکردن و به این شکل هست. این تعداد داره کم و کمتر میشه مثلا اخرین ایالتی که اعدام رو لغو کرده ایالت دلور در سال ۲۰۱۲ بوده و قبلش سال ۲۰۱۰ ایالت واشنگتن و ... و با گذشت زمان و یا شیوه انجامش هم از شکل های مثل چوبه دار و با اسلحه یا صندلی برق به سمت راحتترین اعدام که الان تزریق مواد کشنده هست سوق داده میشه! این جوری نیست که تزریق اسید و این چیزا باشه تو فکر خیلی ها این میاد در حالی که با نظارت چندتا پزشک انجام میشه که فرد بدون هیچ دردی مثل خوابیدن اعدام میشه!
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    20 9
    خوب کرد ترامپ در این مورد
  • 555 NL ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    32 8
    شما گلوبالیست ها از ترامپ بدتون میاد...چرا خبر دروغ به مردم میدید..
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    2 23
    داستان این زن را باید کامل بخوانید که چه بلاهایی پدرخوانده و مادرش و دوستان پدرخوانده اش بر سرش آورده اند در کودکی و نوجوانی و جوانی که به این جا رسیده است. ماجرای اندوه باری داشته که اصلا ربطی به این ندارد که در کجا زندگی می کرده زیرا مشابه آن را در ایران هم روایتش را شنیده ام
  • GB ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    52 7
    دادگاه حکم داده و رییس جمهور تایید کرده. حالا اگر برعکس عمل میکرد . حتما میگفتید نجات یک قاتل به دست ترامپ!
  • 333 NL ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    35 7
    طرف آدم کشته طبق قانون باید اعدام بشه...چرا پای ترامپ وسط میکشید
  • انسان IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    44 7
    ترامپ چقدر بده . دستور کشتن یه قاتل روداده !!! بالاخره یه جوری ترامپ رو خراب کنیم با انگ زدن و . . . نظراتی که در سالهای آینده در مورد بایدن منتشر خواهد شد بسیار دیدنی است . امروز او را در حد یک منجی به مخاطب معرفی می کنند .
  • Lola BE ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    37 4
    بهترین کار رو کردند چون وجود این زن چه در زندان چه در آزادی خوشایند نبود، و مرگش هم به آن سختی نبود، نه بالای دار رفت نه با تیر کشته شد، دلیل نمیشه چون مشکل روحی روانی داشت تا آخر عمرش در زندان باشد و زجر ی دگر از درون بکشد، راحت شد، آفرین به ترامپ