رفع تصرف ۱۱۷هزار مترمربع از اراضی ملی به ارزش ۲۶میلیارد ریال در سه روستای قشم

رییس یگان حفاظت از اراضی ملی، دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم گفت: دراجرای سیاست های رییس هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان مبنی بر مبارزه با زمین خواری و احقاق حقوق مردم جزیره قشم و حسب دستور دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قشم، این یگان پس از انجام استعلام های لازم با همکاری مأمورین نیروی انتظامی و دریابانی افزون بر۱۱۷ هزارمترمربع از اراضی ملی و دولتی تصرفی واقع در سه روستای مسن، زیرانگ و سهیلی جزیره قشم را رفع تصرف کرد.

به گزارش خبرآنلاین از چهارمحال : مصطفی مازندرانی با اعلام این مطلب افزود: ارزش تقریبی این اراضی که در قالب ۱۰ قطعه زمین رفع تصرف شد از سوی کارشناسان امر، افزون بر ۲۶ میلیارد ریال برآورد شده است. 

وی در تشریح جزییات این اقدامات گفت: اولین قطعه زمین که توسط یگان حفاظت از اراضی ملی، دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم رفع تصرف شد واقع در روستای زیرانگ از توابع بخش شهاب قشم بوده که در معیت فرماندهی انتظامی این بخش، نسبت به رفع تصرف، تخریب سد و بند خاکی و اعاده به وضع سابق این قطعه از اراضی ملی واقع در خارج از محدوده طرح هادی مصوب این روستا به مساحت ۶۸ هزار و ۱۵۷مترمربع به ارزش تقریبی سه میلیارد و ۴۰۷ میلیون و ۸۵۰ هزار ریال انجام شد.

مازندرانی در خصوص رفع تصرف شش قطعه دیگر از این اراضی در روستای سهیلی هم یادآور شد:

این یگان همچنین پس از انجام استعلامات قانونی و با دستور دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قشم در معیت مأمورین کلانتری لافت نسبت به رفع تصرف، تخریب دیوارکشی، پی‌سنگی و سد و بند خاکی تعداد شش قطعه از اراضی ملی واقع در خارج از محدوده طرح هادی مصوب روستای سهیلی به مساحت ۱۵ هزار و ۷۳۵ مترمربع به ارزش تقریبی ۹ میلیارد و ۴۴۱ میلیون ریال  اقدام نموده است.

رییس یگان حفاظت از اراضی ملی، دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم درباره رفع تصرف سه قطعه دیگر از این اراضی واقع در روستای مسن هم گفت: این یگان پس از انجام استعلامات موردنیاز و اخذ دستور کتبی دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قشم با همکاری مأمورین پاسگاه مرزی دریایی شیب دراز نسبت به رفع تصرف تعداد سه قطعه از اراضی ملی و دولتی تصرفی واقع در روستای مسن جمعا به مساحت ۳۳هزار و ۲۰۰مترمربع اقدام کرد.

وی متراژ این سه قطعه زمین را به ترتیب پنج هزار، هفت هزار و ۲۱ هزار و ۲۰۰ مترمربع اعلام کرد و افزود: ارزش تقریبی این سه قطعه زمین رفع تصرف‌شده در روستای مسن نیز از سوی کارشناسان امر بالغ‌بر ۱۳میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال برآورد شده است.

مازندرانی با تقدیر از حمایت‌های بی‌شائبه رییس هیات مدیره و مدیرعامل معزز سازمان منطقه آزاد قشم و حمایت‌های قانونی دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قشم، از همکاری فرماندهان انتظامی و دریابانی شهرستان، مشاور و مدیرکل حوزه مدیرعامل و مدیریت حقوقی و امور قراردادهای سازمان منطقه آزاد قشم  تقدیر و تشکر کرد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1478029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =