خانه ملت

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، از اقدام وزارت نفت در واگذاری قرارداد طرح توسعه دو میدان گازی با ترک تشریفات مناقصه به قرارگاه سازندگی خاتم‏الانبیاء انتقاد و تأکید کرد: باید تشریفات قانونی برای واگذاری مناقصه‏های نفتی انجام شود.

"مصطفی کواکبیان" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، از اقدام وزارت نفت در واگذاری قرارداد یک میلیارد دلاری توسعه دو میدان گازی «هالگان» و «سفید باغون» به‌صورت ترک تشریفات به قرارگاه سازندگی خاتم‏الانبیاء انتقاد کرد.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید تشریفات قانونی در همه امور دولتی به ویژه در واگذاری مناقصه‏های نفتی انجام شود، اما مشخص نیست مسئولان وزارت نفت برای واگذاری یک پروژه گازی بزرگ به صورت ترک تشریفات قانونی، آن هم در شرایطی که شرکت‌های توانمند ایرانی دیگری هم خواهان مشارکت در اجرای پروژه‌های ملی هستند، چه توجیهی دارند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون پیمانکاران و شرکت‌های ایرانی توانمندی وجود دارند که خواهان شرکت در مناقصه‌ها و پذیرفتن مسئولیت اجرای طرح‌های توسعه صنعت نفت در یک فضای رقابتی عادلانه هستند و این برخورد وزارت نفت، بر خلاف سیاست‌های توسعه توانمندی‌های داخلی و حمایت از پیمانکاران ایرانی است.

 آمارهای دولت با واقعیات جامعه تفاوت دارد

کواکبیان با بیان این که اقدام‌های دولت در بسیاری از زمینه‌ها خلاف واقعیات موجود در جامعه است، اظهار کرد: نرخ تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی نیز با واقعیات ملموس و محسوس متفاوت است، همچنین شاخص‌هایی که برای عرضه و تقاضا در بازار مطرح است با آمارهای ارائه شده تفاوت دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: باید مسئولان طوری عمل کنند که باعث گسترش رفاه و عدالت در جامعه شوند و مردم نیز به آنان اعتماد کنند، نه این که با ارائه آمارهای نادرست به بی‌اعتمادی در میان مردم به نظام دامن بزنند.

/222

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 147973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۱
    0 0
    راست می گه آقای کواکبیان. مگه قرار نبود که سپاه فقط وارد قراردادهایی بشه که بخش خصوصی نمی تونه اون رو انجام بده!! کجاست مزایده این قرارداد شرکت نفت؟؟ یالا باید همه چیز شفاف بشه.
  • محمد IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۱
    0 0
    خدا پشت و پناهت دکتر کواکبیان)