علاقه احمدی نژاد برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ /ستاد انتخاباتی ۲ عضو جبهه پایداری فعال شد

ایسنا نوشت: نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر ظریف، جهرمی، جهانگیری و دهقان از گزینه‌های مطرح هستند.

وحید جلال‌زاده، با اشاره به فعالیت جریان‌های سیاسی در انتخابات گفت: سال آینده دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را در پیش داریم که تمامی عناصر و کنشگران سیاسی، زیرپوستی مشغول فعالیت هستند، جلسات ملی و منطقه‌ای در حال برگزاری می‌باشد منتها به دلیل خلاء قانون انتخابات آنها نمی‌توانند فعالیت‌هایشان را در ملاءعام انجام دهند.

وی ادامه داد: قانون انتخابات آنقدر محدودیت برای تبلیغات انتخاباتی گذاشته که آن هم باید در مدت زمان محدودی انجام شود لذا در حال حاضر جریانات سیاسی از طریق جلسات غیررسمی وارد فضای انتخابات شده‌اند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی توضیح داد: در حال حاضر تمام جریانات سیاسی کشور مشغول رایزنی و تشکیل جلسات در سطح ملی و در تهران و تجهیز ستادها در استان و یارگیری هستند، اما چون قانون انتخابات محدودیت دارد آنها نمی‌توانند به صورت رسمی جلسه گذاشته و وارد عرصه شوند. در کشوری به بزرگی ایران زمان محدود یک هفته‌ای تا ۲۰ روز برای تبلیغات بسیار کم است حداقل باید سه ماه به کاندیداها فرصت داده شود تا آنها بعد از تایید صلاحیت وارد فعالیت‌های انتخاباتی شوند.

جلال‌زاده درباره‌ی فعالیت‌های احزاب و جریانات سیاسی اظهار کرد: همانطور که توضیح دادم تمامی جریانات حال حاضر کشور به صورت غیررسمی برای انتخاب نامزدهای خود فعالیت می‌کنند و ستادهای استانی تشکیل داده‌اند، امیدواریم مردم نیز با توجه به فضای سیاسی و اقتصادی کشور مشارکت بالایی در انتخابات داشته باشند، البته که این به عملکرد مجلس شورای اسلامی و دولت باز می‌گردد به خصوص در روند تصویب بودجه ۱۴۰۰ که مردم امیدوارانه بتوانند در انتخابات شرکت کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره‌ گزینه‌های مطرح برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی تصریح کرد: گزینه‌هایی از دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب مطرح هستند، البته برخی آمده‌اند که فقط نامی از خود به جای بگذارند که هر دوره هم شاهد حضورشان بودیم، برخی دیگر نیز به صورت جدی‌تر و با قطعیت وارد شده‌اند که نام برخی از آنها را در رسانه‌ها می‌شنویم.

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حال حاضر ظریف، جهرمی، جهانگیری و دهقان از گزینه‌های مطرح هستند شنیده‌ام عده‌ای هم علاقه‌مند به حضور معین در انتخابات هستند. شایعه بسیار قوی وجود دارد که آقای قالیباف نیز کاندیدای انتخابات خواهد بود، نیکزاد و امیرحسین قاضی‌زاده نیز فعالیت‌هایشان را شروع کرده‌اند، سعید محمد و رستم قاسمی نیز از دیگر گزینه‌های مطرح نام برده می‌شوند.

وی ادامه داد: طبق اطلاعم آقای احمدی‌نژاد هم علاقه‌ای برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی ۱۴۰۰ دارد، اما همچون سایر افراد تحرکاتی برای تشکیل ستادهای استانی از طرف ایشان دیده نمی‌شود چند مصاحبه و سخنرانی که پیش از این هم داشتند، لذا رفتار انتخاباتی و تحرک خاصی از طرف آقای احمدی‌نژاد دیده نمی‌شود.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1480308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =