شما نظر بدهید/ درج قیمت در آگهی‌های فضای مجازی عامل رشد قیمت‌ مسکن است یا خیر؟

به موجب تصمیمات اتخاذ شده قیمت مسکن به آگهی‌های در فضای مجازی بازگشته است .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، وزیر راه و شهرسازی مخالفت خود را با این اقدام اعلام کرده و تاکید دارد این روند باید بار دیگر متوقف شود چرا که به افزایش قیمت‌ها دامن می‌زند.

قیمت

از سوی دیگر موافقان درج قیمت می‌گویند در نبود قیمت‌ها آشفته بازاری شکل گرفته که در آن مالکان قیمت‌های عجیب و غریب پیشنهاد می‌دهند.سئوال اینجاست: شما درج قیمت‌ها را به سود خریدار می‌دانید یا زیان او ؟ 

شما کاربران خبرآنلاین می تواند دیدگاه خود را در بخش نظرات اعلام کنید .

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1476314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 38
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید گلپا GB ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    166 7
    اتفاقا بی خبری از قیمتها باعث رشد قیمتها هست.چون دلالها میگن اینجا مثلا ما میدیم متری بیست ملیون جای دیگه سی ملیون هست ولی وقتی قیمتها سراسری اعلام بشه رقابت برای فروش زیاد میشه و قیمتها میاد پایین
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
      22 2
      قبول دارم
    • IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
      21 1
      به نظر من عامل رشد قیمت مسکن به خاطر افت ارزش پول ملی است
    • IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
      4 0
      من هم موافقم
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    50 2
    نه پاک کردن صورت مسئله است
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    50 4
    به نظرم قیمت باشه بهتره
    • حسابدار IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
      21 4
      بنده ی خدا قیمت ها "من درآوردنی" میشه، همچنانکه شده بود
  • علی ستایش IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    15 36
    فرض کنید فردی بساز بفروش دارای 10 واحد آپارتمان در یک محله است.قیمت ملک متری 20 میلیون است.چند تا ملک خودش رو در بنگاه ها و فضای مجازی قیمت میزاره متری 35 میلیون! اصلا هم اهمیت نداره فروش بره یا نه.اتفاقی که میوفته اینه که هر کس میخواد ملکش رو بفروشه برای قیمت گزاری به سایت ها و بنگاه مراجعه میکنه.تو سایت میبینه قیمت چند تا ملک متری 35 تومن خورده.پیش خودش میگه قیمت ملک همینه دیگه.بعد اون فرد هم به خیال استعلامی که گرفته و فکر میکنه واقعیه؛ ملکش رو میزاره متری 30 تا 35.به همین سادگی قیمت ملک توسط خود مالکان ولی توسط دو سه عامل فرعی مثل سایت ها جهت دهی شده و بالا میره بعد دنبال مقصر میگردیم.نهایت نفر اول به نیت خودش میرسه و 10 واحدش رو متری 30 میفروشه خواب سرمایه اش هم جبران میشه! خریدار حال هم میکنه که زیر قیمت خریده!!!! سایت ها صرفا ابزاری برای تسهیل این پروسه است.گیرم ابزار رو گرفتیم؛ با رفتار ها چه کنیم؟البته اونم راه حل داره ولی اینجا جا نمیشه..
    • علی ستایش IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
      8 4
      جمع کردن این داستان هم کار خیلی سختی نیست.سایت وظیفه اصلیش اطلاع رسانیه ولی خوب مثل چاقو؛ ما استفاده نادرست میکنیم.چنانچه تعدادی مرکز قیمت گزاری در هر محله؛ مثلا به ازای هر چند صد ایچند هزار واحد یک مرکز باشه که وظیفه اش قیمت گزاری بر مبنای یک سری استاندارد تعریف شده مثل سن و نقشه و محله و ...باشن؛ بعد هر کس بخواد خونه بفروشه یا اجاره بده باید بره تاییدیه رسمی قیمت گزاری بگیره اون برگه رو موظف باشه کپی کنه به هر بنگاهی که خواست بده.یا به متقاضی.اون وقت متقاضی میبینه قیمت کارشناسی ملک مثلا متری 20 تومنه مالک هزاری هم بالاتر بزاره خریدار نمیاد بالاتر بخره.از طرفی معامله غیر این ضوابط هم ممنوع و تخلف باشه.به خدا دلال ها نمیتونن قیمت ببرن بالا چون قیمت اصلا طبق استاندارد ها تعیین میشه.اولش شاید یکم مقاومت بشه مثلا خود دلال ها باز شلوغ کنن که باهاشون به سادگی میشه برخورد کرد ولی بعد مردم میفهمن به نفع خودشونه و دیگه هر کس دل بخواه قیمت بالا نمیبره.ضمنا افزایش قیمت ملک ربطی به خصوصی بودن مورد نداره چون تاثیرش بر تورم جامعه است پس نهادها باید ورود و برخورد کنن تا تورم ایجاد نشه
    • سعید IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
      32 1
      غلط بودن این فرضیه بارها و بارها ثابت شده. در واقع ارزش هر چیزی در اقتصاد به مقدار هزینه ایه که متقاضیانش حاضر به پرداختش هستن. دلیل بالا رفتن قیمت مسکن تورم و کاهش ارزش پول ملی هست نه بر عکس. در واقع مسکن به عنوان یکی از بنیادی ترین نیازهای جامعه تبدیل به یک کالای حفظ سرمایه شده. به همین دلیل تقاضا برای اون از نیاز واقعی بازار برای کارکرد اصلی مسکن بیشتر شده. حذف سایت ها و کانال ها هیچ کمکی به کنترل قیمت اون نمیکنه. همون طور که نه قیمت خودرو نه ارز و نه هیچ چیز دیگه ای با این روش کنترل نشد.
  • حسنعلی IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    5 23
    درج قیمت ها به نظام اقتصادی مربوطه اگر بازار آزاده که این هم ازاده ولی اگر سیستم کنترلیه این هم باید باشه ولی توسط ناظران کنترل بشه
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    50 2
    متاسفانه عامل رشد قیمت ها ریزش ارزش پول ملی است
  • US ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    41 0
    محدودیت یعنی چی؟ پس اینکه روی جنس قیمت باشه هم بد است ؟
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    7 16
    درسایت دیوار درج قیمت زده میشود خصوصا قیمت مسکن مهرها که دست دلالهاست هم فروشندگان هم خریداران بلا تکلیفند مثلا اگر مالکی به دلیل نیاز به فروش تصمیم به فروش زیر قیمت دلالها بگیرد مورد شماتت اطرافیان قرار می گیرد که چرا ارزان فروختی به همین دلیل نمی داند چه کار کند.مثلا درسایت دیوارکاشان یکی زده قیمت 550 یکی زده 700 یکی کمتر از500هزارتومان که معلوم است بعضی بنگاه داران خودشان دردیوار ویا سایر سایتها قیمتهارا بالا می گیرند.
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    3 26
    بله ۱۰۰ درصد تاثیر منفی داره
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    32 1
    این مساله به سود خریدار است زیرا می توان از مجموع قیمت ها انچه به توان اقتصادی او نزدیک تر است را انتخاب کند
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    35 3
    عدم درج قیمت ها در ماه های گذشته سبب افزایش چشمگیر نرخ ها شد و هیچ فایده ای برای مصرف کننده نداشت
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    40 1
    وزیر به جای مانع شدن برای درج قیمت ها برنامه ریزی برای تولید مسکن داشته باشه و نیمه تمام ها را تکمیل کنه . محدودیت هیچ فایده ای نداره جز ایجاد رانت و سود دلالان
  • US ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    3 33
    باید نخبه ها وافرادمتخصص وباهوش فرمولی کامل برای ارزش گذاری ملک ایجاد کنند که کاملاً منطقی وجامع وعادلانه باشه وبه نفع اکثریت.وافرادبرای خرید وفروش حتماً آن راملاک قراردهند ودرصورت تخلف جریمه بسیار بسیار سنگین درنظرگرفته شود. بر فرض مثال میتوان نرخ زمین ویا واحدهارودرکل کشور ثابت درنظرگرفت! ومواردی چون آب وهوا/انشعابات/دسترسیها/مراکزخرید/مراکزدرمانی/مراکزآموزشی/فضای سبز/تراکم واحدها/متریال سازه/امکانات واحد/طبقات/دنجی وخلوتی/و.... روبصورت آپشنهای جدا! با فرمولی دقیق وشفاف و صحیح به قیمت ثابت اولیه اضافه کرد. البته مشخصاً اگر همت وواقعاً جسارت حل مشکل باشه درابتدا سیل مخالفتها جاری خواهد شد! شما نگاه کنید الان قیمت گذاریها کاملاً غیر منطقی وسود جویانه است تو یک محله میبینی که واحد شرایط کاملاً برابری با واحد یک خیابان بالاترداره ولی دوبله قیمت گذاری شده گویا آسمان آنجا وآب وهوای آن و... فرق میکنه! ویا ازمصالح گوهربار! ساخته شده!
  • عباس IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    4 20
    یقینا شکی درش نیست . مثلا من ملکی دارم برای فروش نمیدانم قیمتش الان چقدر است با مراجعه به املاک مشابه حدود قیمت دستم میاد ، تازه بعضی از کارشناسان هم به قیمتهای درج شده در اینترنت استناد میکنند.!!
  • NL ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    33 1
    درج قیمتها در سایتهای فروش روغن و برنج و لوازم خانگی و گوشت و.... عامل رشد قیمت هاست ؟ خدا رو شکر بی ارزش شدن پول ملی و تورم مهار نشده و تبدیل کردن مسکن به یک کالای سرمایه ایی هیچ تاثیری در قیمت نداره فقط مشکل سایتها هستن !
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    37 0
    به نظرم قمت باید باشه . مگه بقیه چکار می کنند . باید قوانینی برای قیمت گذاری وجود داشته باشه . همین
  • چاپالا- ساری SE ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    1 26
    بنظر قطع آگهی سیاست موثری است. خیره انشالله، خدا نگهدارتون باشه انشالله،
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    28 3
    بهتره باشه
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    1 31
    دلالها مثل زالو در تمام بازارها نفوذ کردن و حتی سایت ها و علی الخصوص دیوار هم از همکاری با این جماعت نفع میبره. وقتی یه مالک آگهی فروش یا اجاره توی سایت میذاره بلافاصله زالوها هجوم میبرن و ازش میخوان کار فروش یا اجاره به اونا بسپاره با این توجیه که هم با قیمت بالاتر معامله انجام بشه و هم مالک با خریدار و مستاجر چونه نزنه... و دلال هم مقداری از پول فروش یا اجاره برمی‌داره
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    1 0
    وضع قوانین صحیح از جمله بستن مالیات سنگین برای دلالی در بازارهای مسکن و خودرو تاثیر زیادی داره
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    30 0
    ببخشید گرانی ربطی به درج یا عدم درج قیمت نداره
  • علی NL ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    30 0
    عامل گرونی آپارتمان ،گرونی ملک کلنگی و مصالح و دست مزد هست که به علت تورم بالا گرون میشن
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    28 0
    حالا به نظرتون قیمت نخود و لوبیا و.... چرا اینقدر رفته بالا؟ به خاطر درج قیمت در آگهی‌های فضای مجازی؟
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    31 0
    عدم درج قیمت ها در سایت های انلاین هیچ تاثیری بر بازار نداره فقط باعث سردرگمی می شود .
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    29 1
    فقط پاک کردن صورت مساله است
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    14 0
    من که میگم قیمت بشه بهتره
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    37 0
    دوست عزیز بارها قیمت برداشته شده اما باز شاهد رشد قیمت بوده ایم . این اصرار بابت چیه واقعا؟
  • سید حسین نقیبی IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    0 25
    گرانتر میشه فروشندگان و موجرین قیمت های گرانی که دلالان بصورت صوری برای افزایش قیمت ها درج کرده اند نگاه میکنند و همان را مبدأ قیمت گذاری خود قرار میدهند
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    24 0
    از آنجایی که معمولا فروشندگان اگهی میزنند پس عرضه زیاد میشود و وقتی عرضه زیاد شد قیمت پایین میاد
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    0 33
    به نظرم نباید درج بشه
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    27 0
    لطفا تورم را با گرانی اشتباه نگیرید
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    20 0
    یعنی الان این قیمت ها ممنوع بود که اعلام بشه خونه خیلی ارزون شد؟