۰ نفر
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۴

افزایش قیمت بنزین به لیتری هزار و 130 تومان باعث تشدید دلخوری مردم از عملکرد رئیس جمهور این کشورشد.

 براساس این گزارش در حال حاضر هر لیتر بنزین در این کشور حدود یک دلار بفروش می رسد که همین امر باعث عکس العمل اوباما و تلاش برای کاهش قیمت این فراورده شده است.

برهمین اساس به گزارش خبرگزاری رویترز باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در تلاش برای منحرف کردن نارضایتی افکار عمومی آمریکا به دلیل جهش بهای بنزین، از کنگره این کشور خواست معافیت های مالیاتی شرکت های نفت و گاز متوقف شود.

اوباما اعلام کرد با توجه به تنگنای بودجه کنونی در آمریکا، با حذف معافیت های مالیاتی غیرضروری، می توان 4 میلیارد دلار درآمد عمومی را بازگرداند.

اوباما گفت: در شرایطی که شرکت های نفتی از سود کلانی بهره مند می شوند، مردم برای پرداخت بهای بنزین تحت فشار هستند و دولت تلاش می کند هزینه های غیر ضروری را از بودجه حذف کند، برخورداری شرکت های نفتی از این معافیت های مالیاتی درست نیست.

اوباما تأکید کرد: این معافیت ها هوشمندانه نیستند و ما باید به آنها پایان دهیم.عبور بهای نفت از مرز 100 دلار در پی رشد تقاضای جهانی این محصول و ناآرامی در بعضی کشورهای عربی تولیدکننده نفت، سبب شد شرکت های نفتی در سه ماه نخست سال جاری میلادی سودآوری بالایی داشته باشند.

اوباما ضمن تأکید بر پایبندی خود به تولید نفت در آمریکا با حفظ ایمنی و مسئولیت پذیری اعلام کرد: بهتر است به جای معاف کردن شرکت های نفتی، درآمد ناشی از حذف این معافیت را برای سرمایه گذاری در توسعه انرژی های جانشین صرف کرد.

با این حال، پیشنهاد اوباما با استقبال رقیبان او در حزب جمهوری خواه آمریکا رو به رو نشده است.جیمز لنکفورد، نماینده ایالت نفت خیز اوکلاهاما در مجلس نمایندگان آمریکا گفت: مردم خواهان تلاش مسئولان برای کاهش بهای بنزین هستند، اما تنها واکنش اوباما، پیشنهاد افزایش مالیات های انرژی بوده است که در نهایت، سبب کاهش عرضه سوخت می شود.

لنکفورد ضمن تأکید بر تأثیر منفی سیاست های اوباما بر تولید نفت در آمریکا، اعلام کرد پیشنهاد اوباما مخرب است و جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا، طرح اشتغال زای خود را در حوزه انرژی پیگیری خواهند کرد.

لنکفورد گفت: شاید رئیس جمهوری فکر می کند می تواند با این روش، مدیران شرکت های نفتی را مجازات کند، اما طرح او، به مصرف کنندگان انرژی آسیب می زند و اشتغال میلیون ها کارگر سخت کوش فعال در صنعت نفت آمریکا را به خطر می اندازد.

با این همه، موضع جمهوری خواهان کنگره آمریکا یکسان نیست و پال راین، رئیس کمیته بودجه مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرده است، از طرح اوباما برای کاهش معافیت مالیاتی شرکت های نفتی و حذف خلأهای مالیاتی حمایت می کند.

نزدیک شدن بهای بنزین در آمریکا به مرز 4 دلار برای هر گالن، سبب شده است محبوبیت باراک اوباما، رئیس جمهوری این کشور، به شدت کاهش پیدا کند.

در پایان معاملات بازار نیویورک در هفته گذشته، بهای نفت با عبور از مرز 113 دلار برای هر بشکه، به بالاترین حد خود در 2 سال و نیم گذشته رسید./221/39

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 147867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۱
    0 0
    اآخه اونجا هم حداقل دستمزد 300 دلاره (330 هزار تومان)!!! اينكه ميگن ميانگين 2000 دلار در ماه حداقل دستمزده كلا دروغه!!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۱
    0 1
    من بايد از طرف خودم وكليه ملتشريف ايران از دولت خدمتگذار به جهت درايت بيش از حدش تشكر كنمو بگوين مرگبر آمريكا
  • irani DE ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۱
    0 0
    پس مردم ایران جه کار کنند با این همه گرونی.
  • بدون نام IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۱
    0 0
    اونجا حقوق متوسط ومعمولیشون بیش از4میلیون تومانه با یه حساب سرانگشتی الان بنزین ما نسبت به درآمدمون باید 120 تومن باشه نه 400و700
  • نيما IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۱
    0 0
    خوب چرا مهاجرت نميكنن ايران قشنگ 300دلار حقوق بگيرن ماهي هم 40 دلار يارانه ميشه كلي پول بعد بنزين 0.7دلار بزنن اونوقت به ايران ميگن بهشت گمشده
  • بدون نام IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۱
    0 0
    آدم باهوش 1 دلار اونا همون 1 دلار هست چرا تبديل به ريال مي كني... يعني اگر فردا روزي ارزش دلار شد 10000 تومان مردم آمريكا از بنزين 10000 تومني گريه ميكنند نه باهوش جان اين ارزش تومان ماست كه داره مي ياد پايين ربطي به قيمت بنزين نداره... واقعا خجالت داره كه مردم رو به بازي مي گيريد....
  • بدون نام IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۱
    0 0
    خبرتون از پايه و اساس دروغه.در ضمن اونجا قيمت بنزين به گالن اعلام ميشه نه ليتري...اوني كه 1130 تومان قيمت دلاره نه يه ليتر بنزين
  • روح اله GB ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۱
    1 0
    در ضمن اونجا ماشین هم ارزونه و قدرت انتخاب داری مثلا دوست من چند سال پیش یه مدل تویوتا کمری صفر خرید 19 میلیون تومان اما از دم قسط برجی 300 دلار پرداخت میکرد حقوقش هم که کارگر بود در ماه 2100 دلار بود من با کمال میل حاضرم مدرک دکتری خودم رو بدم و برم تو اون بدبدختی کارگری کنم
  • بدون نام IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۱
    1 0
    فقط مردم ايرانه كه ديوارشون كوتاه با ماهي 300 تومن حقوق بنزين 700 تومني ميزنن البته از ناچاري و صداشونم در نمياد