افزایش ١٠٠ ترابایتی ترافیک روبیکا در ایام فاطمیه

در روزهای پخش زنده هیئت‌ها در روبیکا، ترافیک این اپلیکیشن بیش از ١٠٠ ترابایت افزایش داشته است.

به گزارش اداره‌کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همراه اول هم‌زمان با شیوع ویروس کرونا در کشور، اقدام به تقویت زیرساخت‌های ارتباطی و توسعه ظرفیت شبکه کرد تا زمینه ارائه خدمات یکپارچه دیجیتال به اشخاص حقوقی و حقیقی بیش از پیش تسهیل شود؛ از دیگر اقدامات این اپراتور تأمین پلت‌فرم‌های دورکاری و ارائه سرویس‌های ضروری در قالب دیجیتال به ارگان‌ها و مردم بود.

این رویه تا شیوع موج دوم کرونا و تقارن آن با ایام عزاداری ماه محرم ادامه داشت که برگزاری مراسم عزاداری به صورت سنتی باعث بروز نگرانی‌ برای هیئت‌ها و عزاداران حسینی(ع) شده بود؛ لذا همراه اول با شعار تحقق رویای دیجیتال، اقدام به ارائه اینترنت رایگان و ایجاد بستر مناسب جهت پخش زنده مراسم  هیئت‌های مذهبی کرد.

استقبال گسترده مردمی از این اقدام و شرکت در مراسم سوگواری سالار شهیدان، باعث شد تا به عنوان الگویی موفق در ایام فاطمیه(س) نیز به کار گرفته شود.

همراه اول و روبیکا به مناسبت این ایام، خدمات ویژه‌ای از قبیل «اینترنت رایگان»، «پخش زنده مراسم»، «راه‌اندازی هیئت سیار عقیق فاطمی» و «ویژه برنامه باب‌القبله» را به منظور ترویج شعائر مذهبی و خدمت‌رسانی به عزاداران فاطمی ارائه کردند.

خروجی مجموع تلاش‌ها نشان می‌دهد که استقبال از پخش زنده هیئت‌ها در روبیکا روزبه‌روز بیشتر شده و در شب چهارم (٢٨ دی‌ماه) برگزاری آنلاین مراسم ١٠٠٠ هیئت، به رکورد بیش از ۴.۱ میلیون تماشا در روبیکا رسید.

نرخ تماشا در روزهای اول تا سوم نیز به ترتیب ١.٧ میلیون، ٢.٨ میلیون و ٣.۴ میلیون به‌صورت آنلاین و آفلاین بوده است.

طبق اعلام، در آن چهار شب در ساعت ٢١ تعداد کاربران متصل نسبت به ساعت قبل از آن ۵۰ درصد بیشتر بوده است و در آن بازه زمانی (٢۵ تا ٢٨ دی‌ماه) ترافیک روبیکا ١٠١ ترابایت افزایش یافته است.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1477708

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =