۱۳ حمله هوایی عربستان به صعده و مأرب یمن طی یک روز

ایرنا نوشت:عربستان سعودی در ادامه تجاوز به مناطق مسکونی یمن ، طی ۲۴ ساعت ۱۳ بار مناطق مخالف استان صعده و مأرب را هدف حملات هوایی خود قرار داد.

به گزارش المسیره، هواپیماهای ائتلاف سعودی طی ۲۴ ساعت گذشته، ۹ بار استان صعده واقع در شمال غربی یمن را بمباران کردند.

در حملات ائتلاف متجاوز، ۸ بار شهرستان «کتاف» (شرق استان صعده) و یک بار شهرستان «شدا» (غرب استان صعده) هدف قرار گرفتند.

بنا به این گزارش، ائتلاف متجاوز دیروز همچنین چهار حمله هوایی به استان مأرب واقع در شمال شرقی یمن انجام دادند که سه بار به شهرستان صراوح (غرب مأرب) و یک بار به شهرستان مدغل (شمال غربی مأرب) انجام دادند.

حمله سعودی ها به مناطق مسکونی یمن در حالی انجام می شود که قرار است امروز پویش جهانی "نه به جنگ در یمن" فعالیت خود را  آغاز کند.

در همین راستا بیش از سیصد سازمان بین المللی در بیانیه‌ای خواستار مداخله فوری جامعه جهانی برای پایان جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن شدند.

این سازمان ها از دولتی خود خواستند:

-تجاوزات خارجی علیه یمن متوقف شود

-پشتیبانی و حمایت تسلیحاتی و نظامی از عربستان و امارات پایان یابد

-محاصره یمن لغو شود و همه بنادر دریایی بازگشایی شوند

-کمک های بشردوستانه به ملت یمن احیا و توسعه یابد

علاوه بر این بیانیه ،۲۲ گروه امدادی مستقر در یمن هم  از جو بایدن رئیس جمهوری جدید آمریکا خواستند تا انصارالله یمن را از فهرست تروریستی خارج کند زیرا این امر می تواند جان میلیون ها انسان را در معرض خطر قرار دهد.

از سوی دیگر جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس در اطلاعیه ای می گوید که یک پویش جهانی برای توقف جنگ شش ساله یمن در شبکه اجتماعی توئیتر راه‌اندازی می‌کند.

ائتلاف سعودی از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. بر اثر این تجاوز تاکنون هزاران یمنی کشته شدند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1479652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =