۰ نفر
۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵
مرز تجاری شلمچه بازگشایی شد

معاون توسعه کسب‌وکارها و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت:مرز تجاری شلمچه پس از ۲۴ ساعت تعطیلی بازگشایی شد و مراودات تجاری با کشور عراق از سرگرفته شد.

به گزارش خبرآنلاین از اروند سیدعلی موسوی  اظهار داشت: روزانه بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ کامیون حامل کالاهای صادراتی در مرز تجاری شلمچه تردد می‌کنند و در حال حاضر بازرگانان ۲ کشور در مرز تجاری شلمچه مشغول فعالیت هستند.

وی اظهار داشت: در یک ماه گذشته ۱۵۰ هزار تن کلینکر (مواد اولیه سیمان) به وسیله ریل آهن به شلمچه منتقل و از آنجا به کشور عراق صادر شد.

موسوی عمده کالاهای صادراتی به کشور عراق از شلمچه را مصالح ساختمانی، کلینکر، صیفی‌جات، توربین برقی نیروگاه‌های حرارتی، مواد غذایی، مواد شیمیایی، معدنی و فولاد اعلام کرد.

وی با بیان اینکه مرز شلمچه برای تردد مسافر همچنان بسته است، گفت: با توجه به شرایط کرونایی مرز مسافری از سوی دو کشور عراق و ایران بسته است و تردد زائران عتبات عالیات از این مرز همچنان ممنوع است.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1477663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =