۰ نفر
۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵
دموکرات ها علیه جنگ یمن

ایسنا نوشت: یک سناتور دموکرات آمریکا اعلام کرد، یمنی‌ها زمانی که آمریکا را مسئول کشتار در کشورشان می‌دانند، محق هستند، چراکه بمب‌های استفاده شده در جنگ این کشور آمریکایی است.

به نقل از المیادین، کریس مورفی، سناتور آمریکایی عنوان داشت: یمنی‌ها زمانی که آمریکا را مسئول کشتار در کشورشان می‌دانند، محق هستند، چراکه بمب‌های استفاده شده در این کشور آمریکایی است و واشنگتن سلاح‌هایی را برای کشتار یمنی‌ها ارائه داده است که این امر باعث می‌شود آمریکا طرفی در نقض حقوق بشر در این کشور باشد.

مورفی در سخنانی در مقابل سنا گفت، جنگی که آمریکا علیه یمن در آن مشارکت داشته، در ایجاد فضایی برای گروه‌های تندرو مثل داعش نقش داشته است.

وی این جنگ را شبیه به کابوسی برای امنیت ملی آمریکا خواند.

مورفی تصریح کرد که مشارکت آمریکا در این فاجعه باید پایان یابد و در دوره جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، نباید این کشور طرفی در جنگ یمن باشد.

این سناتور آمریکایی عنوان داشت: دولت بایدن چندین تصمیم مهم را اتخاذ کرد که مهم‌ترین آنها نیت برای عقب نشینی از ائتلاف ضد یمن بود، تصمیم دیگر تعلیق در فروش سلاح‌ها به عربستان و امارات بود. این دو کشور دو طرف اساسی در این جنگ هستند و این مساله باید اتفاق افتد.

وی افزود: درج نام انصارالله در فهرست تروریسم، در رسیدن بیش از ۸۰ درصد از کمک‌ها به یمن سنگ اندازی خواهد کرد. در نتیجه، تصمیم دولت دونالد ترامپ مانع از رسیدن این کمک‌ها شد. اما دولت بایدن در این تصمیم بازنگری می‌کند و اکثر اعضای سنا نیز از این تصیم حمایت می‌کنند.

مورفی گفت: اجماع نظری در داخل دو حزب دموکرات و جمهوری خواه برای توقف مشارکت آمریکا در جنگ علیه یمن وجود دارد.

وی درمورد عربستان تصریح کرد: عربستان یک همپیمان و شریک امنیتی برای آمریکا است، امارات نیز همینگونه است.

مورفی عنوان داشت، عربستان توافق عادی‌سازی با اسرائیل را تایید کرد و این مساله مهم است، اما ما باید در این روابط بازنگری کنیم تا تاکید داشته باشیم که همپیمانان ما که در اقداماتی مشارکت دارند که امنیت ملی ما را تهدید می‌کنند، ما با آنها در این رفتارها مشارکت نخواهیم داشت.

وی افزود، زمان آن فرا رسیده است که تضمین کنیم که روابط ما با همپیمانانمان در خلیج (فارس)، با تلاش‌های امنیت ملی آمریکا همخوانی دارد.

مورفی عنوان داشت: دولت بایدن از طریق بازنگری در روابط ما و عقب نشینی از این جنگ که به کشته شدن هزاران تن انجامید، آغاز خوبی را شروع کرد.

312 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1480920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =