آخرین وضعیت ۵ مفقودی ریزش بهمن در مرز ایران و ترکیه

روابط عمومی فرمانداری ارومیه در اطلاعیه‌ای از بی نتیجه بودن جستجوی ۵ مفقودی حادثه ریزش بهمن در مرز ایران و ترکیه خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، روابط‌عمومی فرمانداری ارومیه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

پیرو اخبار منتشره در رسانه‌ها درخصوص مفقود شدن ۵ نفر از اهالی روستای کوران در مرز مشترک با کشور ترکیه و اظهاراتی مبنی بر ریزش بهمن که در خارج از حوزه استحفاظی خاک جمهوری اسلامی ایران و در عمق یک کیلومتری خاک ترکیه اتفاق افتاده است؛ بلافاصله از طریق مبادی مربوطه مرزی ایران با طرح موضوع با نیروهای مرزی ترکیه، درخواست بررسی و اقدام عاجل برای جستجوی مفقودین به عمل آمده و اکیپ هایی از نیروهای مرزی ترکیه به محل حادثه اعزام و پس از ساعت‌ها جستجو متاسفانه هیچ گونه آثار و علائمی از مفقودین یافت نشد.
همچنین طی هماهنگی‌های لازم توسط دستگاه‌های متولی، نمایندگان خانواده های مفقودین برای اقدام لازم در خاک ترکیه حضور یافتند.
نیروهای امدادی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز از همان آغاز آماده اعزام به محل حادثه بوده و پیگیری‌های رسمی جهت اتخاذ تدابیر لازم برای جستجو، یافتن و استرداد مفقودین احتمالی به عمل آمده و کماکان رایزنی های دیپلماتیک برای جستجوی موثر اتباع ایرانی در ترکیه در حال انجام است.

گفتنی است، هفته گذشته /۲۹ دی‌ماه/ سقوط بهمن در منطقه کوهستانی صومای برادوست شهرستان ارومیه که در مرز بین ایران و ترکیه قرار دارد، موجب مفقود شدن پنج شهروند مرزنشین شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1479019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =