انجام ۵۰۰ تست سریع از اطرافیان بیماران کرونا مثبت در آبادان

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان آبادان از انجام ۵۰۰ تست سریع از اطرافیان بیماران کرونا مثبت در قالب طرح شهید سلیمانی توسط کارشناسان پیشگیری از بیماری های مرکز بهداشت شهرستان آبادان خبر داد.

نجمه سیدآقامیری در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین در آبادان، اظهار کرد: با پیگیری و تلاشهای انجام شده از ۲۹ دی ماه امسال انجام تست سریع آزمایش بیماری کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی در شهرستان فعال شده و هم اکنون با تجهیز و راه اندازی تیم های واکنش سریع سیار، نمونه گیری از افرادی که با موارد مبتلا به کرونا مواجهه مستقیم داشته اند در سطح شهرستان در حال انجام است.

وی با تاکید بر اهمیت شناسایی زود هنگام بیماران کرونایی و ارائه مراقبت ها و خدمات ضروری بهداشتی ( حضوری و غیر حضوری ) به ویژه برای گروههای در معرض خطر، افزود: با راه اندازی این فرآیند و انجام تست سریع در محل سکونت افراد، ۵۰۰ تست در ماه گذشته انجام شد که منجر به شناسایی به هنگام ۱۰ بیمار مثبت و اقدام در جهت قرنطینه خانگی آنان شد.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان آبادان با اشاره به وضعیت حساس و شکننده ی موجود به لحاظ کرونا در شهرستان آبادان تصریح کرد: خانواده های بیماران کرونا مثبت و افرادی که در تماس نزدیک با آنان بوده اند، به صورت مستمر و روزانه مورد پیگیری تلفنی و آموزش اصول قرنطینه در منزل توسط همکاران  مرکز بهداشت قرار می گیرند.

سیدآقامیری از تمامی شهروندان آبادانی خواست تا با زدن ماسک، حضور پیدا نکردن در اجتماعات و عدم خروج غیر ضروری از منزل مجموعه بهداشتی شهر را در مهار بیماری کووید ۱۹ یاری کنند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1478549

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =