۵۰۰ هزار نیروهای شرکتی بلاتکلیف در شهرداری‌های کشور وجود دارد

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: بیش از ۵۰۰ هزار نیروی شرکتی بلاتکلیف در شهرداریهای سراسر کشور وجود دارد که امیدواریم با کمک مجلس در تصویب طرح‌های مربوطه این مشکل را برطرف کنیم.

محمدرضا رضایی کوچی در حاشیه سفر خود به کاشان و حضور در جمع شهرداران منطقه بزرگ کاشان در گفتگو با خبرآنلاین ضمن اشاره به نقش شهرداری ها در توسعه و پیشرفت کشور اظهار داشت: شهرداری ها با توجه به فعالیت های عمرانی خود بیش از دولت در این زمینه ورود کرده و کار عمرانی انجام می دهند.

وی با اشاره به فعالیت تعداد زیادی از نیروهای شرکتی در شهرداری های سراسر کشور ابراز داشت: قرار شده است این نیروها تا پایان سال تعیین تکلیف شوند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود بیش از ۵۰۰ هزار نیروی شرکتی بلاتکلیف در شهرداری های سراسر کشور به عنوان یکی از معضلات این نهادها تصریح کرد: نیروهای پیمانی نیز با حقوق ناکافی در این حوزه فعالیت می کنند که این هم یکی دیگر از مشکلات موجود است و امیدواریم در مجلس با تصویب طرح های مربوطه این دو مشکل را برطرف کنیم.

وی با اشاره به برخی از تصمیمات غیرکارشناسانه در واریز درامدهای مالیات بر ارزش افزوده شهرداری ها به شورای برنامه ریزی استان ها خاطرنشان کرد: این موضوع باعث می‌شد که درآمد شهرداری ها در این حوزه به صفر برسد که با اقدامات و پیگیری های انجام شده در مجلس این موضوع منتفی شد.

رضایی کوچی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از نیازهای اصلی جوانان و مردم در حال حاضر در بحث تامین مسکن است، بیان داشت: در حالیکه باید در کشور به طور میانگین یک میلیون مسکن در سال تولید شود فقط ۳۰۰ هزار مسکن تولید می شود.

وی با بیان اینکه این عدم تعادل در عرضه و تقاضای بازار مسکن باعث گرانی افسارگسیخته شده است، افزود: در تلاش هستیم طرحی با عنوان جهش تولید مسکن در مجلس مصوب کنیم که بعد از تصویب آن را به دستگاه های مرتبط ابلاغ می کنیم.

فعالیت گسترده شهرداری‌ها در احیای بافتهای فرسوده شهری

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به فعالیت گسترده شهرداری‌ها در احیای بافت فرسوده شهری گفت: خوشبختانه با تسهیلات درنظرگرفته شده اخذ پروانه ساختمانی در بافت های فرسوده سراسر کشور رایگان شده است و متقاضیان برای دریافت پروانه از پرداخت هرگونه عوارض معاف شده اند.

وی تاکید کرد: ۵۰ درصد از هزینه های پروانه ساختمانی در بافت های فرسوده به عهده دولت و ۵۰ درصد دیگر را نیز شهرداری ها متقبل شده اند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1478282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =