جهانگیر الماسی: فوتبالیست‌هایی که بازیگر شدند، چه ویژگی خاصی دارند؟/ چرا بازیگرها نمی‌توانند وارد تیم‌های فوتبال شوند؟

ایسنا نوشت: جهانگیر الماسی از دلیل دوری چند ساله‌اش از بازیگری گفت و از ورود راحت فوتبالیست‌ها به دنیای بازیگری گلایه کرد.

جهانگیرالماسی با اشاره به ورود چند چهره ورزشی و فوتبالی به عرصه بازیگری در سال‌های اخیر خاطرنشان کرد: عده‌ای از دنیای فوتبال وارد سینما شده اند. به خاطر این است که بازیکن فوتبال خوبی هستند یا واقعا توانمندی شان در ایفای نقش این اتفاق را رقم زده است؟! نمی‌خواهم بگویم یک فوتبالیست هیچوقت نمی‌تواند بازیگر خوبی باشد اما این‌هایی که الان هستند به خاطر چه ویژگی خاصی است؟ اغلب آن‌ها هم در جهت مسخره کردن مردم فعالیت می‌کنند؛ اصلا غیر از کمدی می توانند کاری کنند؛ چرا اینطور است؟ اگر فوتبالیست‌ها به این راحتی می‌توانند بازیگر شوند، چرا بازیگرهایمان نمی‌توانند به این راحتی وارد تیم‌های فوتبال شوند؟

این بازیگر قدیمی در عین حال گفت: مساله فوتبال نیست، مساله درک این افراد از سینما است. خیلی‌ها پول و وقت زیادی را صرف یادگیری بازیگری در دانشگاه می‌کنند؛ وقتی به راحتی می‌توانند از دنیای فوتبال و ورزش بازیگر بیاورند چرا افراد را وادار به درس خواندن می‌کنند؟ مگر چند نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های ما وارد سینما و تلویزیون شده‌اند؟ اصلا از کجا جذب می‌شوند؟

بازیگر سریال های «هزاردستان»، «در چشم باد» و «پس از باران» که در سال‌های اخیر بسیار کم کار بوده است، در بخش دیگری از این گفت وگو در شرح سختی‌های زندگی، اظهار کرد: مدتی کار نکرده‌ام. یکی از شما نگفت این آقای الماسی که کارمند جایی نیست از کجا مخارجش را تامین می‌کند؟ من اجاره نشین هم هستم. خیلی از هنرمندان ما همین وضعیت را دارند. فکر می‌کنید من نمی‌توانستم کارهای دیگری بکنم؟ چون با اعتقاداتم نمی‌خواند این کارها را نکرده‌ام. من هیچ شغل دیگری به جز بازیگری ندارم فقط تحقیق و پژوهش می‌کنم. خیلی خیلی سخت می‌گذرد اما اخیرا بزرگواری جمله‌ای گفته است که برای من خیلی ارزشمند بود و باید آن را با طلا نوشت و آن این است که «برای پاک زندگی کردن خیلی باید تقاص بدهی.»؛ این تقاص را هر کسی نمی تواند بدهد، مرام و معرفتی می‌خواهد.

الماسی در واکنش به اینکه عنوان شد «خدا را شکر که سلامت هستید بقیه مسایل حل می‌شود» با لبخندی متفکرانه عنوان کرد: سلامتی تنها به درد نمی‌خورد! البته روزی را خدا می‌رساند. مهم این است که لیاقت داشته باشیم خداوند ما را به عنوان بنده خودش بپذیرد. لیاقت اینکه ناممان انسان باشد و از آدمی رشد کنیم و به انسانیت برسیم. ما در این مملکت انسان‌های شریفی داریم که خیلی چیزهایشان را فدای ملت کردند. شهدای ما جانشان را تقدیم مردم و مملکت کردند. خیلی از هنرمندان هم به همین پاکی و شرافت زندگی کردند و کسی هم نامی از آن‌ها نمی‌برد اصلا نمی‌دانند کجا هستند و چه کار می‌کنند.

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1477289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    16 51
    یادش بخیر بازیگری درخشان شما با شبح کژدم.ویژگی این فوتبالیستها جلف بودنشان است
    • هادیخان نجمی IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
      0 1
      بیشتر کسایی که به فیلم و سریال یا فوتبال علاقمندن از افراد کم سواد جامعه هستن وگرنه هیچ آدم حسابی تحصیلکرده ای وقت خودشو با دنیای غیر واقعی نمایش یا بازی کودکانه با توپ هدر نمیده !
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    46 16
    استاد شما و سایر بازیگرا ،بازیتون کلیشه ای و تکراری هست (البته بهتون برنخوره ) همین الان که دارم مینویسم نحوه تکراری نشستن شما چه خوشحال باشید چه سکانس ناراحتی کاملا جلو چشمم میاد . یا نحوه تکدون دادن دستاتون . مردم شادی می خوان حالا با هر کسی و با هر لحنی مهم نیست وقتی شما گرسنه ای فرقی بین نون خالی و چلوکباب نیست.
    • IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
      0 0
      علاوه بر اینها شاید بخاطر بعضی از اظهار نظراتشون یا حمایتهاشون از طرف خاصی باعث کم شدن پیشنهاداشون شده
    • امیر IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
      0 0
      استاد...!!!! ایشان با رابطه و ضابطه های خاص و حمایت زیر سایه افرادی غیر سینمایی بعضا در فیلم هایی بازی کرده اند که هیچ موقع حق ایشان نبود... اینگونه صحبت کردن شما هیچ چیزی بیشتر از حسادت نیست جناب استاد...
  • GB ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    47 3
    مشکل بازی ندادن به شما فوتبالیست ها نیستند مشکل حمایت شما از بعضی از سیاست مدارها بود ...
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    31 2
    البته استاد الماسی پیش کسوت هستند و به جای بازیگری باید در عرصه سرمربی گری تیم های لیگ برتر فعالیت داشته باشند ....
  • رها ایرانی IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    19 4
    اگر بازیگران عزیز توانایی انجام بازی فوتبال در سطح ملی را دارند بسم الله.
  • بینام IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    14 5
    این حرفها توی اینجا دیگر خریدار نداره مگه مدیران ورزشی از ورزش انتخاب میشن مگه توی صنایع همه مدیران صنعتی هستن خیلیهاشون الفبای اون صنعت رو هم نمی دونن بالاخره اینجا ایرانه برادر همه چی درهمه .. ولی اون پژمان بنده خدا خوب طنز بازی میکنه از خیلی از بازیگرای طنز هم بهتره ... و بهتر می خندونه گیرم اصلاً فوتبالیست نبوده با گذشته اش چیکار دارین ...
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    27 2
    کسی جلوی فوتبالیست شدن بازیگرها را نگرفته. اگر می توانند بسم الله. اتفاقاً به دلیل شهرت شان راحت تر هم جذب می شوند.
  • رضا حسنی IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    21 4
    مرد مومن هیچکس جای کسی را نگرفته. فکر کنم تا حالا پات به توپ نخورده اگه نه اینطور نظر نمیدادی .
  • AE ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    17 4
    آیا بازیگر شدن چارتا فوتبالیست جای شما را تنگ کرده است استاد؟
  • ناشناس IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    تازه بعضی از این ورزشکارها نقش سینمایی که بهشون میدن هوا برشون میداره تو گوش این و اون سیلی میزنن !! واااااالا !!!!!
  • آسو IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    حالا مثلا چند تا فوتبالیست بازیگر شدن،به طور جدی و ادامه دار فقط دو نفر،پژمان جمشیدی و انصاریان، با زحمتی که کشیدن بد هم‌نیستن،این همه از شغلهای دیگه بازیگر شدن چرا ناراحت نشدی؟ هنرمندان هم بروند فوتبالیست حرفه ای بشن،ولی مگه میتونن؟؟؟؟میتونن دو ساعت تمرین سنگین داشته باشن؟؟؟تو دنیا هم بعضی فوتبالیستها بازیگر شدن مثل اریک کانتونا اما تو فرانسه و انگلیس کسی داغ نکرد، توپ رو تو زمین این دو تا بیچاره نندازین، کار از جای دیگه خرابه که اتفاقا دوستان مدیر شخص شما اونجا هستن،
  • رضا IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    جناب الماسی،بعضی ها روزی که هنر و مردم را به صاحبان قدرت فروختند باید فکر این روزها را می کردند.
  • علی IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    با سلام عده ای از بازیگران را می شناسم که از نظر مالی به واقع در مضیقه هستند. چرا بازیگران به داد یکدیگر نمی رسند؟