انحراف تسهیلات اشتغال روستایی چهارمحال و بختیاری کمتر از ۵ درصد است

ایرنا نوشت:مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: نتایج نظارت‌های انجام شده گویای آن است که انحراف در پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری استان کمتر از پنج درصد است.

حفیظ‌الله فاضلی  افزود: چهارمحال و بختیاری در خصوص کمترین انحراف از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری از استانهای پیشتاز کشور به شمار می‌رود.
وی با اشاره به نظارت‌های مستمر بر روند جذب تسهیلات اشتغالزایی در استان، تصریح کرد: علاوه‌بر نظارت‌هایی که از سوی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می‌گیرد، روند جذب تسهیلات از سوی سیستم بانکی، کمیته عالی استانداری و سازمان بازرسی راستی‌آزمایی می‌شود.
فاضلی تصریح کرد: افرادی که انحراف آنها در راستی‌آزمایی محرز شود نه تنها باید تسهیلات دریافتی را با نرخ منابع بانکی بازگردانند بلکه جریمه نیز می‌شوند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری از جذب ۷۷ درصد از تسهیلات تخصیص یافته به استان در قالب اشتغال پایدار روستایی و عشایری خبر داد و گفت: از ۴۸۰ میلیارد تومان تسهیلات تخصیصی به استان تاکنون ۳۹۰ میلیارد تومان آن جذب شده است و بخشی از تسهیلات نیز در سیستم بانکی قرار دارد و پس از فرایند اداری به متقاضیان پرداخت می‌شود.
به گفته فاضلی، به سبب نرخ بالای بیکاری چهارمحال و بختیاری تسهیلاتی که در حوزه اشتغال روستایی و عشایری به استان تخصیص یافته رقم قابل توجهی بوده و توانسته است تا حد زیادی نرخ بیکاری را در این استان مهار کند به نحویکه طی ۲ سال اخیر  به اشتغال حدود ۹ هزار نفر منجر شده است.
وی ابراز امیدواری کرد،با حمایت دولت، طرح‌های نیمه‌تمام اشتغالزایی استان که از پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی برخوردار شده است تا پایان دولت تکمیل و بهره‌برداری شود و از این طریق برای بخش قابل توجهی از جمعیت فعال و بیکار استان اشتغالزایی شود.
گفتنی است ، بنا بر اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری در پاییز امسال با کاهش ۴.۲ درصدی نسبت به پاییز سال گذشته به ۱۱.۹ درصد کاهش یافته است.
چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون بر ۹۷۹ هزار نفر است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1477342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =