با تمام علائم و نشانه های خرابی پکیج دیواری و نحوه رفع آن آشنا شوید

علائم و نشانه های خراب شدن پکیج دیواری متفاوت می باشد. نشتی آب از پکیج، پایین بودن فشار پکیج، گرم نکردن آب پکیج دیواری، روشن نشدن مشعل پکیج برخی از رایج ترین نشانه های خراب شدن پکیج دیواری می باشد.

علائم و نشانه های خراب شدن پکیج دیواری متفاوت می باشد. بی توجهی به علائم خراب شدن پکیج و رفع آنها مشکلات بزرگتری را به همراه داشته و هزینه و خسارات بیشتری را به دنبال دارد. بنابراین به هنگام مشاهده نشانه های خرابی در این دستگاه بایستی به سرعت مشکل را عیب یابی و تعمیر کرد.

در این مطلب قصد داریم به بررسی تمامی نشانه ها و علائم خراب شدن پکیج دیواری بپردازیم و شما را با نحوه تعمیر و عیب یابی این مشکلات آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

انواع نشانه های خراب شدن پکیج دیواری

پکیج هنگام کار سر و صدای زیادی دارد: این مشکل به دلیل هواگرفتن لوله و پمپ پکیج می باشد. برای رفع این مشکل پکیج را هواگیری نمایید.

پکیج نشتی آب دارد: نشتی آب از پکیج دلایل گوناگونی دارد. شکستگی لوله ها و اتصالات، آب بندی نادرست اتصالات پکیج، سوراخ شدن مبدل، خراب شدن شیر تخلیه پکیج، پاره شدن اتصالات، نصب نامناسب پکیج برخی از رایج ترین دلایل بروز این مشکل در پکیج است. برای رفع این مشکل توصیه می کنیم  کلیه اتصالات پکیج را بررسی کنید، در صورت خرابی و فرسوده شدن شیر تخلیه آن را تعویض کنید. پمپ پکیج را بررسی و در صورت ترک یا سوراخ شدن آن را تعویض یا تعمیر کنید.

همچنین توصیه می کنیم به هنگام نصب پکیج به تمامی نکات توجه داشته و آن ها را به کار گیرید، برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نصب پکیج، بر روی آموزش نصب پکیج کلیک کنید.

آب پکیج گرم نمی کند: افت و نوسان فشار گاز، پایین بودن فشار آب ورودی به پکیج، رسوب گرفتن مبدل، هوا داشتن لوله های پکیج، خراب شدن شیر سه طرفه، سوختن برد پکیج برخی از رایج ترین دلایل گرم نکردن آب پکیج است.

 برای رفع این مشکل ابتدا توصیه می کنیم فشار گاز و آب ورودی را بررسی نمایید زیرا در بسیاری از موارد علت خوب گرم نکردن پکیج به دلیل پایین بودن فشار گاز و آب می باشد. در صورت رفع نشدن این مشکل فشار بار را بررسی نمایید. رسوب گیری، هواگیری و بررسی دیگر قطعات پکیج از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

پکیج انفجاری روشن می شود: تنظیم نبودن فشار گاز، خراب شدن دودکش، ضعیف شدن جرقه کولر، نشتی برق، اکسید شدن الکترود جرقه زن، کثیف شدن جرقه زن، کافی نبودن اکسیژن کافی جهت عمل احتراق برخی از عواملی است که باعث انفجاری روشن شدن پکیج دیواری می شود. برای رفع این مشکل فشار گاز ، دود کش، برق دستگاه را بررسی نمایید.  سر الکترود جرقه زن را تمیز کنید، فاصله الکترود تا سر مشعل را بررسی نمایید، این فاصله بایستی بین 3 تا 5 میلی متر باشد.

مشعل پکیج روشن نمی شود: روشن نشدن مشعل پکیج بنا به دلایل گوناگونی رخ می دهد، خراب شدن جرقه زن، میله یون پکیج، خراب شدن برد پکیج، گرفتگی در شیر کنترل گاز پکیج، نبودن برق داخل پکیج،  همگی از عوامل تاثیر گذار بر روشن نشدن شعله پکیج هستند.

پکیج خود به خود خاموش می شود: خراب شدن ترموستات پکیج، رسوب گرفتن پکیج و مسدود شدن شیر ورودی آب، خراب شدن پمپ، هوا داشتن پکیج برخی از دلایلی است که باعث خاموش شدن خود به خود پکیج می شود. برای رفع این مشکل رسوب گیری و هواگیری از بهترین راه حل ها می باشد.

پکیج روشن نمی شود: پایین بودن سطح فشار پکیج، رسوب گرفتن پکیج و مسدود شدن مسیر حرکت آب، مسدود شدن مسیر دود، خراب شدن شمعک و جرقه زن برخی از دلایلی است که باعث روشن نشدن پکیج می شود. برای رفع این مشکل ابتدا فشار بار پکیج را بررسی نمایید، بررسی مسیر دود کش و اطمینان از مسدود نبودن آن از دیگر نکاتی است که در این رابطه باید مورد توجه قرار گیرد. در صورت خراب شدن شمعک آن را تعویض کنید.

پکیج دیواری دستگاهی حساس و پیچیده بوده و تعمیر و عیب یابی آن امری تخصصی و کاملا مهارت محور است. تعمیر اشتباه پکیج باعث آسیب دیدن دیگر قطعات در این وسیله شده و به دلیل کار کردن این دستگاه با گاز ممکن است خسارات جبران ناپذیری را به همراه آورد. این موضوع آموزش تعمیرات پکیج دیواری را به یکی از موضوعات مهم و کلیدی پیش از اقدام به تعمیر این وسیله کرده است.

برای یادگیری تعمیرات پکیج روش های گوناگونی وجود دارد. انتخاب روش یادگیری با توجه به هدف شما متفاوت است.  شرکت در دوره آموزش تعمیرات پکیج دیواری یکی از بهترین روش ها برای یادگیری تعمیرات و نصب این وسیله است.

امروزه آموزشگاه های متعددی دوره های پکیج دیواری را برگزار می نمایند، آموزشگاه برق گستران یکی از بهترین آموزشگاه های پکیج دیواری در کشور است که به صورت کاملا عملی و تخصصی دوره های فوق را برگزار می نماید.

ارائه مدرک معتبر فنی حرفه ای، امکان مشاوره رایگان، ارائه پشتیبانی نامحدود آموزشی، برگزاری دوره به صورت کارگاهی و عملی برخی از مزایای شرکت در دوره های این آموزشگاه است.

آموزشگاه برق گستران علاوه بر دوره پکیج دوره های متعدد دیگری را برگزار می نماید. آموزش نصب و تعمیرات کولر گازی، آموزش تعمیرات لوازم خانگی، آموزش تعمیرات موبایل، آموزش برق ساختمان، آموزش هوشمندسازی برخی از دیگر دوره ها در این آموزشگاه است.

آموزش تعمیرات موبایل در آموزشگاه برق گستران

دوره آموزش تعمیرات موبایل در این آموزشگاه شامل دو دوره مجزا آموزش تعمیرات نرم افزار موبایل و آموزش تعمیرات سخت افزار موبایل می باشد. در دوره تعمیرات نرم افزاری ابتدا کلیه مشکلات نرم افزاری موبایل تشریح می شود، سپس به صورت عملی بر روی موبایل کار کرده و مشکلات نرم افزاری انواع موبایل آیفون و اندروید بررسی می شود.

دوره تعمیرات سخت افزاری موبایل نیز به همین صورت بوده و کارآموز ابتدا با کلیه قطعات موبایل، نحوه کارکرد آنها، نحوه کار با ابزارهای تعمیرات موبایل آشنا شده ، سپس انواع مشکلات موبایل و نحوه تعویض و تعمیر انواع قطعات در موبایل آموزش داده می شود.

شیوه برگزاری دوره در این آموزشگاه به این صورت است که کارآموز پس از پایان دروه با صفر تا صد مفاهیم آشنا شده و آماده ورود به بازار کار شود.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1479680