به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ منوچهر حبیبی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین در جلسه شورای اطلاعرسانی استان قزوین که در سالن جلسات معاونت سیاسی و امنیتی استانداری قزوین برگزار شد، گفت: با توجه به اهمیت ملی و بینالمللی انتخابات ریاست جمهوری و همچنین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا رسانههای استان قزوین باید تنور انتخابات را گرم کنند.
حبیبی بیان کرد: از رسانههای استان قزوین به ویژه رسانههای تاثیرگذار مانند خبرگزاریها و صداوسیما میخواهیم با هنر رسانهای خود شور و نشاط لازم را در میان مردم ایجاد کنند تا شاهد مشارکت حداکثری آحاد مردم در پای صندوقهای اخذ رای باشیم.
او ادامه داد: انتخابات مهمترین وجه و شاخصه مردمسالاری در نظام اسلامی ماست که فضاسازی لازم برای حضور مردم در این انتخابات از عهده رسانههای متعهد ما برمیآمد و در این زمینه همواره رسانههای بومی و محلی با ما همکاری کردهاند و در انتخابات پیشروی ریاست جمهوری و شوراها هم توقعی جز این نداریم.
رئیس شورای اطلاع رسانی استان قزوین در ادامه به موضوع سازوکار توزیع آگهیهای دولتی بین جراید و نشریات محلی استان اشاره کرد و گفت: بنا بر مصوبه شورای اطلاعرسانی استان همه ادارات و دستگاههای اجرایی استان موظفند که چاپ آگهیهای خود را به واسطه ارشاد به مطبوعات و نشریات استان بسپارند تا شاهد ایجاد عدالت در توزیع آگهیهای دولت باشیم. چنانچه دستگاهی در این زمینه با اداره کل ارشاد همکاری کند، باید از طریق ارشاد به ما معرفی شود تا برخورد قانونی لازم با آن انجام شود.
حبیبی افزود: همچنین با تاکید بر لزوم معرفی یک سخنگو توسط هر دستگاه یا سازمانی ادامه داد: همه دستگاهها باید سخنگوی رسانهای خود را به رسانهها و جراید معرفی کنند و نحوه عملکرد این سخنگوها هم توسط خانه مطبوعات و خبرگزاریهای استان قزوین رصد و پایش شده و گزارش آن به دست شورای اطلاعرسانی خواهد رسید.
این مقام مسئول در ادامه با اشاره به ضرورت توضیح و تشریح مواد و مفاد بیانیه گام دوم انقلاب خاطرنشان کرد: این بیانیه به مثابه نقشه راه کشور و انقلاب اسلامی است و تببین آن موضوعی است که باید مورد مطالبه رسانهها از دستگاههای فرهنگی و هنری استان به ویژه اداره کل ارشاد باشد.
معاون استاندار قزوین همچنین با اشاره به ضرورت ساماندهی کیوسکهای توزیع مطبوعات و نشریات در سراسر استان افزود: متاسفانه در حال حاضر مالکان این کیوسکها به دلیل اقبال پایین مردم به خرید نشریات مجبور به فروش خوراکی، اسباببازی و محصولات غیرفرهنگی به مردم شدهاند که باید یک بسته حمایتی برای بازگشت آنها به کار فرهنگی تدوین کنیم.
48
نظر شما