پایان ۳۳ سال چشم‌انتظاری خانواده شهید گمنام

 پیکر مطهر ۲ شهید گمنام ۲۱ و ۲۳ ساله اواخر مرداد سال ۹۴ بود که در میان انبوهی از جمعیت عاشق و دلداده، تشییع و در یادمان شهدای  اسلامشهر آق‌گل به خاک سپرده شد تا این شهر نیز در زمره دیگر نقاط این شهرستان قرار گیرد که به واسطه قدوم مبارک شهدای گمنام، فرسنگ‌ها راه رسیدن به خدا را برایشان نزدیک و بی‌واسطه کند.

به گزارش خبرآنلاین از ملایر ؛ هزاران نفر از مردم شهیدپرور و عاشق ایثار و شهادت در اسلامشهر آق‌گل در استقبال از ۲ شهید گمنام سنگ تمام گذاشتند و با توسل به شهدای گمنام و ۲۲ شهید والامقام این شهر زنگار گناه از دل زدودند و همچون شهدا خود را از تعلقات دنیوی جدا کردند، ۲ شهید گمنامی که دور از خانه و کاشانه خود حدود ۶ سال است که در این خطه از جنوب استان همدان آرام گرفته‌اند.

سال‌هاست که مادران و پدران بسیاری از جای‌جای شهرستان ملایر در کنار پدران و مادران اسلامشهر آق‌گل بر مزار این ۲ شهید گمنام آرام می‌گیرند و برای این شهیدان مادری می‌کنند و دل خود را با مادران و پدران آنها گره می‌زنند که در هر گوشه‌ای از خاک وطن زندگی می‌کنند و چشم‌انتظار دیدن فرزندشان هستند.

این فراغ اما به درازا نکشید و اواخر هفته گذشته خبر خوشی مبنی بر شناسایی هویت یکی از این ۲ شهید گمنام از طریق آزمایش دی.ان.ای منتشر و مشخص شد که یکی از ۲ شهید گمنام اهل دیار بیستون استان کرمانشاه و فرزند غلامحسین محمودی است.

این خبر خوش را فرمانده قرارگاه منطقه غرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و جمعی از مسوولان استان کرمانشاه و همدان با حضور در منزل شهید والامقام به خانواده شهید معزز محمدیار محمودی ابلاغ کردند، آن هم در آستانه شهادت بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه(س) که مشیت خدا بر آن شد تا با دعای هزاران مادر، محمدیار محمودی نیز به مادر، پدر، خانواده و فرزندانش برسد، آن هم در دیار اسلامشهر آق‌گل که فرسنگ‌ها دور از وطن شهید محمودی است.

امروز اما در سالروز شهادت فاطمه‌زهرا(س) /یکشنبه/ مردم اسلامشهر آق‌گل در میزبانی و استقبال از خانواده شهید تازه شناسایی شده سنگ تمام گذاشتند، قدوم شهدای گمنام برای ورود خانواده شهید محمدیار محمودی گلباران شده بود، جای جای این شهر بوی فرزند شهیدشان را می‌داد؛ گویی داغ فرزندشان دوباره تازه شده و پیکر پاک محمدیار را تازه از جبهه جنگ آورده‌اند.

صحنه‌ای وصف‌ناشدنی است، لحظه وصال پدر و مادر به فرزندشان آن هم پس از سال‌ها دوری از دیار؛ پس از نبرد مردانه فرزندشان با دشمنان در جبهه‌های جنگ، در کنار همرزمانش به امید اینکه با شکست دشمن به آغوش خانواده برخواهد گشت، اما سرنوشت برای محمدیار جور دیگری رقم خورد و پس از آنکه اوایل دهه ۶۰ راهی جبهه شد، سال ۶۶ به درجه رفیع شهادت رسید و به دلیل تفحص و عدم شناسایی وی، پیکر مطهرش به عنوان شهید گمنام در یادمان شهدای اسلامشهر آق‌گل در کنار دیگر همرزم گمنامش به خاک سپرده شد.

شهید محمدیار محمودی از رزمندگان لشکر ۲۱ حمزه ارتش جمهوری اسلامی ایران است که سال ۶۶ در منطقه زبیدات به فیض عظیم شهادت رسید و از شهدای عملیات ظفرمند نصر سه در منطقه عملیاتی زبیدات عراق است.

پس از شناسایی هویت این شهید والامقام از طریق آزمایش DNA، خانواده، همسر و فرزندان شهید محمدیار محمودی در میان استقبال پرشکوه و بی‌نظیر مردم شهیدپرور اسلامشهر آق‌گل بر مزار مطهر این شهید والامقام حضور یافته و تجدید دیدار کردند.

امام جمعه اسلامشهر آق‌گل روز یکشنبه در این آیین ضمن ابراز خرسندی از شناسایی هویت این شهید معزز و حضور خانواده معظم وی بر مزار پاک فرزندشان در این شهر گفت: مردم اسلامشهر آق‌گل به خود می‌بالند که میزبان چنین شهدای والامقامی هستند.

حجت الاسلام عبدالملکی ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت فاطمه زهرا(س) و همزمانی آن با شناسایی هویت شهید محمدیار محمودی و استقبال از خانواده این شهید والامقام بیان کرد: مردم اسلامشهر آق‌گل امروز وظیفه سنگینی در صیانت و پاسداری از اهداف و آرمان‌های شهیدان به ویژه شهدای گمنام این شهر بر عهده دارند.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی فرهنگ ارزشمند شهدا باید به نسل‌های آینده این کشور منتقل شود و همه باید مروج فرهنگ غنی ایثار و شهادت در جامعه باشیم.

شهرستان ملایر یک هزار و ۱۰۰ شهید والا مقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1477281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =