تلاش هوآوی برای توسعه جاده‌های هوشمند | جاده‌ هوشمند چیست و چگونه با خودرو خودران ارتباط دارد؟

شرکت هوآوی توسعه جاده‌های هوشمند در چین را بر عهده گرفته است. این جاده‌های هوشمند تعامل بسیار خوبی با خودروهای خودران خواهند داشت.

درک مفهوم اتومبیل‌های خودران یا بدون سرنشین ساده است، اما درک مفهوم جاده‌های هوشمند، اندکی پیچیده‌تر به نظر می‌رسد. اتومبیل خودران به معنای خودرویی بوده که می‌تواند بدون تعامل انسان به حرکت خود ادامه دهد. این در حالی است که جاده‌های هوشمند، فناوری به هم پیوسته‌ای هستند که از اتومبیل‌های بدون سرنشین پشتیبانی می‌کنند؛ دقیقا همان پروژه‌ای که هوآوی در حال فعالیت روی آن است.

بر اساس اطلاعات موجود، هوآوی در شهر Wuxi واقع در استان جیانگسو چین، مشغول کار روی جاده‌های هوشمند است. این شرکت فناوری در حال آزمایش زیرساخت‌های موجود برای یک جاده چهار کیلومتری بوده که در آن، یک اتوبوس بدون سرنشین به سمت عقب و جلو حرکت می‌کند و هنگام مشاهده موانع، سرعت خود را کاهش می‌دهد و در نهایت، متوقف می‌شود. همچنین سایر فعالیت‌های خود را مطابق با اطلاعات دریافتی از جاده هوشمند و سیستم‌های اطراف آن تنظیم می‌کند.

اگر بخواهیم این مسئله را کمی ساده‌تر توضیح دهیم، می‌توان گفت سنسورها، دوربین‌ها، رادارها و سایر مواردی که اطراف جاده تعبیه شده‌اند به همراه چراغ راهنمایی و علائم کنار جاده‌ای می‌توانند اطلاعات کلیدی را به خودروی بدون سرنشین ارائه دهند. در حقیقت جاده هوشمند با خودروی بدون سرنشین، صحبت می‌کند. اینطور که پیداست، این پروژه را باید به عنوان نخستین پروژه ملی چین برای توسعه خودروهای هوشمند عنوان کرد که توسط هوآوی، مدیریت و توسعه پیدا خواهد کرد.

پروژه جاده هوشمند را می‌توان به عنوان بخشی از تلاش‌های کشور چین به منظور ایمن‌سازی جاده‌ها و هموار کردن وضعیت ترافیکی شهرها عنوان کرد. همچنین توسعه جاده هوشمند و پشتیبانی از خودروهای بدون سرنشین به شرکت‌هایی مانند هوآوی اجازه می‌دهد تا بتوانند منافع قابل توجهی از تامین زیرساخت‌های پشتیبانی آن به دست بیاورند.

جیانگ وانگچنگ، یکی از مدیران واحد تجاری اطلاعات و فناوری ارتباطات هوآوی در این رابطه اظهار داشت:فناوری خودروی خودران، ترندی وسوسه‌انگیز است، اما هر وسیله نقلیه‌ای به تنهایی توانایی دستیابی به آن را ندارد.

حسگرها، دوربین‌ها، رادارهای موجود در جاده‌ها، علائم راهنمایی و رانندگی، چراغ راهنمایی، علائم مربوط به ایستگاه اتوبوس در جاده‌های هوشمند تعبیه خواهند شد. بد نیست بدانید اتوبوس‌های بدون سرنشین را X-Bus می‌نامند که به یک شبکه کنترل حمل و نقل متصل بوده و از طریق آن یک فرم ارتباطی دو طرفه برای تصمیم‌گیری پیرامون کلیه اقدامات در جاده هوشمند ایجاد می‌شود؛ این بدان معنا است که هوآوی به جای ساخت یک ماشین هوشمند به سمت تهیه تجهیزات ارتباطی و نرم افزار به منظور دستیابی به راه‌حل‌های هوشمند وسایل نقلیه متمرکز،گرایش پیداکرده است.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1476904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =