سه صدرنشین صنعت کشور ، صادرکنندگان ممتاز ونمونه ملی

صداوسیما نوشت : سه واحد صنعتی شاخص کشور واقع در استان چهارمحال و بختیاری به عنوان صادرکنندگان ممتاز ونمونه ملی انتخاب و معرفی شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: بزرگترین واحد صنعتی تولید کولرهای آبی کشور به عنوان صادر کننده ممتاز ملی در جمع شش ممتاز کشور انتخاب و تجلیل شد. 

سجادرستمی افزود:این واحدصنعتی تولیدکننده انواع لوازم خانگی شامل کولرهای آبی، فریزرهای صندوقی، یخچال، فریزر، اجاق گاز، آبگرمکن، ماشین لباس شویی دو قلو، اجاق گاز رومیزی، پنکه و بخاری برقی است.

رستمی اضافه کرد: هم اکنون این کارخانه در گروه کالایی خود بیشترین میزان صادرات را در بین شرکت‌های ایرانی داشته است.

وی افزود: این واحد صنعتی به مدت شش سال متوالی به عنوان صادر کننده نمونه و ممتاز ایران و سه سال به عنوان واحد تولیدی نمونه کشور انتخاب شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به انتخابدو واحد صنعتی استان در جمع ۵۰ واحد نمونه صادراتی کشور گفت:بزرگترین کارخانه‌های موکت و کف پوش غرب آسیا هم در شهرک صنعتی بروجن به عنوان صادرکننده نمونه ملی انتخاب شده است.

سجاد رستمی افزود: محصولات این کارخانه شامل موکت خانگی و اداری به صورت ولور و کبریتی و تافتینگ، موکت و لایه‌های ترموفوم و نان وون‌های مورد مصرف در خودرو، بی بافت‌ها در انواع سوزنی، ترموباند و ترموفیوز است.

وی گفت: تولید اسپری لایی، ژیو سنتتیک‌ها در انواع ژیوتکستایل و ژیوممبران، ژیوکامپوزیت، الیاف پلی پروپیلن، پلی استر و پلی آمید، نخ BCF (پلی پروپیلن و پلی آمید) فریز و هیت ست، مستربچ، روغن‌های نساجی، رزین‌های همووکو پلیمر پایه آبی، پودرهای پلیمری و برس‌های صنعتی از دیگر محصولات این مجتمع تولیدی در استان است.

رستمی ادامه داد: کارخانه تولید موکت و کف پوش چهارمحال و بختیاری با بهره گیری از آخرین دستاوردهای فناوری، در زیربنایی حدود ۱۱۰ هزار مترمربع به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان در بین کشورهای منطقه و خاورمیانه با ظرفیت تولید سالانه ۵۰ میلیون متر مربع موکت در قطب صنعتی بروجن قرار دارد.

رستمی گفت: موکت‌های تولید شده علاوه بر بازار داخلی به بازارهای هدف در کشورهای آسیای میانه هم ارسال شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت چهارمحال وبختیاری همچنین گفت: بزرگترین کارخانه ورق گالوانیزه خودرو خاورمیانه هم بعنوان صادرکننده نمونه ملی انتخاب شده است که ورق‌های تولیدی این کارخانه هم از نظر کیفی و قابلیت رنگ‌پذیری در سطح ورق‌های خارجی با کیفیت بالا، مطابق با استانداردهای جهانی است.

وی مقاومت دربرابر خوردگی، آب، آلودگی هوا، رطوبت و سایر مواد خورنده را از دیگر ویژگی‌های این ورق تولیدی برشمردو گفت: این مجتمع، تنها تولیدکننده ورق گالوانیزه مخصوص خودرو در خاورمیانه است که سالانه با ظرفیت اسمی ۴۰۰ هزار تن ورق خودرو با ضخامت ۴ دهم تا ۲ میلیمتر و با عرض ۸۰۰ تا ۱۸۸۰ میلیمتر تولید می‌کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1476168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =