کتاب صوتی، راه میانبر مطالعه کتاب‌ها

کتاب صوتی روشی نسبتا قدیمی برای مطالعه کتاب‌ها نسبت به کتاب‌های الکترونیکی است. در گذشته نوار کاست‌هایی وجود داشتند که بیشتر قصه‌های کودکانه را برای بچه‌ها همراه با موسیقی روایت می‌کردند. اما از سال ۱۳۸۵ کم کم گروه‌های مختلف تصمیم گرفتند با هماهنگی ناشران عمومی کتاب‌ها و رمان‌های مختلف را به صورت صوتی تهیه کنند و سی‌دی آن‌ها را بفروشند. اما اوج دوران فراگیری کتاب‌های صوتی با راه پیدا کردن اپلیکیشن‌های کتاب الکترونیکی و صوتی در دستگاه‌های موبایل هوشمند صورت پذیرفت.

فروشگاه کتاب الکترونیکی و صوتی طاقچه یکی از بسترهایی است که می‌توانید جدیدترین آثار صوتی را در آن پیدا کنید. طاقچه با بزرگترین تولید کنندگان کتاب صوتی کشور مانند آوانامه، نوین کتاب گویا، رادیو گوشه، ماه‌آوا، استدیو نوار و ده‌ها ناشر صوتی دیگر همکاری می‌کند.

کتاب صوتی مناسب حال چه کسانی است؟

اولین بار کتاب های صوتی برای نابینایان تهیه شد. اما امروزه بخش زیادی از مخاطبان کتاب‌های صوتی افراد غیرنابینا هستند. برای مثال افرادی که برای مدت طولانی مشغول به انجام کاری هستند که به تمرکز کمتری نیاز دارد، مثل ظرف شستن، نقاشی کردن، آشپزی و یا بسته‌بندی محصولات. همچنین با استفاده از قابلیت «خاموشی خودکار» در اپلیکیشن طاقچه، امکان گوش دادن به کتاب‌های صوتی شب‌ها، قبل از خواب ایجاد شده است.

برای گوش دادن به کتاب‌های صوتی باید چه مراحلی را طی کنیم؟

برای استفاده از کتاب‌های صوتی لازم است اپلیکیشن طاقچه را بر روی یکی از دستگاه‌های هوشمند خود مانند گوشی موبایل با سیستم عامل اندروید و IOS و یا کامپیوتر با سیستم عامل ویندوز نصب کنید. سپس کتاب مورد نظرتان را انتخاب کنید. کتاب‌های صوتی طاقچه در زمینه‌های مختلف مانند رمان و داستان ایرانی و خارجی، روانشناسی، تاریخ، قصه‌های کودکانه، شعر، سیاسی و جامعه‌شناسی هستند. پس از انتخاب و خرید کتاب مورد نظر، می‌توانید به دو صورت پخش به صورت آنلاین و یا دانلود کل فایل و سپس گوش دادن به آن به صورت آفلاین، از کتاب صوتی مورد علاقه خود استفاده کنید.

برای خرید کتاب‌های صوتی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای خرید کتاب صوتی بیشتر از هر چیزی باید به موضوع کتاب توجه کنیم. موضوع کتاب باید موضوع مورد علاقه ما باشد تا بتوانیم با تمرکز بیشتری به آن گوش دهیم. بعد از آن باید به گوینده کتاب توجه کنیم. در حال حاضر بازیگران و خواننده‌های مختلفی در زمینه تولید کتاب‌های صوتی فعالیت می‌کنند، مانند نوید محمدزاده (کتاب صوتی هیچ دوستی به جز کوهستان)، آتیلا پسیانی (کتاب صوتی خبرخوان)، هوتن شکیبا (کتاب صوتی مغازه خودکشی)، پیام دهکردی (کتاب صوتی یک عاشقانه آرام)، نیما رئیسی (کتاب صوتی چهار میثاق) و... اما چهره‌های کمتر شناخته‌شده‌ای هم هستند که در عالم مخاطبان پر و پا قرص کتاب‌های صوتی طرفداران زیادی دارند؛ مانند: آرمان سلطانزاده، مریم پاک‌ذات، اکرم پریمون و پیمان قریب پناه و...

علاوه بر این دو نکته، موضوعات فرعی دیگری هم هستند که می‌توانند در انتخاب شما موثر باشند، مانند کل مدت زمان کتاب و حجم فایل کتاب. که هر دو مورد در صفحه معرفی و جزئیات کتاب‌ها در سایت و اپلیکیشن طاقچه مشخص می‌شود.

برای شروع، به چه کتاب‌هایی گوش کنیم؟

ما در این قسمت چند کتاب صوتی محبوب و پرفروش در طاقچه در موضوعات مختلف را معرفی می‌کنیم. اما شما می‌توانید در قسمت جستجوی سایت و اپلیکیشن طاقچه اسم کتاب مورد نظرتان را بنویسید.

کتاب صوتی کیمیاگر

کتاب صوتی کیمیاگر نوشته‌ی نویسنده معاصر و مشهور برزیلی، پائولو کوئلیو است. داستان کیمیاگر درباره‌ی یافتن گنجی است که در درون انسان‌های جای دارد. این اثر در لیست پرفروش‌های قرن بیستم نیز قرار دارد. به بیش از ۷۰ زبان ترجمه شده و در بیش از ۱۵۰ کشور خواننده دارد.

کتاب صوتی جنایت و مکافات

کتاب صوتی جنایت و مکافات از فئودور میخاییلوویچ داستایفسکی نویسنده مشهور و تأثیرگذار اهل روسیه است. در داستان صوتی جنایت و مکافات داستان دانشجویی به نام «راسکولنیکف» را می‌خوانیم که بنابر انگیزه‌های پیچیده‌ای مرتکب قتل می‌شود.

کتاب صوتی دو قرن سکوت

کتاب صوتی دو قرن سکوت نوشته عبدالحسین زرین‌کوب روایت سرگذشت ایرانیان پس از حمله اعراب در صدر اسلام است. دو قرن سکوت گزارشی است از دو صده سکوت ادبی، هنری و فلسفی ایرانیان پس از ورود اسلام.

کتاب صوتی فوتبال علیه دشمن

کتاب صوتی فوتبال علیه دشمن نوشته سایمون کوپر، با ترجمه عادل فردوسی پور، اولین‌بار در بهار ۱۳۸۹ در ایران منتشر شد و به سرعت در لیست پرفروش‌های بازار کتاب قرار گرفت. علاقه‌مندان به این کتاب هم می‌توانند فایل متنی آن را در طاقچه بخوانند و هم به صوتی آن با صدای خود عادل فردوسی‌پور گوش دهند و لذت ببرند.

کتاب صوتی بیشعوری

کتاب صوتی بیشعوری نوشته خاویر کرمنت است، این نویسنده نویسنده کوشیده تا در کتاب بیشعوری با زبانی طنزگونه به پدیده بیشعوری به‌عنوان مرض مسری عصر کنونی بپردازد و راهکارهایی نیز به افرادی که می‌خواهند از بیشعوری نجات یابند ارائه کند. محمود فرجامی این کتاب را به فارسی برگردانده و میثم نیکنام نیز گویش آن را برعهده داشته است. کتاب صوتی بیشعوری توسط گروه تیسا تهیه و در اختیار مخاطبان قرار داده شده است.

کتاب صوتی مزرعه حیوانات

جُرج اُرول(۱۹۵۰-۱۹۰۳)، نویسنده انگلیسی است.کتاب صوتی «مزرعه حیوانات» یا «قلعه حیوانات»، یکی از مشهورترین رمان‌های ارول است. داستان با توصیف شبی شروع می‌شود که خوکی به نام میجر پیر (Old Major) حیوانات را جمع کرده و از ظلمی که انسان بر حیوانات روا داشته برای آنان سخن می‌گوید و حیوانات را به شورش علیه انسان دعوت می‌کند. وی سپس یک سرود قدیمی به نام جانوران انگلستان را به آنان یاد می‌دهد که بعداً به سرودی انقلابی در بین حیوانات مزرعه تبدیل می‌شود. پس از چندی حیوانات در پی شورشی مالک مزرعه به نام آقای جونز را از مزرعه بیرون کرده و خود اداره آن را به دست می‌گیرند.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1477338