سهم معافیتهای مالیاتی در اقتصاد کشور آزاردهنده است

معاون سازمان امور مالیاتی کشور گفت: سهم معافیت های مالیاتی در کشور آزار دهنده است.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، محمد مسیحی در دیدار با جمعی از صاحبان اصناف و واحدهای تولیدی منطقه کاشان با اشاره به اینکه سازمان امور مالیاتی تلاش می کند یک تعامل همه جانبه با واحدهای تولیدی و صنعتی انجام دهد، اظهار داشت: ما در هیچ کدام از مراحل رسیدگی به پرونده های مالیاتی قصد ایجاد مزاحمت برای تولیدکنندگان را نداریم.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین مشکلات سیستم مالیاتی کشور فرارهای مالیاتی است، ابراز داشت: البته در موضوع فرارهای مالیاتی ما به صورت جدی با این معضل برخورد می کنیم.

معاون سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه حدود ۴۰ درصد اقتصاد کشور از معافیت های مالیاتی استفاده می کنند، تصریح کرد: سهم معافیت های مالیاتی برای اقتصاد کشور آزاردهنده است.

وی با بیان اینکه یکی از مواردی که بسیاری از تولیدکنندگان از آن شاکی بودند مربوط به هیئت های حل اختلاف مالیاتی است، خاطرنشان کرد: هیئت های حل اختلاف مالیاتی دارای استقلال کامل هستند و رای آنها که با اکثریت آرا است لازم الاجراست.

مسیحی با اشاره به اینکه مقابله با فراهای مالیاتی جدی است، افزود: باید فعالیت اقتصادی با افرادی که پنهان کاری می کنند متمایز شوند و بر همین اساس یک عزم جدی برای مقابله با این افراد وجود دارد.

وی با بیان اینکه اعتمادسازی مردم مهمترین اولویت سازمان مالیاتی کشور است، گفت: در تلاش هستیم با هوشمندسازی سیستم مالیاتی کشور در راستای انتظارات مردم حرکت کنیم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1479569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =