تکرار موضع زیاده‌خواهانه فرانسه درباره برجام

ایسنا نوشت:در ادامه گزافه گویی های مقامات فرانسوی درباره توافق هسته ای دفتر ریاست جمهوری فرانسه خواستار بازگشت ایران به اجرای کامل برجام پیش از بازگشت آمریکا به این توافق شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دفتر ریاست جمهوری فرانسه امروز (سه شنبه) اعلام کرد که ایران باید پیش از بازگشت آمریکا به برجام به اجرای کامل تعهدات هسته ای اش ذیل این توافق بازگردد!

وزیر امورخارجه فرانسه نیز طی روزهای گذشته این موضع زیاده خواهانه پاریس را تکرار کرده و به لفاظی درباره توافق هسته ای پرداخته است.

این موضع گیری فرانسه در حالی به طور مجدد از سوی این کشور مطرح شده است که این آمریکا بود که با خروج یک جانبه خود از برجام و نقض این توافق بر سر راه اجرای کامل آن مانع تراشی کرد و اجازه نداده است که ایران از منافع مورد انتظار از توافق بهره مند شود.

جمهوری اسلامی ایران نیز پس از این اقدامات آمریکا و قصور طرف های اروپایی برجام  در پایبندی به تعهداتشان، مطابق با متن برجام به طور گام به گام اجرای تعدات هسته ای خود را کاهش داده است.

اما مقامات کشورمان بارها تاکید کرده اند که این گام های ایران قابل بازگشت است و در صورت بازگشت آمریکا به ر فع کامل تحریم ها، ایران نیز به اجرای کامل تعهداتش ذیل توافق بازمی‌گردد.

23311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1480234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    7 19
    یه جوابی بدین که اینقدر زیاده خواهی نکنه، بهتره یکی دوتا کشتی هاش رو توقیف کنید تو خلیج فارس تا به التماس بیفته.
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
      0 0
      در ازای گرفتن کشتی کره ای، اندونزی کشتی ایران را به همان بهانه آلودگی آبهای آزاد توقیف کرد و آمریکا یک کشتی نفت کش دیگر را توقیف کرد. تاوان رفتارهای اشتباه را آمران و مجریان نمی دهند بلکه مردم می دهند.
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    2 14
    فقط بک کلمه ، فرانسه تروریسم ، فرانسه همکار صهیونیست کودک کش ، فرانسه جنایتکار آمپولهای ایذی به ایران ، فرانسه سرمایه داری و استثماری غنا و الجزیره ، خاموش و شات آپ
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    12 3
    ایران باید مستقیم با آمریکا مذاکره کنه و اصلا اعلام کنه بقیه کشورها را وارد مذاکره نمیکنه چون مستقل نیستند و مستعمره آمریکا هستند پس با کشور اصلی مذاکره میکنه
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    4 10
    جواب این بربرهای تازه به دوران رسیده رو باید محکم داد و در یک جمله باید بهشون گفت خفه شوید