انتقاد روحانی از احضار وزیر ارتباطات: دستور من بوده، من را احضار کنید

رئیس‌جمهور با بیان اینکه خدواند همواره گشایش‌هایی را در مسیر امام(ره) و انقلاب گشود، گفت: باید نسل جوان را به انقلاب آگاه کنیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز(چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت اظهار کرد: باید نسل جوان را به انقلاب آگاه کنیم. خداوند این راه را پیش امام گذاشت تا بعد از خروج از نجف و ممانعت کویت از ورود ایشان، دیگر به نجف برنگردد و مستقیم به پاریش برود.

روحانی افزود: امام نه رادیو، نه تلویزیون و نه روزنامه داشت اما همه رادیو و تلویزیون‌های دنیا را خداوند در اختیار امام گذاشت. این معجزات انقلاب بود. وقتی امام می‌خواست به تهران بیاید تهدید کرده بودند که هواپیمای امام(ره) را سرنگون می‌کنند. سفر امام به ایران سفر خطرناکی بود و خداوند همواره گشایش‌هایی را فراهم کرد.

وی تاکید کرد: عده ای از علمای بزرگ پیغام داده بودند که به امام بگوئید به ایران نیاید و الان زود است و شرایط آماده نیست.

اهم اظهارات او را به نقل از مهر و ایرنا و ایسنا بخوانید: 

* واقعا هر پیروزی که بدست آمد بعد از سختی‌ها بود. سختی‌های فراوانی بر مردم، راهبران و رهبران و آنهایی که در زندان و در تبعید و در فشار بودند و فرزندان خود را در راه انقلاب فدا کردند گذشت. اما خداوند در هرکجا که احساس می‌کنید گشایشی دیگر نیست، گشایشی را به وجود می آورد.

*مردم ایران، مردم ویژه و بلندی از نظر اراده هستند، این ملت با این اراده و روحیه بزرگ، در کنار امام ایستادند و هرچه امام گفت گوش کردند. امام گفت به خیابان آمده و حکومت نظامی را بشکنید و آنها این حرف‌ها را گوش کردند. امام گفت انقلاب پیروزی خون بر شمشیر و گلوله است، آن گوش کردند و سرانجام، بزرگترین پیروزی تاریخی نصیب مردم شد. 

* روزی امام پیروز شد که آمریکایی‌ها امید داشتند، کودتا کنند و اروپایی‌ها امید داشتند شرایط را عوض کنند و هیچ کدام از قدرت‌های دنیا از شرق و غرب موافق انقلاب نبودند.  احترام در دل و اذهان مردم جهان نسبت به انقلاب وجود دارد، ابرقدرت‌ها هرچند مردم و انقلاب را اذیت کردند ولی واقعیت این است که ملتی از اسارت نجات یافت، دست استعمارگران را قطع کرد و امروز در این کشور اراده و آرای ملت حاکم است.

* تا روزی که در حکومت جمهوری اسلامی همه کاره رای مردم است، ما شکست نمی‌خوریم. اگر در رای مردم اما و اگر ایجاد کردیم و گفتیم مهم نیست پای صندوق ۵۰ درصد یا ۸۰ درصد باشند، ممکن است این لطف خدا را از دست بدهیم. البته ان‌شاالله که این مسئله پیش نمی‌آید. 

*{با اشاره به شرایط کنونی دهه فجر امسال}: امسال آماده جشن بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی هستیم. شکل آن به خاطر کرونا متفاوت است ولی دل‌ها سرشار از شور انقلابی است. دشمنان ما چه فکر می‌کردند. همان سال مقاماتی در تلویزیون‌های غربی آمدند و گفتند این انقلاب شش ماه عمر نخواهد داشت. البته چند سال قبل هم آقایی گفت سال ۹۷ جشن انقلاب را نخواهیم داشت.

*این حرف‌ها، حرف‌های دست چندم است. حرف اول آنها این بود که انقلاب مستقر شود، نمی‌خواستند صندوق آرا باشد اما وقتی دیدند دهم و یازدهم فروردین ۵۸ مردم با نظم و ترتیب در صف رای هستند و ۱۲ فروردین نتایج آن اعلام شد

* امروز در دنیا همه به جز یک رژیم فاسد جنایتکار کودک کش و یکی دو کشور کوچک در منطقه، کل دنیا به آمریکا می گویند که چرا زودتر به تعهدات بر نمی گردد و این صدای واحد دنیا بسیار مهم است. حالا اروپایی ها یک ایرادهایی به ما می گیرند، اما این ما هستیم که طلبکاریم و آنها نباید طلبی از ما داشته باشند.

* مردم آزار می بینند که ببینند در این کشور آنها که نسبت به دولت با لحن نادرست صحبت می کنند در رسانه ها برای آنها آزادی بیان ملحوظ می شود و مصونیت هم دارند و مهر مصونیت پای حرف آنها زده می شود و گاهی پشت پرده هم تشویق می شوند؛ اما از آن طرف اگر کسی بخواهد به نفع دولت حرفی بزند آزادی بیان و مصونیت او معلوم نیست. من می ترسم به خاطر حمایت از دولت تحت فشار هم قرار بگیرد. 

* از وزیر ارتباطات تشکر میکنم که کار بزرگی هم وزیر فعلی و هم قبلی کرده اند. کسی را به خاطر پهنای باند نمی توانند محاکمه کنند. این دستور من بوده است. اگر می خواهید کسی را احضار کنید باید من را احضار کنید. وزیر من را نمی توانید احضار کنید.

* ممکن است از دولت و مسئولان هم گلایه داشته باشند و بگویند فلان‌جا چرا این کار و آن کار را نکردید اما وقتی پای ایران، تمامیت ارضی، استقلال کشور و نظام جمهوری اسلامی به میان می‌آید، همه درد، غم، رنج و مشکلات فراموش می‌شود و آن هدف بلند پیشروی آنها قرار می‌گیرند و می‌خواهند از آن حفاظت کنند.

* در شرایط کرونا فضای مجازی به فضای تنفس برای مردم تبدیل شده است، در ماه‌هایی که ناچار بودیم به مردم بگوییم کسب و کار خود را تعطیل کنید، به بچه‌ها گفتیم مدرسه و دانشگاه نروید، اگر این فضای مجازی نبود، دانش‌آموزان و دانشجویان چه کار می‌کردند و چگونه درس می‌خواندند؟ مردم در این شرایط چگونه سرگرم می‌شدند؟  

* همه وزرا تلاش می‌کنند، فضای مجازی شغل و کسب و کار برای مردم درست کرده، آموزش درست کرده، معلم و خانواده و دانش‌آموز را به همدیگر مرتبط کرده است. البته مشکلاتی هم دارد که کسی منکر آن نیست. اگر وزیر راه ما جاده و اتوبان درست کرد و در آن تصادف شد، باید وزیر راه را احضار کرد؟ باید متخلف را دستگیر کرد. باید پلیس مراقبت کند. شما می‌خواهید وظایف پلیس و دوربین را به گردن وزیر راه بیندازید. وظایف راننده را برعهده وزیر راه بیندازید.  

* جاده و اتوبان باید باشد، اتومبیل هم باشد. نمی‌شود گفت چون مرکب‌های دیگر هستند، اتومبیل نباشد. وقتی ماشین، ریل، هواپیما، قطار و اتومبیل می‌آوریم، تصادف و تخلف هم ممکن است. باید جلوی تخلف را گرفت. باید فرهنگ‌سازی کرد. کسی که پشت فرمان می‌نشیند، باید آموزش دیده باشد و سواد رانندگی داشته باشد، باید مراقبت کرد.  

*در فضای مجازی هم ممکن است مانند فضای حقیقی تخلف و دزدی کنند،  ممکن است ایمان جوانان ما را هدف بگیرند. رها کردن فضای مجازی غلط است، بستن آن هم اشتباه است. اگر فضای مجازی نبود چگونه بیماران کرونایی را کنترل کنیم؟ اگر فضای مجازی نبود، چگونه جلوی شیوع کرونا را بگیریم؟ فضای مجازی در سلامت آموزش نشاط مردم کمک کرده است.

*{ با اشاره به مساله تعهدات برجامی ایران و اظهارات اروپایی‌ها}: ما در حوزه تعهدات برجام صبر کردیم، صبر بزرگ، صبر جمیل. یک سال دست روی دست گذاشتیم و به اروپایی‌ها گوش کردیم و آنها مدام وعده دادند و گفتند یک هفته دیگر، یک ماه دیگر، دو ماه دیگر.  

* اروپایی‌ها وعده دادند و عمل نکردند یا نتوانستند عمل کنند. بعد از یکسال هم که تعهداتمان را کاهش دادیم، گفتیم اگر تا دو ماه دیگر برگشتید ما هم برمی‌گردیم. در این راستا دو ماه دوماه تعهدات را کاهش دادیم تا نهایتا تمام تعهدات را کنار گذاشتیم. همیشه گفتیم شما به تعهدات برگردید، ساعت بعد از آن ما هم برمی‌گردیم.


*{با اشاره به بودجه سال 1400}: بودجه هفته آینده در مجلس بررسی می شود و من از همه می خواهم که بیایند درباره آن توضیح بدهند. بگویید بودجه عمومی که 841 هزار میلیارد تومان بوده و الان 1140 هزار میلیارد تومان شده چگونه و چقدر زیاد شده است. چه جوری بالا رفته؟ دوستان افزایش ها را توضیح بدهند و اینکه درآمدها و یا نفت چگونه بالا رفته را توضیح بدهند. وزرا و مسئولین و معاونان هم بیایند توضیح بدهند. این حق مردم است که بدانند. ظاهر بودجه به سرنوشت سال آینده دولت مرتبط است ولی در داخل آن سرنوشت اقتصادی مردم هم هست. اگر شاکله و اهداف بودجه به هم نخورد ما می توانیم با مجلس همکاری کنیم. ولی اگر بخواهد به این صورت جلو برود ممکن است با مشکلاتی مواجه شویم.


* می بینیم که طرف های تجاری ما در منطقه و جهان شرایط تعامل شان با ما فرق کرده است؛ چرا که آن جنایتکار و شرور بزرگ رفته و دیده اند شرایط متفاوت شده، حالا اینکه کی بتوانیم با دنیا مسائل مان را حل و فصل کنیم بحث دوم است اما باید بدانیم شرایط ما با یکی دو ماه پیش کاملا متفاوت است.

* امروز ما در تولید شرایط بهتری داریم. ما یک جلسه اقتصادی داشتیم که وزیر صمت در آن از چند مرکز تولیدی در قم و اصفهان نام می برد که لوازم خانگی تولید می کنند و می گفت این کارخانه ها سه شیفت در حال کار هستند. این خیلی مهم است و تولید اینها نسبت به ماه های پیش دو برابر شده است. درست است که بنگاه هایی هم تعطیل شده و صدا و سیمای ما هم گاهی آن بنگاه های تعطیل شده را نیز نشان می دهد اما این طرف را هم ببینید بنگاهی که از یک شیفت به دو شیفت و سه شیفت رفته را هم ببینید.

* به هر حال مشکلاتی هم وجود دارد و مشکلات را باید با هم حل کنیم. قرار نیست یک عده مشکل را حل کنند و یک عده آن کنار بنشینند. چرتکه بیندازند یا اینکه بدتر به نفع دشمن هورا بکشند، همچین چیزی که نمی شود. این کشور برای همه ماست و همه با هم باید کار کنیم و همه در سرنوشت این کشور شریکیم. اگر چیزی گران یا ارزان شود برای همه است. بالا رفتن ارزش پول ملی، تولید، حرکت و پیشرفت زیرساخت ها برای همه است. دولت در تمام این سه سال در وسط جنگ اقتصادی تحمیلی بوده، هر کسی حق دارد به دولت انتقاد کند، اما هیچ کدام از کسانی که انتقاد می کنند و آزاد هستند و ما هم استقبال می کنیم این جمله را که اولش لازم است بگویند نمی گویند که در جنگ تحمیلی اقتصادی که دولت تلاش می کند ضمن تشکر این پنج تا انتقاد را هم از دولت می کنیم. اگر با این شروع و تمام شود و راه حل و پیشنهاد هم باشد که فبها.

* انتقاد که سر جای خود خیلی هم خوب و درست است، اما گاهی اوقات روح مردم آزار می بیند که می بینند در این کشور آنهایی که نسبت به دولت با لحن نادرست  صحبت می کنند هم در رسانه ها برایشان آزادی بیان ملحوظ می شود و مصونیت هم دارند و مهر مصونیت پای حرف آنها زده می شود و حتی گاهی پشت پرده تشویق شان هم می کنند.

216216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1480352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =