برق و گاز ادارات دولتی پرمصرف از فردا قطع می‌شود

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: با تشکیل کارگروه مدیریت مصرف حامل‌های انرژی در استان برق و گاز ادارات دولتی پرمصرف در قزوین از فردا قطع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علی فرخزاد، معاون امور عمرانی استاندار قزوین در کارگروه نحوه توزیع سوخت نیروگاهی استان که در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به برخی کمبودها در زمینه تامین حامل‌های انرژی به ویژه برق و گاز در سطح استان اظهار کرد: با تشکیل کارگروه مدیریت مصرف حامل‌های انرژی در استان برق و گاز ادارات دولتی پرمصرف در قزوین از فردا قطع می‌شود.

او بیان کرد: از امروز کارگروهی با محوریت اداره کل مدیریت بحران، شرکت توزیع نیروی برق، شرکت گاز و شرکت شهرک‌های صنعتی تشکیل می‌شود که اعضای این کارگروه به صورت رندمی و نامحسوس از ادارات بازدید می کنند و هر اداره یا سازمانی چنانچه نخواهد صرفه‌جویی در مصرف برق و گاز را مراعات نکند، بدون شک از فردا برق و گاز چنین دستگاهی قطع می شود.

فرخزاد یادآور شد: بنابراین مدیران ادارات دولتی باید همراهی لازم را داشته باشند؛ چون از فردا به صورت جدی به این موضوع ورود خواهیم کرد. همین موضوع در مورد صنایع پرمصرف هم صادق است و قطعاً برای صنایع و کارخانه‌هایی که مدیریت مصرف سوخت و حامل‌های انرژی را جدی نگیرند، قطعی برق و گاز داریم.

رئیس کارگروه توزیع سوخت و فرآورده‌های نفتی استان با اشاره به وضعیت جوی و برودت هوا گفت: در شرایطی که سرمای شدیدی بر استان قزوین حاکم شده، با مصرف بیش از حد گاز و برق روبه‌رو شدیم و بنابراین هم‌استانی‌ها حتماً باید مدیریت مصرف برق و گاز را اعمال کنند تا مجبور به اعمال خاموشی‌های گسترده و قطع گاز مشترکان خانگی نشویم.

فرخزاد با تاکید بر لزوم توزیع متوازن خاموشی در صنایع استان قزوین افزود: در این حوزه سازمان صنعت، معدن و تجارت موظف است که برنامه‌هایش برای توزیع عادلانه خاموشی بین صنایع و واحدهای صنعتی مختلف را به ما ارائه دهد تا خاموشی به نحوی اتفاق بیفتد که همه صنایع را درگیر کند و فقط برق یا گاز صنایعی که مصرف زیادی دارند، قطع نشود؛ چرا که چنین کارخانجاتی قطعاً کارگران زیادی دارند و قطع برق و گاز آنها بحران کارگری برای آنها به وجود می‌آورد.

او ادامه داد: واحدهای صنعتی هم باید در حوزه نوبت کاریشان رعایت لازم در مصرف برق و گاز را داشته باشند و اگر ضرورت دارد که حتماً باید روزی را در وسط هفته برای کارگرانشان تعطیل اعلام کنند.

معاون امور عمرانی استاندار یادآور شد: با توجه به اینکه مردم ما همیشه همراهی با خدمتگذارانشان را در سطح استان داشتند، باید در این حوزه هم به کمک مسئولان بیایند تا بتوانیم از وضعیت فعلی به سلامت عبور کنیم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1480457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =